İçindekiler
Google Ads performansını ve yatırım getirisini ölçebilmek için dönüşüm oranlarının izlenmesi ve bununla ilgili raporların incelenmesi gerekmektedir. Dönüşüm oranlarının izlenebilmesi için ise Google Ads dönüşüm araçları kullanılabilmektedir. Google Ads performansını ölçmek için reklam metinlerine, web sitesine, marka bilinirliğine, dönüşüm oranlarına bakılması gerekmektedir. Belirli bir hedef belirlenmesi ve bu hedefe göre performansın durumunun değerlendirilmesi gerekmektedir. Hedefin büyüklüğüne bağlı olmaksızın yatırım getirilerinin izlenmesi gerekmektedir. Çünkü pazarlama faaliyetlerinin ve reklam harcamalarının isabetli olabilmesi için yatırım getirilerinin doğru analiz ediliyor olması gerekmektedir.
Google Ads yatırım getirisini ölçmek için dönüşüm izleme araçlarının kullanılması gereklidir. Dönüşüm oranlarına bağlı olarak dönüşümün maliyetinin değerlendirmesi yapılabilmektedir. Dönüşüm ölçümü yaparken yatırım getirisini arttırabilmek için her dönüşümün değerinin o dönüşüm için harcanan tutardan daha fazla olması gerekmektedir. Buna örnek vermek gerekir ise; 10 TL tıklama için ödenen tutar ise ve satışlardan 15 TL kazanılmış ise, elde edilen kar 5 TL olmaktadır. Bu durumda da harcanan tutar kazanılan tutardan az olduğu için Google Ads’e göre yatırımdan iyi bir getiri elde edilmiş olmaktadır.
Google Ads’in performansını ölçebilmek için bilinmesi gerekenler aşağıda belirtilmiştir:
Marka bilinirliğini arttırmanın yolları aşağıda verilmiştir:
Marka bilinirliğini arttırmak isteyenlerinin önceliklerinden biri, reklamlarının gösterimlerini arttırmak olmalıdır. Arama ağı kampanyalarının tıklama oranları aracılığı ile etkileşimleri ölçerek site ziyaretçilerinin etkileşimlerini ölçmek için de görüntülü reklam ağı kampanyalarının dönüşüm sayısını ölçmeleri gerekmektedir.
Yatırım getirisini arttırabilmek için dönüşüm oranlarına odaklanılması gerekmektedir. Google Ads performansını ölçmek için yatırım getirisine bakılması ve performansını arttırabilmek için de yatırım getirisinin arttırılması gereklidir. Bunun için de bir reklama harcanan paranın işletmeye kar getirip getirmediğine bakılması gerekmektedir. Ayrıca iki reklam kampanyasının karşılaştırması da yatırım getirisi hesaplaması ile yapılabilmektedir. Buna örnek vermek gerekir ise; bavul üreticisi iki farklı reklam kampanyasını kıyaslıyor olsun. Birinci kampanyasında ucuz mavi bir valizin satışları bir hayli fazla olsun. İkinci kampanyada ise; daha pahalı bir valiz o kampanya çerçevesinde çok satışmış olsun. Birinci kampanyadaki ucuz valizin, ikinci kampanyadaki pahalı valizden daha fazla kar sağladığı sonucu çıkartılabilmektedir.
Google Ads Performansını ve Yatırım Getirisini Ölçme
Google Ads performansını ve yatırım getirisini ölçebilmek için dönüşüm oranlarının izlenmesi ve bununla ilgili raporların incelenmesi gerekmektedir. Dönüşüm oranlarının izlenebilmesi için ise Google Ads dönüşüm araçları kullanılabilmektedir. Google Ads performansını ölçmek için reklam metinlerine, web sitesine, marka bilinirliğine, dönüşüm oranlarına bakılması gerekmektedir.