Google Ads Hakkında En Çok Sorulan 10 Soru

1335 0

Google Ads hakkında en çok sorulan sorular genellikle sıralama ve bütçe ile ilgili sorulardır. En çok reklam ücretini ödeyen değil, Google Ads ile doğru strateji izleyerek reklam verenlerin reklamları daha üst sıralamalarda olmaktadır.

Google Ads Reklamları Nerede Yayınlanmaktadır?

Google Ads reklamları; arama sonuç sayfasının ilk 4 sırasında veya alt 3 sırasında görülebilmektedir. Ayrıca Google ile iş ortağı olan bütün web sitelerde reklamın görüntülenebilmesi mümkündür.

Google Ads Reklamları Neye Göre Sıralanır?

Google Ads reklamları sıralanırken; tıklama başına maliyet, kalite puanı, uzantıların ve biçimlerin beklenen etkisi kullanılarak reklam sıralaması hesaplanmaktadır. Her reklam için ayrı ayrı hesaplanan bir formüldür. Tıklama başına maliyet; her bir tıklama için ödenebilecek maksimum maliyet tutarını ifade etmektedir. Kalite puanı ise; reklamın alaka düzeyi ile beklenen tıklanma oranının ortalamasının hesaplanması ile ortaya çıkan bir değerdir.

Google Ads Reklamları İçin Tıklama Başına Maliyet Yüksek Tutulursa Sıralamada Üste Çıkılır Mı?

Google Ads reklamları için tıklama başına maliyetin yüksek tutulması, sıralamada üste çıkılacağı anlamına gelmemektedir. Çünkü reklam sıralamasını etkileyen tek faktör tıklama başına maliyet değildir. Dolayısı ile aynı ücreti ödeyen reklam verenlerin, aldıkları tıklanma oranları farklılık göstermektedir.

Rakiplerin veya Kötü Niyetli Kişilerin Reklamlara Tıklayarak Boşa Para Harcatması Mümkün Müdür?

Rakiplerin veya kötü niyetli kişilerin reklamlara tıklayarak boşa para harcatması mümkün değildir. Her cihazdan yapılan tıklama sayısına bakılmaksızın sadece bir kere ücret alınmaktadır. Dolayısı ile rakipler verilen reklama kaç kere tıklarlarsa tıklasınlar, sadece tek tıklama ücreti ödenmektedir. Her tıklama farklı bir müşteri anlamına gelmektedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Kendi Reklamına Tıklamak Getiri Sağlar Mı?

Google Ads soruları içerisinde kendi reklamına tıklamanın getiri sağlayıp sağlamadığı da vardır. Kendi reklamına tıklamak getiri sağlamamaktadır. Kendi reklamına birkaç kere tıklanması durumunda; tıklamalar geçersiz sayılmaktadır ve ücretleri de reklam verene iade edilmektedir. Dolayısı ile kendi reklamına tıklamanın herhangi bir getirisi yoktur.

Kendi Reklamını Tarayıcı Üzerinden Devamlı Kontrol Ederken Bazen Reklamın Gözükmemesinin Nedeni Nedir?

Kendi reklamını tarayıcı üzerinden devamlı kontrol ederken bazen reklamın gözükmemesinin nedeni;  ilgisiz kullanıcı olarak tanımlanmaktan kaynaklanıyor olabilir. Google Ads reklamları kullanıcılara ilgi alanlarına göre gösterilmektedir. Ancak gösterilen reklamlara tıklanmaması durumunda, tıklamayanları ilgisiz kullanıcı olarak tanımlamaktadır ve onlara aynı reklamları bir daha göstermemektedir. Dolayısı ile kendi reklamının aramalarda gözüküp gözükmediğini kontrol etmek isteyenlerin reklam önizleme ve teşhisi aracını kullanması gereklidir.

Google Ads Reklamlarının Sonuç Verdiği Ne Kadar Süre İçerisinde Görülmektedir?

Google Ads reklamlarının sonuçları gerçek zamanlı olarak görülebilmektedir. Dolayısı ile geri dönüşleri anında gözlemleyebilmek mümkündür. Ancak daha net veriler elde edebilmek için reklam verildikten 1-2 hafta sonra raporlar incelenmelidir.

Google Ads Reklamlarının İstenilen Zamanda Durdurulması Mümkün Müdür?

Google Ads reklamlarının istenilen zamanda durdurulması mümkündür. Ayrıca hedef kitlenin durumuna ve işletmenin çalışma saatlerine bağlı olarak reklamların belirli günler yayınlanması ve bazı günlerde yayınlanmasının durdurulması mümkün olmaktadır.

Google Ads Ödemeleri Nasıl Yapılır?

Google Ads ödemelerini kullanıcı Google Adwords hesabı üzerinden yapabilmektedir. Kredi kartı ile veya EFT ile ödeme yapabilmesi mümkündür. EFT yöntemini kullananların ödemelerinin onaylanması 3 ile 7 iş günü arasında bir süredir.

Bütçe Sınırına Ulaşılırsa Google Ads Reklamlarına Ne Olur?

Bütçe sınırına ulaşılırsa Google Ads reklamlarının yayını durdurulmaktadır. Google Ads hakkında sorulan sorulardan bir diğerine cevap vermek gerekir ise; günlük olarak belirlenen bütçenin maksimum 2 katına kadar bütçeyi aşabilmek mümkündür.

5

Google Ads Hakkında En Çok Sorulan 10 Soru

Google Ads hakkında en çok sorulan sorular genellikle sıralama ve bütçe ile ilgili sorulardır. En çok reklam ücretini ödeyen değil, Google Ads ile doğru strateji izleyerek reklam verenlerin reklamları daha üst sıralamalarda olmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder