Banner Tasarımlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler

728 0

Markaların ya da işletmelerin açmış oldukları web sitelerinde yer alan ürün ve hizmetlerinin tanıtımını yapmak için Google reklamları kullanılmaktadır. Google reklamları içerisinde en fazla tercih edilen reklam modeli de banner reklamlarıdır. Banner reklamları, web sitelerinde reklamlar için ayrılmış bölümlerde yayınlanarak, müşterilerin ürüne ulaşmasını amaçlamaktadır. Banner tasarımları üzerinden web sitelerine getiri elde etmek amacıyla, farklı stratejilerin kullanılması ve banner reklamlarının geliştirilmesi gerekir. Web siteleri için belirlenen alanlarda kullanılan banner tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler, yazı içerisinde detaylı şekilde açıklanmıştır.

Banner Reklam Tasarımları İçin Standart Boyutlar Kullanılmalıdır

Banner reklam tasarımları için belirlenen standart reklam ölçüleri bulunmaktadır. Bu ölçülere uyumlu şekilde hazırlanan banner reklamlar, Google algoritması üzerinde yer alan tüm internet sitelerinde yayınlanmaya uygun bulunmaktadır. Banner reklamları için belirtilen standart boyutlar aşağıda belirtilmiştir:

  • 728×90 piksel
  • 300×250 piksel
  • 300×600 piksel
  • 320×100 piksel

Yukarıda belirtilen boyutlara uygun şekilde hazırlanan banner reklamları, internet sitelerin tam olarak yayınlanabilir. Belirtilen standart ölçülere aykırı olarak hazırlanan reklamlar, web sitelerinde tam olarak yayınlanamaz.

Banner Reklamlarında Öncelik Verilen Öğelerin Sıralamasına Dikkat Edilmelidir

Banner reklamları için tasarım hazırlığı yapılırken, ögeler arası hiyerarşinin korunması gerekmektedir. Banner reklamları için belirtilen en önemli ögeler mesaj, marka ve eyleme çağrı olarak sıralanmaktadır. Belirtilen ögeleri aynı sıralama üzerinden kullanmak gerekmektedir. Banner reklamlarında yer alan mesajların, en fazla 10 kelime olması gerekir. 10 kelimeden daha fazla olan mesajlar, kullanıcılar tarafından okunmayacaktır. Markanın mesajı olabildiğince kısa tutularak, müşteriler web sitesine çekilmelidir. Banner reklam ögelerinin marka boyutuna gelindiğinde, markalara ait slogan ve logoların banner reklamları üzerinde yer almasına özen gösterilmelidir. Banner reklamlarının kime ait olduğu, slogan ve logolar sayesinde anlaşılmaktadır. Call to me yani eyleme çağrı bölümünde de tüketicilerin reklamın üzerinde tıklamasını sağlayacak bir ifadenin kullanılması ve müşterilerin web sitesine çekilmesi gerekir.

Olabildiğince Sade ve Okunaklı Tasarımlar Hazırlanmalıdır

Banner reklamlarının tasarımlarının, birkaç saniye içerisinde müşterilerin dikkatini çekmesi gerekir. Müşterinin dikkatini çekmeyi başaran banner reklamları, aynı zamanda anlaşılabilir öğelerden meydana gelmelidir. Banner reklamlarının hemen anlaşılabilmesi için reklamlarda çok fazla öğe kullanılmaması ve olabildiğince sade tasarımların tercih edilmesi oldukça önemlidir. Banner reklamlarında sadeliği ve ilgi çekiciliği aynı anda yakalayabilmek adına, kaliteli bir fotoğrafın ya da kolajın kullanılması yeterli sayılacaktır. Ancak bannerların tamamını doldurmamak ve boş alanlar bırakmak, sadeliği korumak adına oldukça önemlidir. Bannerlarda kullanılan fontların okunaklı olması gerekmektedir. Fontların okunaklı ifadelerden seçilmemesi durumunda, reklam mesajları anlaşılmayacaktır. Banner için belirlenen ana sloganın “bold” özelliği kullanılarak kalınlaştırılması ve fontun büyüklüğünün artırılması gerekir. Bu sayede, mesajlar daha dikkat çekici ve okunaklı hale gelecektir. Ancak bir banner içerisinde ikiden fazla font büyüklüğü kullanmamaya özen gösterilmelidir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Flash Banner Reklam Tasarımlarından Uzak Durulmalıdır

Hareketli görseller ve içeriklerden meydana gelen flash banner reklamları, eskiden olduğu kadar rağbet görmemektedir. Flash banner reklamlarının içerisinde yer alan hareketli resim ve video türündeki içerikler, reklam boyutunu artırarak yüklenme süresini yavaşlatmaktadır. Flash banner yazılımlarının dosya boyutu, olması gerekenin çok üstündedir. Standart bir banner reklamının olması gereken en yüksek boyut 150 kb’dir. Ancak flash banner reklamları, 150 kb boyutun çok üzerine çıkabilir. Banner reklam boyutu arttıkça, sitenin yüklenme hızı ve reklamların görüntü kalitesinde azalmalar meydana gelecektir. Banner tasarımlarında nelere dikkat edilmesi gerekir sorusuna cevap bulabilmek için yazı içerisinde belirtilen kurallar dikkatlice incelenmelidir.

5

Banner Tasarımlarında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Markaların ya da işletmelerin açmış oldukları web sitelerinde yer alan ürün ve hizmetlerinin tanıtımını yapmak için Google reklamları kullanılmaktadır. Google reklamları içerisinde en fazla tercih edilen reklam modeli de banner reklamlarıdır. Banner reklamları, web sitelerinde reklamlar için ayrılmış bölümlerde yayınlanarak, müşterilerin ürüne ulaşmasını amaçlamaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder