Google AdWords’te Müşteri E-Posta Listesi Oluşturma

270 0

Google Adwords’te müşteri e-posta listesi oluşturmak için müşterilere ilişkin bilgilerin yer aldıkları dosyaları eklemeleri gerekmektedir. Google Adwords’te müşteri e-posta listesi oluşturmak, bu listelerin kampanyalara dahil edilebilmesi amacı ile yapılan bir işlemdir. Bu sayede markalar kampanyaları ile ilgili belirledikleri hedef kitlelere düzenli aralıklar ile bilgilendirme e-mailleri gönderebilmektedirler. Bu işlem için müşteri verilerinin bilinmesi gereklidir. Customer Match Targeting aracılığı ile bu veriler Google Adwords’te içe aktarılabilmektedir ve sonrasında da reklam kampanyalarına eklenebilmektedir. Birden fazla müşteri e-posta listesi oluşturulabilmektedir. Ayrıca oluşturulan e-posta listeleri ile karma bir kombinasyon yapılabilmesi de mümkündür.

Google Adwords’te Müşteri Listesi Nasıl Oluşturulur?

Google Adwords müşteri listesi hazırlamak için takip edilmesi gereken adımlar şunlardır:

  • Google Adwords hesabında sayfanın sağ üst köşesindeki araç simgesine tıklanması gerekmektedir.
  • Paylaşılan kitaplık menüsünde bulunan kitle yöneticisine tıklanmalıdır.
  • Sayfa menüsü içerisinden kitle listeleri seçilmelidir.
  • Ardından yeni bir liste oluşturabilmek için artı simgesine tıklanmalıdır.
  • Müşteri listesi seçildikten sonra düz metin veri dosyası veya karma uygulanmış veri dosyası yüklenilebilmektedir. E-posta, telefon gibi müşteri verileri aktarılmaktadır.
  • Hazırlanan listenin seçilmesi ve yüklenmesi ile beraber de müşteri listesi oluşturulmuş olmaktadır.

Google Adwords’te Müşteri E-Posta Listesi Nasıl Oluşturulur?

Google Adwords’te müşteri e-posta listesi hazırlamak için izlenmesi gereken adımlar aşağıda belirtilmiştir:

  • Google Adwords’te müşteri e-posta listesi oluşturmak için öncelikle hesaba giriş yaptıktan sonra paylaşılan kitaplık menüsüne tıklanmalıdır.
  • Hedef kitleler butonuna tıklanmalıdır.
  • Açılan sayfadan +yeniden pazarlama listesi butonuna tıklanması sonucu bir menü açılmaktadır. Bu menüden müşteri e-postaları seçeneği seçilmelidir.
  • Ardından bir form açılmaktadır. Bu forma ilk olarak müşteri e-posta listesinin adının yazılması gereklidir.
  • Listenin nasıl oluşturulacağının seçiminin yapılması gereklidir. Bir adet e-posta listesinin seçilebilmesi veya daha önceden oluşturulmuş olan e-posta listelerinin kombinasyonunun seçilebilmesi mümkündür. Özel kombinasyonun seçilmesi durumunda; dahil olan ve olmayan kitleler ayrı ayrı belirlenebilmektedir.
  • E-posta listesinden çıkma bağlantısı yazılmalıdır.
  • Üyelik süresi belirtilmelidir.
  • İsteğe bağlı olarak açıklama yazılabilmektedir.
  • Ardından listenin kaydedilmesi gereklidir. Sonrasında ise ilgili liste reklam kampanyalarında kullanılabilmektedir.

Customer Match Targeting Nedir?

Customer Match Targeting; müşterilerin e-postalarının yer aldığı listelerin Google Adwords’te içe aktarılmasını sağlayan bir özelliktir. Google Adwords’e yeni eklenmiş bir hizmettir. Arama ağı için de görüntülü reklam ağı için de kullanılabilmektedir. Dolayısı ile de yeniden pazarlama listeleri ile yapılabilecek bütün işlemler yapılabilmektedir. Sadece hedef kitleye ilgili mailin gönderilebilmesi için kullanılmaktadır.

Customer Match Targeting İle İlgili Teknik Gereksinimler Nelerdir?

Customer Match Targeting ile ilgili bilinecekler aşağıda verilmiştir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Google AdWords’te müşteri e-posta listesi oluşturmak için Customer Match Targeting aracılığı ile e-postaların yüklemesi yapılabilmektedir. Bunun için CSV dosya biçimi ile e-posta adresleri tek bir sütunda, birbirlerinden virgül ile ayrılmış şekilde yazılabilmektedir. Aralarında boşluk bırakmak veya noktalı virgül kullanarak e-posta adreslerini yazmak da eklemek için kullanılabilecek yöntemlerdendir.
  • SHA256 bit şifreleme standardı ile gizlilik amacı ile e-posta adresleri şifrelenebilmektedir.
  • Üyelik süresi olarak 180 gün belirlenmiştir ve oluşturulan e-posta listesinin de belirli aralıklar ile güncellenmesi gerekmektedir.
  • CSV dosyasının boyutu 17 MB’a kadar olabilmektedir. Ayrıca 500.000’den fazla e-posta eklenememektedir. Büyük listelerin ise ilk başta bölerek yüklenmesi gerekmektedir.
  • Yapılan reklam kampanyasının YouTube ve Gmail için olması durumunda; eklenecek olan e-posta adreslerinin gmail.com uzantılı olması şartı aranmaktadır.
5

Google AdWords’te Müşteri E-Posta Listesi Oluşturma

Google Adwords’te müşteri e-posta listesi oluşturmak için müşterilere ilişkin bilgilerin yer aldıkları dosyaları eklemeleri gerekmektedir. Google Adwords’te müşteri e-posta listesi oluşturmak, bu listelerin kampanyalara dahil edilebilmesi amacı ile yapılan bir işlemdir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder