Google Adwords Arama Ağı Reklamları

829 0

Google Adwords arama ağı reklamları Google’ın reklam vermek isteyen kullanıcılarına yönelik olarak sağladığı bir hizmettir. Google Adwords üzerinden belirlenen anahtar kelimeler doğrultusunda yapılan aramalar, kullanıcılar reklam veren siteye ulaşabilmektedir. Bu sayede reklam veren site, dijital olarak reklamını yapış müşterilerini bilgilendirmiş olur. Arama ağı reklamlarının özelliği ise, haritalar, alışveriş gibi farklı Google hizmetlerinde de kullanıcının karşısına çıkabilmesidir.

Google Adwords Arama Ağı Reklamının Özellikleri

Google Ads’in dijital pazarlama alanında kullanıcılarına sağladığı bir hizmet olan arama ağı reklamları, yeni kullanıcılara ulaşmak için kusursuz çalışan bir yöntemdir. Bu sistem, anahtar kelime kullanımı ile birlikte sitenin hedef kitlesine nokta atışı bir ulaşım sağlar. Bu sayede hedef kitle, haritalardan Google alışverişe, Google’in tüm hizmetlerinde, o hizmete uyarlanmış bir şekilde reklamınızı görür.

Google Adwords paneli üzerinden hazırlanacak etkin reklam kampanyası ile müşteri yelpazenizi genişletebilirsiniz. Aynı zamanda Google Analytics ile hesaplarınızın hangi Google hizmleti üzerinden daha fazla kullanıcıya eriştiğini de görebilirsiniz. Google reklamları içerisinde yer alan Google Ads arama ağı reklamları tüm hizmetler içerisinde yer alan küçük bir parçadır. Google’ın dijital  reklamlar için sağladığı tüm hizmetlerden yararlanarak, reklamlarınızın tüm kullanıcılar tarafından bilinmesini sağlayabilirsiniz.

Google Adwords Arama Ağı Reklamlarının İşleyiş Prensibi

Google Ads arama ağı reklamları belirli standartlar ve sıra ile sitenizin tüm arama sonuçları içerisinde Google reklam alanına düşmesini sağlar. Arama ağı reklamlarının işleyişini maddeler halinde açıklayacak olursak;

  • Yaptığınız hizmet veya ürün satışına dair reklam verir, anahtar kelimeler belirlersiniz.
  • Müşteriniz, kullanmak istediğiniz anahtar kelimelerle arama yapar.
  • Arama sonuçlarında sizi görür.
  • Reklam uzantıları ve gerekli bilgilendirmelerle sizin veya Google’ın eklediği açıklamalar sayesinde reklamınıza tıklar.
  • Google Adwords, reklamlarınıza tıklandığında ödeme yapmanız gereklidir.
  • Bilgisayarların IP kontrolü kapsamında inceleme yapıldığından tıklamların geçersiz sayılması veya olmayan tıklamanın varmış gibi gösterilmesi mümkün değildir.
  • Tüm faaliyetlerinin raporlanabilir oluşu nedeniyle Adwords reklamları, reklam veren siteler için oldukça öngörülebilir sonuçlar doğurur.
  • Bu sayede haritalar, Google aramaları, Google alışveriş sayfası gibi yerlerden de müşteri kazanırsınız ve müşterilerinizin siteniz içindeki her hareketini görebilirsiniz.

Google Adwords Duyarlı Arama Ağı Reklamları

Google Ads arama ağı reklamlarının biraz daha genişletilmiş ve özelleştirilmiş hali olan duyarlı arama ağı reklamları, reklamın kapladığı alanı genişleterek daha fazla müşterinin ilgisini çekmesini sağlar. Google’ın yapay zekası kullanılarak oluşturulan bir reklam çeşidi olan duyarlı arama ağı reklamı, sektörünüze kampanyanıza, öne çıkarmak istediğiniz ürün ve özelliklere bağlı olarak yapay zekanın reklamınızı yeniden düzenlemesini sağlayan bir uygulamadır. En fazla 15 başlık ve 4 açıklama alanı ile anlattığınız şirketiniz, Google tarafından en iyi performansı sağlayacak reklam kombinasyonu kullanılarak erişime açılır. Google, zaman içerisinde birbirinden farklı açıklama ve başlıkların kombinasyonu ile en iyi performansı sağlayan başlığı bulur ve reklamda bunu kullanır. Bu sayede gereksiz strese girmezsiniz, rakiplerinizin önüne geçmenin tadını çıkarırsınız.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Arama Ağı Reklamlarını Zenginleştirme

Rekabet seviyesinin dijital ortamda daha yüksek olduğu göz önüne alındığında, reklam modelini akıllıca kullanmanın önemi ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda belirli bir karakter sınırına tabi olan reklam metni, bu sınır aşılmadan yazılmalı, aynı zamanda ürün ve hizmeti en iyi şekilde tanımlamalıdır. Bağlantı yönlendirmeleri ve telefon uzantıları gibi hizmetler kullanılmalıdır. Sitenize ekleyebileceğiniz her bir bilginin önemi olduğunu düşünerek, uyguladığınız kampanya varsa sitenize geri sayım ekleyebilirsiniz. Bu sayede arama ağı reklamlarınız daha ilgi çekici hale gelecektir.

5

Google Adwords Arama Ağı Reklamları

Google Adwords arama ağı reklamları Google’ın reklam vermek isteyen kullanıcılarına yönelik olarak sağladığı bir hizmettir. Google Adwords üzerinden belirlenen anahtar kelimeler doğrulturusunda yapılan aramalar, kullanıcılar reklam veren siteye ulaşabilmektedir. Bu sayede reklam veren site, dijital olarak reklamını yapış müşterilerini bilgilendirmiş olur. Arama ağı reklamlarının özelliği ise, haritalar, alışveriş gibi farklı Google hizmetlerinde de kullanıcının karşısına çıkabilmesidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder