Google AdWords Dinamik Yeniden Pazarlama Nedir?

89 0

Google AdWords dinamik yeniden pazarlama nedir sorusuna cevap vermek gerekir ise; dinamik yeniden pazarlama siteyi daha önceden ziyaret etmiş olan bir kişiye, siteyi tekrar ziyaret etmesi durumunda o ürünün reklamını göstererek bir hatırlatma özelliği taşıyan pazarlama yöntemidir. Bunu gerçekleştirebilmek için de; Google Ads’in yeniden pazarlama etiketlerinin siteye yerleştirilmiş olması gereklidir. Dolayısı ile bu işlemin her sayfaya yapılması gereklidir. Kişinin alışveriş sepetine eklediği bir ürünün kimliğine, arama yapılan uçak biletinin kalkış veya varış noktalarına, kullanıcının tıkladığı teklifin promosyon koduna dinamik değerlerin iletilmesi ile gerçekleştirilen bir yeniden pazarlama yöntemidir. Google Analytics’in yakaladığı veriler ile Google Ads’in etiketleme özellikleri birleştiğinde; dinamik yeniden pazarlama rahatlıkla yapılabilmektedir.

Google AdWords Dinamik Yeniden Pazarlama Etiketi Uygulamasını Yapılandırmak İçin Yöntemler Nelerdir?

Google AdWords dinamik yeniden pazarlama etiketi uygulamasını yapılandırmak için yöntemler şunlardır:

  • İlk yöntem için; dönüşüm hunisinin her adımında yeniden pazarlama etiketinin örneğinin oluşturulması ve etikete iletilecek olan her dinamik veri türü için farklı farklı değişkenlerin kullanılması gereklidir. Avantajlı bir yöntemdir. Çünkü kişinin etiket yöneticisinde diğer etiketleme gereksinimlerini de kullanmasına imkan tanımaktadır.
  • İkinci yöntem için; yeniden pazarlama etiketinin tek bir etiket olması ve sitenin tamamında da, dinamik verilerin dönüşüm hunisinin her bir adımında da bir değişkenin bir defa iletilmesi yönteminin kullanılması gereklidir. Bu yöntemin avantajı; kolayca gerçekleştirilecek bir işlem olmasıdır. Ayrıca kapsayıcı olan boyutun azaltılmasına da yardımcı olan bir yöntemdir.

Google AdWords Dinamik Yeniden Pazarlama Etiket Uygulamasını Yapılandırmak İçin Uygulama Adımları Nelerdir?

Google AdWords dinamik yeniden pazarlama etiket uygulamasını yapılandırmak için uygulama adımları şu şekildedir:

  • Web sitesinde bulunan verilerin etiket yöneticisi tarafından işlenebilecek bir hale getirilmesi için; sayfadan veri yakalamak amacı ile, etiket yöneticisi değişkeninin uygulanması gereklidir. Bu işlem; özel parametre değerlerini doldurma işlemi olarak adlandırılabilmektedir.
  • Öncelikle hedef değerleri değişken kabul edilmelidir ve bunların alacak etiketi yapılandırılmalıdır. Sonrasında etiket yöneticisine ait olan Google Ads yeniden pazarlama etiketi şablonuna veri eklemek için bu değişkenlerden faydalanılmalıdır.
  • Etiketlerin ne zaman tetikleneceğini bildiren bir tetikleyicinin tanımlanması gereklidir. Bu tetikleyici yerleşik değişkenlere dayalı olarak seçilmelidir. Yerleşik değişkenlerden kasıt; sayfa görüntülemeleri, bağlantı tıklaması, form gönderme gibi özellikleri olan değişkenlerdir.
  • Son olarak ön izleme modu yardımı ile etiketlerin test edilmesi gereklidir. Etiket için belirlenen dinamik değerler dikkate alınarak, bu değerlerde doğru bir şekilde tetiklenip tetiklenmediği gözlenmelidir. Eğer test aşamasında bir problem çıkmaz ise; kapsayıcının yayınlanması ve etiketlerin dağıtılması gereklidir.

Google AdWords Dinamik Yeniden Pazarlamayı Kullanmak İçin Ön Koşullar Nelerdir?

Google AdWords dinamik yeniden pazarlamayı kullanmak için ön koşullar şunlardır:

  • Öncelikle Google Analytics’te yeniden pazarlama ve reklamcılık raporlama özelliklerinin etkin olması gereklidir.
  • Kişinin Google Ads ve Google Analytics hesapları arasında bağlantı kurması gereklidir.
  • Perakende sektöründe olan kişilerin; Google Merchant Center ve Google Ads hesaplarını da bağlamaları gereklidir.

Google AdWords Dinamik Yeniden Pazarlamayı Kullanmak İçin Zorunlu Adımlar Nelerdir?

Google AdWords dinamik yeniden pazarlamayı kullanmak için zorunlu adımlar şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Dinamik yeniden pazarlamayı kullanabilmek amacı ile Google Analytics izleme kodunun güncel olması gereklidir.
  • Dinamik yeniden pazarlama kitleleri oluşturabilmek için çalışma yapmak gereklidir.
  • Dinamik yeniden pazarlama özelliklerini oluşturmak gereklidir.
  • Google AdWords yeniden pazarlama kampanyasının oluşturulması ve ve bu oluşumun Google Ads üzerinden yapılması gereklidir.
5

Google AdWords Dinamik Yeniden Pazarlama Nedir?

Google AdWords dinamik yeniden pazarlama nedir sorusuna cevap vermek gerekir ise; dinamik yeniden pazarlama siteyi daha önceden ziyaret etmiş olan bir kişiye, siteyi tekrar ziyaret etmesi durumunda o ürünün reklamını göstererek bir hatırlatma özelliği taşıyan pazarlama yöntemidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder