Google Adwords Kampanyalarında Bölgesel Seçim Yapma

323 0

Google Adwords kampanyalarında bölgesel seçim yapma; kişilerin hedef kitlelerine daha kolay ulaşabilmelerini ve dolayısı ile reklam kampanyalarının geri dönüşlerini daha sağlıklı değerlendirebilmelerini sağlamaktadır. Böylelikle işletmeler hem gereksiz reklam maliyeti üstlenmek durumunda kalmamış olmaktadırlar hem de reklam kampanyaları daha verimli olmaktadır. Örneğin; klima hizmeti veren bir işletmenin hedef kitlesini belirlerken öncelikli olarak dikkate alması gereken bölgeler; ülke sıcaklığının daha yüksek olduğu bölgelerdir. Ülke sıcaklığının düşük olduğu bölgelerde ısıtma veya soğutma amacı ile klima alımı daha düşük orandadır. Dolayısı ile kişinin özel alan hedefleme işlemi yaparken; satış yaptığı şehirleri oranları ile birlikte belirlemesi ve bu şehirleri özellikle reklam kampanyası için seçmesi gereklidir.

Google Adwords Özel Alan Hedefleme Nasıl Yapılabilmektedir?

Google Adwords bölgesel seçim nasıl yapılır sorusuna cevap vermek gerekir ise; Google Adwords özel alan hedeflemenin yapılabilmesi için izlenmesi gereken adımlar şu şekildedir:

  • Kişinin öncelikle Google Adwords hesabına giriş yapması gereklidir.
  • Kişi hesabına giriş yaptıktan sonra; sol taraftaki panelden kampanyayı seçmelidir.
  • Ardından sağ tarafta ayarlar butonunu görecektir ve butonu seçmesi gereklidir.
  • Kişi alt kısımda; tüm ayarlar, yer, reklam zaman planlaması ve cihazlar gibi seçenekler görmektedir. Bu seçenekler arasından yer seçeneğini seçmesi gereklidir.
  • Daha sonra yanında artı simgesi olan yer yazısına tıklamalıdır.
  • Kişinin karşısına çıkan sayfadan yerleri düzenle butonuna tıklaması gereklidir.
  • Gelişmiş arama seçeneğine tıklamalıdır. Bu seçenek mavi renktedir.
  • Kişinin karşısına hedeflenen yerlerin listesi gelecektir ve özel alan hedefleme seçeneğini seçmesi gereklidir.
  • Bu sayfadan kişinin hedeflemek istediği özel alanın adını, adresini veya koordinatlarını girmesi mümkündür.
  • Kişi hedeflediği özel alanı girdikten sonra ekle butonuna tıklamalıdır ve en son da tamam butonuna tıklamalıdır.

Kimler Konum Hedefi Olarak Ülkeleri Seçmelidir?

Konum hedefi olarak ülke belirlemesi gereken kişiler şunlardır:

  • Dünya çapında faaliyet gösteren internet satıcılarının konum hedefi olarak ülke bazlı hedef belirlemesi gereklidir.
  • Birkaç ülkeye ürünlerinin satışını gerçekleştiren uluslar arası işletmelerin; konum hedefi olarak ilgili ülkeleri seçmesi gereklidir.
  • Bir ülkenin bütününe hizmet veren bir işletmeden söz ediliyor ise; bu işletmenin konum hedefi olarak hizmet verdiği ülkeleri direkt olarak seçmesi gereklidir.
  • Kişilerin tüm ülkeye hizmet vermemesi durumunda; konum hedefi belirlerken bir ülkenin bütününü seçmesi mantıklı olmamaktadır.

Kimler Konum Hedefi Olarak Bir Ülke İçindeki Bölgeleri Seçmelidir?

Konum hedefi olarak bir ülke içindeki bölgeleri seçmesi gerekenler şu şekildedir:

  • İlgili işletmenin yakınındaki bir yerel bölgeye hizmet sağlama durumu var ise; konum hedefi seçerken, hizmet sağladığı bölgeleri seçmelidir.
  • Belirli bölgelere özel teklifler ve kampanyalar sunan bir işletmeden bahsediliyor ise; bu işletmenin sadece o konumları seçerek ilgili reklamı gerçekleştirmesi gereklidir.
  • İlgili işletme eğer sadece belirli bölgelerde veya şehirlerde ürünlerini satışa çıkartıyor ise; işletmenin reklam faaliyetlerinde konum belirlerken sadece bu bölgeleri seçmesi gereklidir.

Kimler Konum Hedefi Olarak Bir Konumu Çevreleyen Bölgeyi Seçmelidir?

Konum hedefi olarak bir konumu çevreleyen bölgeyi seçmesi gerekenler şu şekildedir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • İşletmeler sadece belirli bir yarıçapın içerisinde hizmet veriyorlar ise; işletmelerin reklam faaliyetlerinde konum hedefi belirlerken özellikle o yarıçapı seçmesi gereklidir.
  • Bir işletmenin hedef kitlesi ve başlıca müşterileri belirli bir yarıçapın içerisinde bulunmakta ise; o işletmenin Google Adwords bölgesel seçim yapma işleminde özellikle o yarıçapın içerisinde bir konum belirlemesi gereklidir.
5

Google Adwords Kampanyalarında Bölgesel Seçim Yapma

Google Adwords kampanyalarında bölgesel seçim yapma; kişilerin hedef kitlelerine daha kolay ulaşabilmelerini ve dolayısı ile reklam kampanyalarının geri dönüşlerini daha sağlıklı değerlendirebilmelerini sağlamaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

Yorum Gönder