Youtube’da Hedef Kitleye, Doğru Zamanda Doğru İçerikle Ulaşmak

985 0

Günümüzün en çok kullanılan sosyal medya video paylaşım alanı olan Youtube, pazarlama alanında da her geçen gün daha fazla önem arz etmektedir. Çünkü her geçen gün Youtube kullanıcısı giderek artmaktadır. Pazarlama alanında büyük bir kitleyi barındıran Youtube reklam verenleri özgün içeriklerle daha önemli bir konuma yerleştirmektedir.

Markalar, kullanıcılarının büyük çoğunluğu genç kitle olan sosyal medya ve video arama motoru Youtube’da reklam pazarlama uzmanlarıyla iş birliği içinde olarak farklı içerikler üretip büyük bir etki bırakmayı hedefler.

Reklam pazarlama sektörü için bazı dönem veya özel günler, her zamanki temponun üzerinde çalışmayı arz eder. Bu dönemlere bir örnek olarak okulların eğitim sezonuna başlamadan önceki okula hazırlık dönemini verebiliriz. Bu kavram halk dilinde okula dönüş olarak adlandırılmaktadır.

Reklam pazarlama alanı, sektörün daha fazla hareket gerektiren dönemlerinde dikkatleri üzerine çekmek için yeni kanallar ve özgün içeriklere başvurmaktadır. Youtube, dünyanın en çok kullanılan 2. arama motoru ve sosyal medya platformu olması dolaysıyla çok önemli bir katkıya aracı olabilmektedir.

Okula dönüş döneminde çok etkili bir reklam pazarlama stratejisi geliştirmek gerekir. Bu dönemde diğer markaların hedef olarak seçtiği ebeveynlerin yerine direkt okula dönüş eylemini gerçekleştiren öğrenicileri seçerek; farklı bir yol izleme stratejisini özgün bir içerikle Youtube aracılığıyla gerçekleştirebiliriz.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Teknosa okula dönüş dönemi için hazırladığı reklam strateji şu şekilde gerçekleştirildi:

Öncelikle okula dönüş döneminde sadece satış planı değil gençlerin markalarına olan bağını da güçlendirmeyi hedefledi. Bu hedef doğrultusunda gençlerin son zamanlarda neler yaptığını ve nelerle eğlendiğini inceledi. Daha sonrasında gençlerin sosyal medya ve özellikle Youtube ile olan ilgisini ve yine bu arama motorunda gençlerin kendi içerikleri çekme ve yayınlama trendini keşfederek, markaları için süper bir kreatif çalışma olacağına karar kıldı.

Gençlerin kendi içeriklerini yayınlama trendi üzerinden kampanya oluşturmayı karar kılan Teknosa, bir fotoğraf ve video kayıt pazarlamacısı da olarak da gençlerin algısını mağazalarına çekme planını, Youtube dünyasının Türkiye’de en çok abonesi bulunan Enes Batur ile video çekebilme fırsatıyla gerçekleştirdi. Fotoğraf ve video çekmeyi seven genç kitle hem #merhabaArkadaşlar hashtagi ile videolar çekti ve Youtube’da yarışma fırsatını yakaladı hem de Teknosa markasının Youtube üzerinden dönemsel kreatif çalışmasına katkı sağlamış oldu.

5

Youtube’da Hedef Kitle

Günümüzün en çok kullanılan sosyal medya video paylaşım alanı olan Youtube, pazarlama alanında da her geçen gün daha fazla önem arz etmektedir. Çünkü her geçen gün Youtube kullanıcısı giderek artmaktadır. Pazarlama alanında büyük bir kitleyi barındıran Youtube reklam verenleri özgün içeriklerle daha önemli bir konuma yerleştirmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder