Google AdWords Açık Arttırma Bilgileri Rekabet Analizi Raporu

2116 0

Google AdWords rekabet analizi raporu; kişinin kendisi ile aynı coğrafyada yaşayan, aynı hedef kitleye hitap eden, aynı anahtar kelimeleri seçen diğer reklam verenleri tespit edebilmesini ve kendisini o reklam verenler ile karşılaştırabilmesini sağlayan bir rapordur. Ancak bu analiz raporuna sektörel analiz olarak bakılmaması gereklidir. Raporda kişiye 6 farklı istatistik sunulmaktadır ve daha rahat inceleme yapabilmek adına raporda filtreleme uygulayarak raporun analiz edilmesi gereklidir. Kişinin hangi şartlarda hangi reklam verenlerle rekabet ettiğinin bilincinde olması; reklam verirken ne kadar bütçe ayırması gerektiğine karar vermesi bakımından büyük önem taşır.

Açık Artırma Bilgileri Raporu Nasıl Bulunur?

Google AdWords rekabet analizi raporunu bulabilmek için izlenmesi gereken yol şu şekildedir:

  • Öncelikle kişinin bir Google Ads hesabının olması gereklidir ve bu hesapta oturum açmalıdır.
  • Hesaba giriş yaptıktan sonra kişi karşısına çıkan menüden; kampanyalara, reklam gruplarına veya anahtar kelimelere tıklaması gereklidir. Bu noktada kişinin edinmek istediği bilginin hangisi olduğu önemlidir.
  • İlgili seçenek seçildikten sonra açılan sayfada; kişinin belirli bir kampanyayı, reklam gruplarını veya anahtar kelimeleri seçmesi mümkün olduğu gibi tümünü seçmesi de mümkündür.
  • Seçim işlemi tamamlandıktan sonra kişinin açık artırma bilgilerini tıklaması gereklidir.
  • Bu noktada kişinin karşısına açık artırma bilgileri raporu çıkmaktadır.

Açık Artırma Bilgileri Nasıl Filtrelenir?

Google AdWords açık artırma bilgilerini filtrelemek için kullanılması gereken yöntem şu şekildedir:

  • Kişi Google Ads hesabına girerek, açık artırma bilgileri raporuna ulaştıktan sonra; istatistik tablosunun üst kısmında bulunan filtreleme butonuna tıklamalıdır.
  • Kişinin sıralı filtrelerden birini seçerek koşullar listesini görebilmesi mümkündür.
  • Filtrelerden birini seçtikten ve koşul listesinden ilgili koşul seçildikten sonra; uygula butonuna tıklanması gereklidir.
  • Tablo otomatik olarak güncellendiği gibi; kişinin anahtar kelimelerini ve reklam gruplarını da görebilmesi mümkündür.

Açık Artırma Bilgileri Raporunun Avantajları Nelerdir?

Açık artırma bilgileri raporunun avantajları şunlardır:

  • Öncelikle kişinin kendisi ile aynı açık artırmaya katılacak olan reklam verenleri görmesine ve kendisini onlar ile karşılaştırmasına imkan tanımaktadır. Dolayısı ile kişinin diğer reklam verenlerden eksiğinin veya fazlasının ne olduğunu tespit edebilmesine ve buna göre gerekli düzenlemeleri yapabilmesine imkan tanımaktadır.
  • Kişinin verdiği reklamların arama sonuçlarındaki sıralamasını ve hangi sıklıkla diğer reklam verenlere göre daha iyi bir sıralamaya sahip olduğunu görmesine imkan tanımaktadır.
  • Kişinin diğer reklam verenlerin toplam olası gösterim payı ile kendisinin toplam olası gösterim payını karşılaştırabilmesine imkan tanımaktadır.
  • Kişinin bütçesini, anahtar kelimelerini seçme konusunda daha stratejik adımlar atabilmesine olanak tanımaktadır.

Açık Artırma Raporu Nasıl Değerlendirilmelidir?

Açık artırma raporunun değerlendirilmesi şu şekildedir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Görünen URL alanı kısmı sayesinde; rekabet içerisinde olan firmaların kampanyaları, fiyatları ve profesyonellikleri konusunda bir fikir edinmek mümkündür.
  • Gösterim payı sayesinde; hedef kitlenin yüzde kaçına ulaşıldığı ve anahtar kelimelerin hangi sıklıkla gösterildikleri gibi bilgilere ulaşabilmek mümkündür.
  • Ortalama konum sayesinde; kişinin rakiplerine göre hangi konumda olduğunu görebilmesi mümkündür.
  • Çakışma oranı sayesinde; ortak paydada buluşulabilen reklam verenlerin tespit edilmesi sağlanmaktadır. Bunun kişiye yararı ise; kişinin kendisine benzer olan firmaların pazarlama stratejilerini yakında inceleyebilmesine olanak sağlamasıdır. Dolayısı ile kişinin kendindeki eksiklikleri gidermesi adına önemlidir.
  • Üstündeki konum oranı sayesinde; kişi rakip reklam verenlerin üstünde konumlanma oranının ne olduğunu öğrenebilmektedir.
  • Rekabet analizi raporundaki sayfanın üst kısmı oranı sayesinde; kişinin kalite puanını ve tekliflerini iyileştirebilmesi mümkündür.
5

Google AdWords Açık Arttırma Bilgileri

Google AdWords rekabet analizi raporu; kişinin kendisi ile aynı coğrafyada yaşayan, aynı hedef kitleye hitap eden, aynı anahtar kelimeleri seçen diğer reklam verenleri tespit edebilmesini ve kendisini o reklam verenler ile karşılaştırabilmesini sağlayan bir rapordur

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder