Makine Öğrenme İle Tahmin Et ve Lider Ol

969 0

Günümüz artık rekabetin çok daha hızlı, çok daha sert geçtiği bir dönem… Bu hızı yaratan da bu hıza ulaşmayı gerek kılan da iletişim alanında yaşanan teknolojik çalışmalardır.

Yakalamak Yetmez Artık, Yakalanmak Da Gerekiyor

Klasik pazarlama olarak adlandırdığımız internet öncesi dönemdeki reklam pazarlama çalışmalarında reklam pazarlama uzmanlarının genel amacı hedef kitleyi yakalamaktı. “Yakalamak’’ ulaşmaya çalışmayı ve hedefin ihtiyaçlarına cevap vermeyi ifade ediyor. Fakat sayıları az da olsa bazı firmalar yakalamaya çalışmak kadar “yakalanma” çalışmaları da yaptı. Yakalanma ise ihtiyaçlara cevap vermeyi değil, ihtiyaç yaratmayı hedeflemektir. “ Yakalanma’’ çalışmaları yapmış olan her bir firma da bugün en iyi olarak adlandırmaktadır.

Tahmin Et ve Büyüle

İhtiyaç yaratma sadece yeni bir ürün ortaya koymak için yapılması hedeflenen bir çalışma gibi düşünülmesi eksik kalacaktır. İhtiyaç yaratmayı bir “tahmin etme’’ çalışması olarak düşünürsek çok daha fazla öneme sahip bir konu olduğunu kavrayacağız. Tahmin etmeyle ise birçok konuda geleceğe hazır olacağız. Bu da bizi rakiplerimizden önce davranmak, yeni ihtiyaçlar yaratmak ve sonucu önceden denetlemek gibi büyülü kazançlar sağlayacaktır.

Nasıl Tahmin Edeceğiz?

İnternet öncesi dönemde tahmin etmenin veya ihtiyaç yaratmanın yolu, anket gibi gerçeklik payının çok tartışmalı olduğu analizler yapmak, psikolojik tasvirlerden yardım almak ve elbette geçmişe dönüp tecrübeleri kurcalamaktı. En iyi analiz için oldukça büyük zaman dilimleri ve çabalar gerekti.  Belki bu zaman ve çaba da sağlanıyordu fakat alınan verim her zaman bugünkü tekniklerle yapılan çalışmalar kadar yeterli veya sağlıklı değildi.

İnternet teknolojisi bize bugün oldukça kaliteli sonuçlar vermektedir…

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Artık internet üzerinden girdiğimiz her bir veri çok geniş bir bilgi alanı sunmaktadır. Verilerin kontrolünü sağlamak için yeni bir sisteme ihtiyaç duyulmuştur. Biriken veriler arasından en doğrusuyla yola çıkmak için geliştirilen otomasyon teknolojisi daha sonrasında çağın da hızlı olmak, karmaşık ve biriken verilerden anlamlı bir sonuç çıkarmak veya geçmişten yola çıkarak yeni bir gelecek yaratma taleplerine cevap niteliğinde bir sistemin önünü açtı. Bu sisteme kısacası makine öğrenme diyoruz.

Makine öğrenme teknolojisi sayesinde birçok artı kazandık. Makine öğrenme sisteminde genel ve anlaşılır olarak bahsetmek konunun önemini daha iyi kavramayı sağlayacaktır.

Makine öğrenme çok karmaşık bir sistem olmasından dolayı teknik bakımdan anlatmak oldukça güç fakat nasıl bir mantıkla işlediğinden bahsedebiliriz. Makine öğrenme geçmişte girilmiş olan verileri kullanarak bu verilere eğitim alt yapısını kurmakla sağlanıyor. Milyarlarca veriden yararlanarak cihazların kendi kendine çıkarım yapmasını sağlayan teknolojik çalışmalardır. Makine öğrenmeyi gerçekleştiren sisteme yapay zeka denmektedir.

Makina Öğrenme Pazarlamada Çığır Açmaya Başladı!

Makine öğrenme sistemiyle ortaya çıkan yapay zeka kavramı veri depolama bakımından insanlarla elbette kıyaslanamaz fakat verilerden çıkarım yapma ve hatta yaratıcılık örnek sunmaya başlaması insanların kafasını karıştırmaya başlamıştır. Reklam pazarlama sektörü de teknolojiyle olan kuvvetli bağından dolayı elbette bu alandan faydalanmayı çık iyi bilmektedir.

Pazarlamanın amacı tektir fakat yöntem veya gidilecek yol firma, hedef kitle, bütçe, dönemin teknolojik imkanları gibi değişkenler nedeniyle sınırsızdır. Fakat bazı metotlar vardır ve bu metotlar tüm firmaların pazarlama evrensinde yürütmek istediği nihai tasarımlar olmaktadır. Bugün buna makine öğrenme (yapay zeka) en güzel örneği teşkil eder.

Massachusetts Teknoloji Enstitüsü, Sloan İşletme Okulu ile iş birliği yaparak bir anket düzenler. Bu anket sonucuna göre katılımcıların %74’ü makina öğrenmeye daha fazla yatırım yapmanın, firmaların hedeflerine ulaşmayı kolaylaştıracağını düşünmektedir.

Yapay Zeka Pazarlamaya Ne Gibi Katkılar Sağlar?

Yapay zeka pazarlama hedef ve çalışmalarına yönelik olarak benimsenen, hedef kitlenin ihtiyaçlarını anlama ve tahmin etmede kesin veriler sayesinde büyük ve gerçekçi çıkarımlar yapabilir. Ne kadar çok veri o kadar çok gerçek sonuç mantığıyla büyük bir artı sağlar.

Yapay zeka teknolojisiyle kesin ve net sonuçlar sağlandığından insan hatalarını ortadan tamamen kaldırır ve hatta onların yerine de çalışarak bir asistan görevi görmektedir. Personel giderinden tasarruf artısı ve de az zamanda çok şey yapabilmek tüm markaları heyecanlandıran konu olması sebebiyle büyük bir teknolojik katkıdır.

Yapay zeka aldığı verileri işlevi sayesinde birbirine çatıp yeni çıkarımlar yapması, henüz bir insan kadar olmasa da yaratım faktörü de sunmaya başlamıştır.

Bunun gibi artılar sayesinde pazarlamacılar çok pratik, kesin ve hızlı bir şekilde müşterilerin isteklerini tahmin etmekte, onlara ihtiyaç yaratma konusunda çok daha başarılı analizler yapmakta ve onları bir personel gibi çalıştırıp iş gücü verimi elde edebilmektedir. Bunlara ek olarak yapay zeka gibi tüm teknolojilerin olduğu marka imajını yükseltmektedir.

Yapay Zeka İle Yapılan Reklam Pazarlama Çalışmaları

Yapay Zekayla İçerik Üretilmeye Başlandı

Yapay zekayla yapılan en ilgi çekici çalışma sanatsal bir boyutu olan içerik yazmak olmuştur.

Burger King yapay zekaya yazdırdığı reklamlarla dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştır. Yapay zekanın yazdığı reklam içeriği ilk denemeler göre değerlendirildiğinde gayet başarılı bulunmuştur. İşte Burger King’in yapay zekayla yapılan reklam içeriği:

“Cinsiyet, kötüyü açığa çıkartır. Çıtır tavuk, gençliği açığa çıkarır. O, Burger King’den çıtır tavuk parçalarıyla çocuk gibi kuştur.’’

Diğer bir örnek ise; “Whopper, aynı senin gibi bir çörek malikanesinde yaşıyor. Bugün kendin sipariş et.’’

Öneriler Sunuyor

Yapay zeka daha önce kullanmış olduğunuz verilerden yola çıkarak size kullandığınız alanda veya arama yaptğıınız yerde birtakım önerilerde bulunuyor. Örneğin Instagram keşfet kısmında karşımıza çıkan reklam ve içerikleri gibi…

Chatbot İle Anında Mesajlaşma

Yapay zeka ürünü olan chatbot (sohbet robotları) sayesinde markalarla tıpkı insanlarla mesajlaşır gibi mesajlaşarak tanıtım hizmeti alınıyor. Chatbotlarla ayını zamanda satış pazarlama faaliyeti gerçekleştirilmekte.

Nokta Atışı Pazarlama Hedefi Gerçekleştiriyor

Yapay zekalar verileri işlem özelliği sayesinde hedef kitlenin ne istediğine dair kesin analizler çıkarabilmekte ve bu analizlerle birlikte neler yapmanın en doğrusu olduğuna da raporlarda sunabilmekte.

Dinamik Ücretlendirme Hizmeti Sunmaktadır

E-ticaret sitelerinde satılan ürünleri tüm finansal kayıtlarından yola çıkarak ve mevcut ekonomik durum verilerini de kullanarak finansal çıkarımlar yapabilmektedir. Buna göre satışa sunduğu ürünler hakkında indirim oranı yapabilmekte ve de ekonomik verileri çok hızlı bir şekilde değerlendirerek ürün satış fiyatı tavsiyesi sunabilmektedir.

5

Makine Öğrenme

Klasik pazarlama olarak adlandırdığımız internet öncesi dönemdeki reklam pazarlama çalışmalarında reklam pazarlama uzmanlarının genel amacı hedef kitleyi yakalamaktı. “Yakalamak’’ ulaşmaya çalışmayı ve hedefin ihtiyaçlarına cevap vermeyi ifade ediyor. Fakat sayıları az da olsa bazı firmalar yakalamaya çalışmak kadar “yakalanma” çalışmaları da yaptı.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder