Google Reklam Verme Stratejileri

774 0

Google Ads reklamlarında başarı elde edebilmek için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Google reklam verme stratejileri, reklamların daha fazla müşteriye ulaşmasına ve markaların satış oranlarının artmasına yardımcı olmaktadır. Google reklamları, markaların tanınırlık oranlarını yükseltmekte ve elektronik ortamda yapılacak satış istatistiklerinin artmasına yardımcı olmaktadır. Google Ads reklamlarının yanlış kullanılası ve strateji geliştirme aşamasında dikkatsiz davranılması, Google reklamlarının etkisini ortadan kaldıracaktır. Google reklamlarının oluşturulma aşamasında dikkat edilmesi gereken stratejiler, yazı içerisinde detaylı şekilde ele alınmıştır.

Reklamların Hedef Kitlesi Belirlenmeli ve Anahtar Kelime Seçimine Dikkat Edilmelidir

Google reklamlarının başarılı olması için reklamların ulaşacağı hedef kitlenin doru şekilde belirlenmesi gerekir. Hedef kitle seçiminin ardından, reklamların aranmasında doğrudan etkili olan anahtar kelime analizinin titizlikle yapılması zorunlu tutulmuştur. Google algoritmasının çalışma sistemi, anahtar kelimeler üzerinden ilerlediği için anahtar kelime seçiminin ürünle doğrudan bağlantılı olması gerekmektedir. Anahtar kelime gruplandırması yapılarak, reklamı verilen ürünün aranma aşamasında farklı ürünlerle karşılaşılmaz ve reklamların bütçesinde gereksiz açıklar meydana gelmez. Google reklam verme aşamasında anahtar kelimenin dikkatli şekilde yapılması, reklamların Google sıralamasında en üste çıkarılmasını sağlayacaktır. Üst sıralara çıkan reklamların görülme ve tıklanma oranı artarak, reklam ücretlerinin düşmesine yardımcı olmakta ve markaların satış marjını yükseltmektedir.

Negatif Anahtar Kelime Ayrımı Dikkatli Şekilde Yapılmalıdır

Google reklamları için anahtar kelime belirleme aşaması kadar, reklamların gereksiz yere görüntülenmesine sebep olacak negatif anahtar kelimelerin belirlenmesi de oldukça önemlidir. Google reklam stratejilerinin önemli noktalarından bir tanesi olan negatif anahtar kelime belirleme aşaması, detaylı ve dikkat isteyen ancak reklamların satış değerini yükselten etkili bir metottur. Reklamı verilen ürünle benzerlik gösteren kelimeler, arama esnasında benzerlik sebebiyle reklamların çıkmasına yol açmaktadır. Aramalardaki benzerlik sebebiyle gösterilen Google reklamları, markalara herhangi bir getiri sağlamadığı gibi, reklam giderlerinin de normal üstü olacak şekilde artmasına yol açacaktır. Google reklamları aşamasında negatif anahtar kelimelerin dikkatli şekilde belirlenmesi, reklamların doğrudan hedef kitleye ulaşmasını ve reklam getirilerinin artmasını sağlamaktadır.

Google Reklamları İçin A/B Testleri Yapılmalıdır

Google reklamlarının başarı seviyesini ölçmek için geliştirilen A/B testleri, reklamlarının etkisini ve getirilerinin ölçülmesinde oldukça etkilidir. Düzenli şekilde A/B testlerinin uygulanması, zaman içerisinde reklamların etki alanını geliştirecek ve reklam gelirlerini yükseltecektir. Google Ads reklam metinlerinin karakter sayıları, bölümlere göre sınırlandırılmıştır. Başlık bölümünde 30 karakter, açıklama bölümü satırları için 30 adet, görülen URL kısımları 15 karakter olacak şekilde sınırlandırma getirilmiştir. Karakter sınırlaması bulunduğu için anahtar kelimelerin dikkatli şekilde kullanılması gerekecektir. Reklam grubunda bulunan anahtar kelimeleri, reklamların başlıklarına, görünen URL kısmına ve açıklama bölümlerinde kullanmaya çalışmak, reklamların başarılı sonuçlar doğurmasına yardımcı olacaktır. Belirtilen bölümlere eklenen anahtar kelimeler, reklamların kalite puanının ve tıklanma oranının artmasına yardımcı olacaktır. Reklamların kalite puanını ve tıklanma durumlarını düzenli şekilde takip etmek için de A/B testlerini ayda en az 1 defa uygulamak gerekir.

Reklamlarda Geniş Eşleme Kullanılmamalıdır

Google reklamlarının yayınlanma aşamasında, 4 farklı eşleme modelinden bir tanesinin seçilmesi ve reklamların gösterim alanının bu eşlemelerin kullanımıyla kısıtlanması gerekmektedir. Reklam verme aşamasında geniş eşleme, tam eşleme, sıralı eşleme ya da geniş eşleme düzenleyici türündeki eşleme modelleri üzerinden yayınlamak ve bu eşleme türlerine göre reklam hedefini belirlemek gerekir. Reklamlarda geniş eşleme kullanılmaması, reklamların tüm aramalarda çıkmasına ve reklam bütçesinin oldukça açılmasına sebep olmaktadır. Reklam verme aşamasına, geniş eşleme düzenleyici, tam eşleme ya da sıralı eşleme modelleri tercih edildiği zaman, reklamların hedef kitleye ulaşma ihtimali artacak ve reklamlar başarı getirecektir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Google Reklam Verme Stratejileri

Google Ads reklamlarında başarı elde edebilmek için dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır. Google reklam verme stratejileri, reklamların daha fazla müşteriye ulaşmasına ve markaların satış oranlarının artmasına yardımcı olmaktadır. Google reklamları, markaların tanınırlık oranlarını yükseltmekte ve elektronik ortamda yapılacak satış istatistiklerinin artmasına yardımcı olmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder