Google Ads Performansını ve Yatırım Getirisini Ölçme

554 0

Google Ads performansını ve yatırım getirisini ölçebilmek için dönüşüm oranlarının izlenmesi ve bununla ilgili raporların incelenmesi gerekmektedir. Dönüşüm oranlarının izlenebilmesi için ise Google Ads dönüşüm araçları kullanılabilmektedir. Google Ads performansını ölçmek için reklam metinlerine, web sitesine, marka bilinirliğine, dönüşüm oranlarına bakılması gerekmektedir. Belirli bir hedef belirlenmesi ve bu hedefe göre performansın durumunun değerlendirilmesi gerekmektedir. Hedefin büyüklüğüne bağlı olmaksızın yatırım getirilerinin izlenmesi gerekmektedir. Çünkü pazarlama faaliyetlerinin ve reklam harcamalarının isabetli olabilmesi için yatırım getirilerinin doğru analiz ediliyor olması gerekmektedir.

Google Ads Yatırım Getirisini Ölçmek İçin Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?

Google Ads yatırım getirisini ölçmek için dönüşüm izleme araçlarının kullanılması gereklidir. Dönüşüm oranlarına bağlı olarak dönüşümün maliyetinin değerlendirmesi yapılabilmektedir. Dönüşüm ölçümü yaparken yatırım getirisini arttırabilmek için her dönüşümün değerinin o dönüşüm için harcanan tutardan daha fazla olması gerekmektedir. Buna örnek vermek gerekir ise; 10 TL tıklama için ödenen tutar ise ve satışlardan 15 TL kazanılmış ise, elde edilen kar 5 TL olmaktadır. Bu durumda da harcanan tutar kazanılan tutardan az olduğu için Google Ads’e göre yatırımdan iyi bir getiri elde edilmiş olmaktadır.

Google Ads’in Performansını Ölçmek İçin Neler Yapılmalıdır?

Google Ads’in performansını ölçebilmek için bilinmesi gerekenler aşağıda belirtilmiştir:

  • Google Ads performansını ölçebilmek ve arttırabilmek için web sitesinin trafiğinin arttırılması gerekmektedir. Özellikle yeni bir ihracat pazarına girecek olan işletmelerin ilk hedeflerinden biridir. Performans seviyesini görebilmek için tıklama sayısına, tıklama oranına, anahtar kelimelere ve arama terimlerine bakılması gerekmektedir. Tıklama oranlarının arttırılabilmesi için ise; reklamlar için oldukça iyi reklam metinlerinin oluşturulması, reklamların ortak bir hedef doğrultusunda düzenlenmesi, müşterilerin ilgisini çekebilen ve doğru anahtar kelimelerden oluşan reklamlar olması gerekmektedir.
  • Reklamların performanslarını etkileyen bir diğer unsur ise satışlar ve dönüşümlerdir. Hedefin dönüşümlerinin arttırılması gerekmektedir. Bunun için de dönüşüm verilerinin incelenmesi ve verilerden çıkartılan sonuçlara göre kampanyanın güncellenmesi gerekmektedir.
  • Marka bilinirliğinin değişimine bakılarak Google Ads performansını ölçebilmek mümkündür.
  • Yatırım getirileri aracılığı ile Google Ads performansının ve yatırım getirilerinin ölçülebilmesi mümkündür.

Marka Bilinirliğini Arttırmak İçin Neler Yapılmalıdır?

Marka bilinirliğini arttırmanın yolları aşağıda verilmiştir:

  • Reklamı yapılacak olan ürün veya hizmetlerin hedef kitlenin ilgisini çekmesi sağlanmalıdır.
  • Kullanıcıların marka ile etkileşime girmeleri için teşvik edilmeleri gereklidir.
  • Kullanıcılara yeni bir videonun ön gösteriminin sunulması gerekmektedir.
  • Kullanıcılara yapılan gösterimlerin müşterilerin ilgisini çekmesi, gösterimlere erişimlerinin ve sıklıklarının artması gerekmektedir.

Marka bilinirliğini arttırmak isteyenlerinin önceliklerinden biri, reklamlarının gösterimlerini arttırmak olmalıdır. Arama ağı kampanyalarının tıklama oranları aracılığı ile etkileşimleri ölçerek site ziyaretçilerinin etkileşimlerini ölçmek için de görüntülü reklam ağı kampanyalarının dönüşüm sayısını ölçmeleri gerekmektedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Ads Yatırım Getirisini Arttırmak İçin Ne Yapılmalıdır?

Yatırım getirisini arttırabilmek için dönüşüm oranlarına odaklanılması gerekmektedir. Google Ads performansını ölçmek için yatırım getirisine bakılması ve performansını arttırabilmek için de yatırım getirisinin arttırılması gereklidir. Bunun için de bir reklama harcanan paranın işletmeye kar getirip getirmediğine bakılması gerekmektedir. Ayrıca iki reklam kampanyasının karşılaştırması da yatırım getirisi hesaplaması ile yapılabilmektedir. Buna örnek vermek gerekir ise; bavul üreticisi iki farklı reklam kampanyasını kıyaslıyor olsun. Birinci kampanyasında ucuz mavi bir valizin satışları bir hayli fazla olsun. İkinci kampanyada ise; daha pahalı bir valiz o kampanya çerçevesinde çok satışmış olsun. Birinci kampanyadaki ucuz valizin, ikinci kampanyadaki pahalı valizden daha fazla kar sağladığı sonucu çıkartılabilmektedir.

5

Google Ads Performansını ve Yatırım Getirisini Ölçme

Google Ads performansını ve yatırım getirisini ölçebilmek için dönüşüm oranlarının izlenmesi ve bununla ilgili raporların incelenmesi gerekmektedir. Dönüşüm oranlarının izlenebilmesi için ise Google Ads dönüşüm araçları kullanılabilmektedir. Google Ads performansını ölçmek için reklam metinlerine, web sitesine, marka bilinirliğine, dönüşüm oranlarına bakılması gerekmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder