İçindekiler
Eticarette sepet terk etme oranı nedir diye merak edenler için söyleyelim, bu kavram insanların alışveriş sepetine bir ürünü eklemeleri fakat herhangi bir nedenden sepeti terk etmelerinden kaynaklanır. Eticaret sepet terk etme oranı en sık görülen sorunlardan bir tanesidir. Yapılan araştırmalara göre, terk etme oranı dünyada yüzde 68’dir.
Bilindiği üzere, bütün eticaret siteleri, müşterilerinin alışveriş sepetlerine yeni ürün eklemelerini sağlamak için reklamlar ve diğer teşvikleri kullanır. Bu teşviklerin her biri maddi yatırım demektir. Bir müşteri ürünü sepete ekleyip daha sonra sayfayı terk ettiğinde bu maddi kaynakların boşa gittiği anlamına gelir. Marka, bu kaynakları yeniden kullanarak yeni teşvikler yaratmak zorundadır. Yapılan çalışmalar, insanların sepet terk etme oranının markalar için yılda 18 milyar dolar kayıpla sonuçlandığını ortaya koymuştur.
Sepet terk etme oranlarının ölçülmesi, web sitesinin durumunun anlaşılması açısından nemlidir. Ölçümler yaparak, sitenizde faydalı olacak değişimler yapabilirsiniz. Özellikle sitede değişiklikler yaptığınız zaman ölçüm yapmak kritik önem taşır. Bu ölçümleri yapmak için illa büyük değişikler yapmak zorunda değilsiniz. Sitenizin rengini değiştirseniz dahi ölçüm yapmalısınız.
Ölçüm yaparken, yalnızca olumlu olanlara dikkat etmeyin. Sepet terk etme oranı gibi hoşunuza gitmeyecek konularda da ölçüm yapın. Ancak bu sayede sorun tespiti yaparak gelişmeniz mümkün olur.
Oranları ölçtüğünüz zaman;
Sepet terk etme oranı hesaplanırken matematiksel bir formül kullanılır. Sepete eklenenleri sepete eklenip, yapılan dönüşümlerin toplamına böldüğünüz zaman, sepet terk etme oranına yüzde olarak ulaşmış olursunuz. Örnek vermek gerekirse, 100 kişinin sepetine ürün eklediğini farz edelim, eğer yalnızca 25’i dönüştürülmüşse, bu durumda oran yüzde 80 olacaktır. Markadan alışveriş yapmak isteyen insanların sepeti terk etme oranı yüzde 80’dir.
Yukarıdaki formülü uygulamak için Google Analytics aracını kullanabilirsiniz. Hesaplama yapmak için funnel URL’si, başarı ve dönüşümleri tanımlamanız gerekmektedir. Daha sonra sayfanızdaki rakamları görüntülemek için Funnel Visualization sayfasına gelin. Burada toplam dönüşüm oranının kaç olduğunu görebilirsiniz. Bununla sınırlı değil, aynı araç, müşterilerin sayfa başına dağılımını da göstermektedir. Bu da insanların hangi aşamada alışveriş sepetini terk ettiğini göstermiş olur. Bu sayede markalar hangi noktaları iyileştirmeleri gerektiği konusunda çalışabilirler.
Heat mapping kullanarak, alışveriş yapan müşterilerinizin web sitenizde nasıl hareket ettiğini görebilirsiniz. Kullanıcıların etkinliklerinin keşif edilmesi sorunları daha iyi çözmeniz için fırsat yaratır. Birçok şirket Mouse izleme türü olan bu aracı sık kullanıyor. Heat mapping aracı sayesinde aşağıdaki konular su yüzüne çıkmış oluyor:
Dilerseniz; sepet terk etme oranın belirlenmesi için, kullanabilirlik araçlarını da kullanabilirsiniz. Bu testler alışveriş esnasında kayıt edilir. Bu araçlar sayesinde müşterinizin kesin olarak neden eticarette sepet terk etme yaptığını tespit ederek, sorunu çözebilir daha üretken sayfalar oluşturabilirsiniz.
E-Ticarette Sepet Terk Etme Oranı Nedir?
Eticarette sepet terk etme oranı nedir diye merak edenler için söyleyelim, bu kavram insanların alışveriş sepetine bir ürünü eklemeleri fakat herhangi bir nedenden sepeti terk etmelerinden kaynaklanır.