Z Kuşağı ve Dijital Pazarlama İlişkisi

593 0

Sosyologlar insan hayatında yaşanan değişmeler ve gelişmeleri değerlendirirken bu gelişmelerin öncesi ve sonrasında gelişimini tamamlayan insanları kuşaklara ayırır.

20 yüzyıldan itibaren sosyolojik incelemeler farklı ekollerde daha bilimsel olarak yapılmaya başlandı. Sosyologlar bu bilimsel çalışmalar neticesinde insan yaşamını etkileyen sosyopsikolojik etmenleri belirlerdi. İnsanların yaşadığı sosyolojik (siyasal, sosyoekonomik vb.) gelişmelerin hangi evrensinde sosyopsikolojik gelişimini tamamladığın göz önünde bulundurarak dönemlere daha doğrusu kuşaklara ayırdı.

Z Kuşağı Nedir?

Sosyologların insan yaşamında gelen yaşam tarzların baz alarak dönemsel ayrımlarda bulunması sonucunda, bilgisayar ve internetin insan yaşamına girdikten sonraki büyük değişim üzerine 1990’lardan sonra dünyaya gelen kişilerin genel sosyopsikolojik durumunu kalıplaştırmak için adlandırdığı kuşağın genel adıdır.

Z kuşağı ve Dijital Pazarlama İlişkisi

İletişim teknolojiler üzerine ortaya çıkan gelmişler insan yaşam şeklini çok büyük değişimlere uğratmaktadır. Daha konforlu hayat sunmanın dışında iletişim şeklimizi ve tüm yaşamsal tarzlarımızı değiştiren iletişim araçları internet ortamının yaratılmasıyla gerçek yaşama paralel bir yaşam tarzı yaratmıştır.

Sanal yaşam ortamıyla adeta gerçekmiş gibi başka bir hayat yaşamaya başladık ve hatta gerçek yaşamamıza birçok kolaylık geldi.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Sanal ortam 1990’lardan itibaren gittikçe yaygınlaştı ve bu zamanlardan sonra dünyaya gelen nesiller artık gözünü yepyeni bir çağın başlangıcında açmaya başladı.

Pazarlama bir iletişim dalı olarak bütün iletişimsel gelişmelerden doğrundan etkilenir ve aynı zamanda iletişim şekillerini etkiler, değiştirir. Böylece yeni iletişim şeklileri ortaya çıkar. İnternetin insan hayatına girmesi pazarlama şeklide büyük bir değişim ve yenilik kazanmıştır. Bu yeni pazarlamaya dijital pazarlama denmektedir.

Sanal dünya gibi bir olgunun içinde doğan Z Kuşağı, dijital pazarlama uzmanları açısından değerlendirmesi ayrı olarak yapılmakta ve bu kitleye hitap etmek isteyen firmalara farklı bir stratejik pazarlama yöntemi geliştirmektedir.

Vaktinin büyük bir kısmını dijital ortamda geçiren hatta yaşamının her alanını bu dijital olguya göre şekillendiren Z Kuşağı, dijital pazarlama uzmanları açısından en ulaşabilir ve en büyük müşteri kitlesini oluşturmaktadır.

5

Z Kuşağı

Sosyologlar insan hayatında yaşanan değişmeler ve gelişmeleri değerlendirirken bu gelişmelerin öncesi ve sonrasında gelişimini tamamlayan insanları kuşaklara ayırır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (2 Oy)

    Yorum Gönder