Google Adwords Reklam Bütçesi Nasıl Belirlenir?

1351 0

Google Adwords reklam bütçesi nasıl belirlenir sorusunun cevabındaki en önemli etken, anahtar kelimelerdir. Doğru anahtar kelime seçimi ve beklenen aranma hacmi reklam bütçesini belirler. Ayrıca bu süreçte kontrolleri yapabilmek için Google Ads paneli, Anahtar Kelime Planlayıcı aracılığı ile kullanılabilmektedir. 24 Temmuz 2018 itibari ile Google Adwords yerine Google Ads terimi kullanılmaya başlanmıştır.

Anahtar Kelime ve Google Ads Reklam Bütçesi İlişkisi

Google Ads reklam bütçesinin belirlenebilmesi için önemli olan etkenler şunlardır:

  • Belirlenen anahtar kelime sayısı
  • Anahtar kelimelerin aranma hacmi
  • Anahtar kelimelerin tıklama başına maliyetleri

Reklam için kısıtlı bir bütçe oluşturacak olanlar, bu etkenleri doğru bir biçimde kullanarak reklamlarını verirler. Reklam verenin çok sayıda anahtar kelime kullanması, kendisi için olumlu olan bir durum değildir. Çünkü anahtar kelime sayısı fazla olduğunda; her kelime hedeflenen geri dönüşü sağlayamayacağı gibi, buna rağmen reklam bütçesi de hedeflenen geri dönüşü sağlayan ve sağlayamayan anahtar kelimeler arasında paylaşılacaktır. Ayrıca arama hacmi fazla olduğunda, değer olarak daha düşük değere sahip olan anahtar kelimelerin fazla gösterilmesi ve tıklama alması durumunda; bütçe gereksiz yere daha fazla tükenmiş olur.

Anahtar Kelime Planlayıcı ve Google Ads Reklam Bütçesi

Adwords reklam bütçesi nasıl belirlenir sorusunun cevabını belirleyebilmek için, anahtar kelimelerin maliyetlerinin hesaplanması gereklidir. Bu hesaplama için sadece anahtar kelimeyi belirlemek yeterli değildir. Anahtar kelimeler belirlendikten sonra; Google arama motorundaki aranma hacimleri için, rekabet düzeyleri için ve TBM maliyetleri için ayrı ayrı bütçe planlaması yapılması gereklidir. Hem belirlenen bütçenin aşılmaması hem de var olan bütçenin daha fazla kitleye ulaştırabilecek şekilde kullanılması için bu önemlidir.

Arama Ağı Gösterim Payı ve Google Ads Reklam Bütçesi

Adwords reklam bütçesi belirleme işlemi yapıldıktan sonra; verilen kararların ve bütçe harcamalarının ne kadar doğru olduğunu veya ne kadar işe yaradığını gözlemleyebilmek amacı ile Google Ads paneli kullanılmalıdır. Bu panelden; her 100 aramanın kaçında verilen reklamın görülmüş olduğu ve bundan yola çıkarak anahtar kelimelerin ne kadar uyumlu olduğu sonucuna ulaşılabilir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Reklam Konumu Hedefleme ve Google Ads Reklam Bütçesi

Reklam vermek isteyen kişinin, vereceği reklamın konumunu seçebilme gibi bir şansı vardır. Fakat TBM maliyetleri bu konumların her biri için farklıdır. Dolayısı ile kişinin vereceği reklamın konumunu belirlerken bütçesini göz önüne alması gerekmektedir. Google aramalarının ilk dört ve son üç tanesi, bu reklamlardan oluşmaktadır. Maliyeti en yüksek olan reklam konumu ise; Google araması sonucu ilk sırada çıkan reklamdır. Reklam konumu zaman içerisinde manuel olarak da ayarlanabilir. Yani kişi reklamın TBM değerinde değişiklikler yaparak, bütçesini aşmadan daha fazla tıklanabilmektedir.

Negatif Anahtar Kelime ve Google Ads Reklam Bütçesi

Google Ads reklamları hazırlanırken, negatif kelimeler belirlenebilmektedir. Bu negatif kelimeler, reklamın sadece alakalı olan arama sonuçlarında gözükebilmesine zemin hazırlamaktadır. Her tıklanma reklam veren kişi için ekstra maliyet anlamına geldiğinden; var olan bütçeyi daha verimli kullanabilmek adına, negatif kelimelerin belirlenmesi ve sadece fayda sağlanabilecek olan alakalı arama sonuçlarında çıkması gerekmektedir. Bu kelimelerin tespiti için Google Ads panelinin arama terimleri ekranı kullanılır.

Zaman Planlaması ve Google Ads Reklam Bütçesi

Reklamların hangi saatlerde gösterileceği önemlidir. Her reklam verenin kendine has bir reklam trafiği yaşadığı saat aralığı vardır. Hem rekabetin az olduğu hem reklam verenin kendisinin reklam trafiğinin olduğu saat dilimleri belirlenerek, Google Adwords reklam bütçesi buna göre çıkartılır.

5

Google Adwords Reklam Bütçesi Nasıl Belirlenir?

Google Adwords reklam bütçesi nasıl belirlenir sorusunun cevabındaki en önemli etken, anahtar kelimelerdir. Doğru anahtar kelime seçimi ve beklenen aranma hacmi reklam bütçesini belirler. Ayrıca bu süreçte kontrolleri yapabilmek için Google Ads paneli, Anahtar Kelime Planlayıcı aracılığı ile kullanılabilmektedir. 24 Temmuz 2018 itibari ile Google Adwords yerine Google Ads terimi kullanılmaya başlanmıştır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder