İçindekiler
Google Ads’te kendi markamıza reklam vermek, marka bilinirliğini arttıran ve marka için olumlu sonuç doğuran bir eylemdir. Google Ads’te kendi markasına reklam vermesi için bazı nedenler bulunmaktadır. Örnek vermek gerekir ise; rakip firmalar tarafından reklam kampanyalarının olumsuz etkilenmemesi, SEO çalışmalarının yanlış bir strateji ile negatif etkilememesi, kampanya duyurularının anlık olarak yapılabilmesi ve istenildiği zaman güncellenebilmesi, daha fazla kitleye ulaşabilmesi için kendi markasına reklam vermesi gerekmektedir. Bu sayede arama sonuçlarında markanın reklam kampanyaları daha üst sıralara çıkabilmektedir. Ayrıca hedef kitlenin yanı sıra potansiyel hedef kitleye de ulaşabilmek mümkün olmaktadır.
Organikte çıkarken Google Ads’te kendi markasına reklam verme durumu oldukça doğru bir hamledir. Google’ın reklam politikalarına bakıldığında; kişinin markasına rakip firmaların da reklam verebilmesi mümkündür. Bu durumun önünün alınmasının istenmesi durumunda ise Trademark olunması gereklidir. Dolayısı ile marka aramalarında satış kaybetme olasılığının azaltılması gereklidir. Çünkü rakip firmalar kampanya yaptıkları dönemlerde, diğer firmaların üzerine reklam vermektedirler. Bu yüzden bu durumun önüne geçilmesi gerekmektedir.
Google aramalarında alt sıralarda olma açığının kapatılması için yapılabilecekler arasında yanlış stratejilerin düzeltilmesi bulunmaktadır. Google Ads’te kendi markasına reklam vermesi de bu açığı kapatabilecek durumlardan biridir. Marka SEO çalışmalarını yanlış uygulaması sonucu eğer sıralamada daha alt sıralarda ise; bu durumda kendisini daha üst sıralara çıkartabilecek bazı stratejiler uygulamalıdır. Bunun için de kendi markasına reklam vermesinin herhangi bir olumsuzluğu bulunmamaktadır.
Daha sık kampanya duyurusu yapabilmek için Google Ads’te kendi markasına reklam vermek yapılabileceklerden biridir. Çünkü SEO çalışmalarını olumsuz etkilememek için devamlı olarak web sitesinde site başlığı değiştirilememektedir. Bu durum web sitesini olumsuz etkileyebilmektedir. Dolayısı ile de web sitesinde bütün kampanya duyurularını yapabilmek için alternatif bir yöntem gerekmektedir. Kendi markasına reklam vererek arama sonuçlarında kampanya duyurularının çıkmasını sağlayabilmektedir. İstediği mesajı verebileceği gibi istediği zaman da gerekli güncellemeleri yapabilmektedir.
Offline reklamlar ile verilen mesajları Google Ads’te kendi markasına reklam vererek desteklemek gerekmektedir. TV, dergi, gazete ve billboard gibi offline reklamların verildiği platformlarda reklam verilmesi gerekmektedir. Bu platformlar için hazırlanmış olan reklamlara ek olarak da Google Ads’te kendi markasına reklam vererek eğer offline reklamlar ile aynı mesajı verir ise; bu sayede markasını da olumlu etkilemiş olmaktadır Farklı platformlarda aynı mesajı veren birçok reklamın olması, daha fazla kullanıcıya doğrudan ulaşabilmeyi sağlamaktadır. Bu yüzden dijital platformlardaki reklamlara da offline reklamlar kadar önem verilmelidir.
Google Ads’te kendi markasına verilen reklamların görüntülendiği yerler aşağıda verilmiştir:
Google Ads’te Kendi Markamıza Reklam Vermeli Miyiz?
Google Ads’te kendi markamıza reklam vermek, marka bilinirliğini arttıran ve marka için olumlu sonuç doğuran bir eylemdir. Google Ads’te kendi markasına reklam vermesi için bazı nedenler bulunmaktadır.