Instagram Reklam Boyutları

1888 0

Instagram reklam türleri üç ayrı kategoride yer almakta olup, belirlenen reklamların sahip oldukları görsel boyutları bulunmaktadır ve bu ölçütlerin dışına çıkmak mümkün değildir. Instagram reklam boyutları;

  • Kare reklam paylaşımları
  • Yatay reklam paylaşımları
  • Stories reklam paylaşımları
  • Video reklam paylaşımları

Olarak nitelendirilmekte olup, her paylaşım için belirlenen ölçütlerin dışına çıkma ihtimali söz konusu değildir.

Instagram Reklamlarının Amaçları Nelerdir?

Instagram reklamlarının hedefleri şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Markanın Tanınırlığını Arttırmak: Ürününü ve ismini tanıtmak isteyen markaların, mevcut müşteri potansiyeline ulaşmak istemesidir. İnstagram mobil uygulamasını indirmiş olan tüm kişilerin ürünlere ulaşması ve uygulama üzerinden alışveriş yapması amacıyla, çeşitli reklam stratejileri geliştirilmektedir.
  • İlgi Çekmek: Tanıtımı yapılmak istenen marka, hizmet ya da ürünün ilgisini çekecek reklam yöntemleri sayesinde, mevcut müşteri potansiyeline erişim sağlanmaktadır.
  • Dönüşüm Sağlamak: Firmanın uygulamasının indirilmesi, mağazalara ve internet sitelerine yapılan ziyaretlerin artması ve müşterilerin çekilmesi amacıyla, çeşitli instagram reklamları hazırlanmaktadır.

Instagram Reklam Resmi Ölçüleri

Instagram reklam boyutları ve resim ölçüleri 4 farklı tür altında toplanmıştır. Instagram reklam boyutları nelerdir sorusunun cevaben, sıralama şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Instagram kare reklam paylaşımı resim boyutu: 1080px X 1080px
  • Instagram dikey reklam paylaşımı resim boyutu: 1080 px X 1350 px
  • Instagram yatay reklam paylaşımı resim boyutu: 1080 px X 566 px
  • Instagram stories reklam paylaşımı resim boyutu: 1080 px X 1334 px

Instagram Fotoğraf Reklamlar

Instagram reklam paylaşım modelleri arasında en fazla kullanılmakta olan türdür. Kare, yatay ve dikey formatta kullanma imkânı sunan fotoğraf reklam modeli sayesinde, verilmek istenen mesaj sade ve anlaşılabilir biçimde karşı tarafa aktarılmaktadır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Instagram Video Reklamlar ve Özellikleri

Instagram video reklam modeli sayesinde, 60 saniyeye kadar ürün tanıtımı yapabilmek mümkündür. Yatay ya da kare formatta kullanılma seçeneğine sahip olan video Instagram reklamlarının getirileri şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Verilmek istenen mesajın, videonun ilk birkaç saniyesi içerisinde alıcıya iletilmesini sağlamaktadır.
  • İçeriklerin hızlı şekilde takip edilmek istenmesi ve artan tüketim hızına en fazla hitap eden reklam modelidir.
  • Tanıtılan içerik ya da ürün hakkında farkındalık oluşmasını sağlamaktadır.

Video reklamları için dikkat edilmesi gereken durumlar şu şekildedir:

  • Minimum kullanılması gereken ölçü 600px X 600px’dir.
  • Kullanılacak maksimum ölçü 1080px X 1080px’dir.
  • Reklam videosunun başarıya ulaşması için içerisinde yer alan yazıların, içeriğin %20’sini aşmaması gerekmektedir.

Instagram Carousel Reklamları

Instagram slayt reklamların detayları şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Carousel reklamların oluşturulması için kullanılabilecek olan ölçü 1080px X 1080px olarak belirlenmiştir.
  • En ve boy konusunda orantısızlıklara sahip olan görsellerin, Carousel reklamlarında kaliteli bir görüntü oluşturma imkanı yoktur.
  • Carousel reklamlarında 1080px X 1080px ölçüleri, içeriklerde en kaliteli görüntüyü oluşturacaktır.
  • Koleksiyon reklamları sayesinde, mevcut ürünü inceleyen kişiler; bir yandan da videoda yer alan ürünlerin resimlerine ve markanın postuna ulaşabilmektedir.

Instagram Stories Reklamlarının Ölçüleri ve Detayları

Instagram hikaye reklamları daha hızlı geçişe sahip olmanın yanında, mevcut kitleden daha fazla kişiye erişim sağlanmaktadır. Instagram reklam verme teknikleri arasında en geniş kitleye ulaşılmasını sağlayan Stories reklamların ölçü ve detayları şu şekildedir:

  • Kullanılması gereken standart ölçü 1080px X 1920px’dir.
  • Eğer kullanılacak resmin kalitesi düşükse, kullanılması gereken ölçü 720px X 1280px’dir.
  • Hikâyeye eklenecek olan resimlerde herhangi bir kayma olmaması için içeriğin kenarlara çok yakın tutulmaması gerekmektedir. Mümkünse kenarlardan 10px boşluk bırakılmalıdır.

Instagram Reklamlarının Faydaları

Instagram reklamlarının getirileri şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Markanın tanıtımı yapılır,
  • Müşteri sayısı artar,
  • Doğru hedef kitleye ulaşılır,
  • Markanın web site trafiği artar,
  • Konuma göre hedef belirlenir,
  • Mevcut kampanyaların müşterilere anında ulaşması sağlanır.

Instagram reklamlarının getirileri sayesinde, tanıtımı yapılan markanın satış oranında artış gözlemlenecektir.

5

Instagram Reklam Boyutları

İnstagram reklam türleri üç ayrı kategoride yer almakta olup, belirlenen reklamların sahip oldukları görsel boyutları bulunmaktadır ve bu ölçütlerin dışına çıkmak mümkün değildir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder