Google Adwords Uygun Reklam Verme Yöntemleri

597 0

Google Adwords uygun reklam verme yöntemlerine bakıldığında; dönüşüm takibinin düzgün bir şekilde yapılabiliyor olması gereklidir. Aksi durumda ciddi bir maliyet kaybı yaşanabilmektedir. Google Adwords uygun reklam vermek isteyenlerin, kendilerine dönüşüm getirmeyecek olan faaliyetler için bütçe ayırmaması gerekmektedir. Ayrıca reklamlarının hedef kitlelerine göre reklam için yer ve zaman ayarlamaları yapmaları gerekmektedir. Kalite puanlarını yükseltmelilerdir. Reklam kampanyaları hangi cihazlara hitap ediyor ise; o cihazlara uygun bir reklam kampanyası hazırlamaları gereklidir. Doğru hedef kitlenin belirlenmesi, reklam bütçesinin verimli kullanılabilmesini sağlayan etkenlerden biridir.

Google Adwords Günlük Bütçe Ayarlaması

Google Adwords günlük bütçe belirlenmesi için öncelikle bir reklam kampanyası için ne kadar harcama yapılacağı konusunun sonuca bağlanması gereklidir. Eğer oluşturulacak olan reklam kampanyası işletmenin ilk kampanyası ise; bu durumda belirlenen bütçenin düşük olması gerekmektedir. Zamanla geri dönüşlere bağlı olarak belirlenen bütçede artışa gidilmelidir. Günlük bütçe için herhangi bir sınırlama bulunmamaktadır. Ancak bu strateji ile ilerlenmesi daha faydalıdır. Örnek vermek gerekir ise; ilk reklam kampanyasını başlatacak olanlar 20 TL ya da 50 TL gibi bir günlük bütçe ile bütçelerini daha iyi ayarlayabilmektedirler.

Google Adwords Tıklama Ücreti İle Doğru Bütçe Ayarlaması

Google Adwords tıklama ücreti; verilen tekliflere göre değişkenlik göstermektedir. Google üzerinden her arama yapıldığında baştan bir açık artırma gerçekleşmektedir ve bu açık artırma ile de bir sonuç daha üstte gösterilmektedir. Kullanıcılar da bu reklamı görüntülemektedir. Google Adwords’teki tıklama ücretleri 1 kuruştan 30 TL’ye kadar çıkabilmektedir. Reklam verenlerin tıklama başına verdikleri teklif ile de bu tutar belirlenmektedir. Masaüstü cihazlar için reklam kampanyası yapılıyor ise; 0.4 TL ile 0.8 TL arasında bir tutarda ve mobil cihazlar için reklam verilecek ise de 0.1 TL ile 0.5 TL arasında bir teklif verilebilmektedir.

Google Adwords İle Uygun Reklam Vermek İçin Kalite Puanının Önemi

Google Adwords uygun reklam vermek için kalite puanının miktarı oldukça önemlidir. Kalite puanı ne kadar yüksek ise; tıklama başına ödenecek olan maliyet de o kadar düşük tutulabilmektedir. Dolayısı ile de bir reklam kampanyası için kalite puanını yükseltmek gereklidir. Google Adwords uygun reklam vermek isteyenlerin kalite puanını yükseltecek çalışmalar için bir Google Adwords uzmanından yardım alabilmesi mümkündür. Teklif tutarı ile kalite puanının çarpılması sonucu teklif değeri hesaplanmaktadır. Buna göre de tıklama başına maliyetin ne kadar olduğu görülebilmektedir. Örnek vermek gerekir ise; kalite puanı 10 üzerinden 4 olan ve teklif tutarı da 3 TL olan bir reklam kampanyası düşünülsün. Teklif değeri 12 olarak hesaplanmaktadır. Kalite puanı 10 üzerinden 9 olan bir işletmeye bakıldığında ise; reklam teklifi 1.5 TL olsa dahi teklif değeri 13.5 olarak hesaplandığı için diğerine göre daha üst sıralarda yer alabilmektedir.

Google Adwords İle Uygun Reklam Vermek İçin Negatif Anahtar Kelime Tanımlanması

Google Adwords uygun reklam vermek için negatif anahtar kelimelerin önemine bakıldığında; negatif anahtar kelimenin tanımlanması ile beraber, verilen hizmet ile bağdaşmayan kelimelerin tetiklenmesinin önüne geçmek mümkün olabilmektedir. Google Adwords uygun reklam vermek isteyenler de verdikleri hizmet ile bağdaşmayan bu anahtar kelimeleri negatif olarak ekleyerek, kendilerine çıkartabileceği fazladan maliyetten kurtulmuş olmaktadırlar. Çünkü bu anahtar kelimeler kendilerine herhangi bir dönüşüm veya sipariş sağlamamaktadır. Anahtar kelimelerin düzenli olarak kontrolleri yapılmalıdır ve aylık kontroller sonrasında da gerekli olan anahtar kelimelerin negatif anahtar kelimeler listesine eklenmesi gereklidir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Google Adwords Uygun Reklam Verme Yöntemleri

Google Adwords uygun reklam verme yöntemlerine bakıldığında; dönüşüm takibinin düzgün bir şekilde yapılabiliyor olması gereklidir. Aksi durumda ciddi bir maliyet kaybı yaşanabilmektedir. Google Adwords uygun reklam vermek isteyenlerin, kendilerine dönüşüm getirmeyecek olan faaliyetler için bütçe ayırmaması gerekmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder