Marka Oluştururken Neden Hikayelere İhtiyacımız Olur?

605 0

Marka hikayesi kullanımıyla, markaların insanların gözünde değerli ve anlamlı olması sağlanmaktadır. Markaların profesyonel algı oluşturması ve kurumsal kimliğini sağlaması için logo dahil tüm detayların hikayeleri temsil etmesi gerekir. İnsanların gözünde, geçmişi yani hikayesi bulunan markalar içselleştirilir ve değeri yükseltilir. Markaların kurumsallaşma sürecinde başarılı olması ve daha akıllarda kalıcılığı sağlaması için marka oluştururken anlamlı hikayeler kullanılmak zorundadır.

Marka Oluştururken Hikâye Kullanımının Önemi

Markalaşmada hikâye kullanımı, müşterilerin markaya olan ilgisini arttırmaktadır. Yapılan araştırmalar, müşterilerin markadan önce hikayeleri satın aldığını ve bu hikâyeye uygun markaları tercih ettiğini ortaya çıkarmıştır. Markaların sahip oldukları hikayeler, müşteriyle marka arasında duygusal bir bağ oluşmasını sağlamakta ve müşterinin markayı tercih etmesine yardımcı olmaktadır. Markaların güvenilir ya da kaliteli olması, müşterileri bir yere kadar etkilemektedir. Markayla müşteri arasında, güvenden daha öte bağların olması gerekir. Markaların hikayeleri, tam olarak bu amaca hizmet etmektedir.

Marka Hikayesi Kullanmanın Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

Markalarda hikâye kullanımının avantajları aşağıda detaylı şekilde açıklanmıştır:

  • Markalara ait hikayeler kullanıldığı zaman, müşterilerde merak duygusu harekete geçmektedir. Merak edilen ve içinde gizem barındıran şeyler, her zaman daha fazla rağbet görmüştür.
  • Müşteriler, markaların hikayelerinde kendilerinden bir parça yakalar ve hikayeleri içselleştirir.
  • Hikayesi olan ve müşteriyle bağ kurmayı başaran markalar ya da ürünler, her zaman müşterinin ilk tercihi olacaktır.
  • Müşterinin ihtiyaçlarından çok hayallerine hizmet verilmelidir. Marka hikayesiyle, müşterinin hayalleri beslenir ve marka müşteri gözünde değer kazanır.
  • Müşteriler ilk olarak hikâyeyi satın alırlar. Hikayesi olmayan ve müşteriye hitap etmeyen markalar, müşteriler tarafından samimiyetsiz görülmektedir.

Marka Hikayesi Oluştururken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Etkili marka hikayesi oluşturmak için dikkat edilmesi gereken noktalar şu şekilde ifade edilmektedir:

  • Markalar için etkili bir hikâye oluşturmak için markaya ait tüm unsurlar değerlendirilmeli ve bu unsurlarla hikâye arasında bağ kurulmalıdır.
  • Hikayeler olabildiğince sade ve yalın olmalıdır. Abartılı ve yapmacık hikayeler, müşteriler tarafından itici bulunacaktır.
  • Hikayelerde, şaşırtan ve duygulara dokunan bölümlere yer verilmelidir. Müşteriyle marka arasındaki duygusal bağın sağlanması için bu maddeye dikkat edilmelidir.
  • Markanın kim olduğu, nasıl oluştuğu, nereden geldiği gibi soruların yanıtı hikâyede açıklanmalıdır.
  • Markaların tek hedefinin para kazanmak olmadığı ve varoluş sebebinin bulunduğuna dair mesajlar, hikayelerde etkin şekilde kullanılmalıdır.
  • Markalaşma sürecinde hangi hayallerinin gerçek olduğuna dair bilgiler kullanılmalıdır.
  • Markanın büyüme sürecinde kimlerden destek aldığı ve büyüme sürecindeki mücadelesini kime karşılık verdiği konusundaki bilgiler, marka hikayelerinde kullanılmalıdır.

Marka hikayelerinin kısa ve açık olması gerekir. Hikayedeki karmaşıklık ve abartılar, markanın değerini düşürecektir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Marka Oluştururken Kurumsal Kimliğe Önem Verilmelidir

Markalaşmada kurumsal kimlik oluşturmak için dikkatli olunması gereken noktalar aşağıda belirtilmiştir:

  • Markaya ait kurumsal kimliklerin sağlanabilmesi için markanın her hareketinin reklam değerinde olması gerekir.
  • Markaya ait kartvizitler, her açıdan markayı temsil etmelidir. Tasarımı, renkleri, kartların dokusu ve yazı stilleriyle markanın değerini yansıtan kartvizitler hazırlanmalıdır.
  • Kurumsal kimliğin sağlanmasında, kağıtların, zarfların, poşetlerin ya da dosyaların tamamında markanın ismi ve amblemi kullanılmalıdır.

Markalaşma Süresinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Marka oluşturma sürecinde dikkat edilecek hususlar, aşağıdaki açıklamalarda tüm detaylarıyla ele alınmıştır:

  • Marka adı dikkat çekici ve anlamlı olmalıdır.
  • Markanın hikayesiyle, marka amblemi bağdaşmalıdır.
  • Markanın adı ve logosunda sadelik ön planda olmalıdır.
  • Konseptin belirlenmesi ve konsepte uygun şekilde hareket edilmesi gerekir.
  • Markanın büyüdüğü düşünülmeli ve dev bir markaymış gibi hareket edilmelidir.

Markalaşma süresinde belirtilen noktalara dikkat edildiği zaman, etkili ve akılda kalıcı markalar üretilerek, müşterilerin dikkati çekilebilir.

5

Marka Oluştururken Neden Hikayelere İhtiyacımız Olur?

Marka hikayesi kullanımıyla, markaların insanların gözünde değerli ve anlamlı olması sağlanmaktadır. Markaların profesyonel algı oluşturması ve kurumsal kimliğini sağlaması için logo dahil tüm detayların hikayeleri temsil etmesi gerekir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder