Email Pazarlamasında Kullanılan Email Çeşitleri

842 0

İletişim teknolojilerinin gelişmesiyle bir iletişim alanın olan pazarlama sektörü de doğrudan ilerleme kaydetmektedir. Bir pazarlama uzmanı pazarlamanın dinamik yapısını çok iyi bildiğinden, dinamizme ayak uydurmak veya devam ettirmek amacıyla her türlü teknolojik gelişmeye ve güncel gelişmelere açık hareket eder.

Pazarlama dijital dünyanın avantajları anında kendi lehine çevirmeyi çok iyi bilerek pazarlamada yeni bir döneme girmiştir. Geleneksel pazarlamanın dar kitlesel çalışmaları tarihe karışmaya başlayarak bir saniyede dünyanın her yerinde hedef kitle oluşturan dijital pazarlama alanı gündem gelmektedir.

Dijital pazarlama yeni bir alan olarak kendi içinde bambaşka yenilikleri de her geçen gün gündeme getirmekte ve firmaların rekabet ortamını canlandırmaktadır.

21.yy rekabetin kat be kat artığı bir yüzyıl olmaktadır. Firmalar üretmek dışında satış aşamasında da daha fazla çalışmayı gerekli görmek zorunda kalmışlardı. Bu konuda reklam pazarlama alanın stratejik çalışmalarını oldukça fazla ihtiyaç firmalar, dijital pazarlamanın sunduğu avantajları görmekte ve artık bu alan üzerine oldukça fazla ağırlık vermektedir.

Dijital pazarlamanın en önemli alt dallarında e-mail pazarlama kendi içinde sunduğu farklı tarzda çalışmalarla firmaların en çok tercih ettiği bir pazarlama yöntemi olarak kullanılmaktadır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

E-mail pazarlama kendi içinde yapılmak istenen çalışma ve zamanlara göre birçok çeşide ayrılmaktadır.

E-mail pazarlamasında kullanılan e-mail çeşitleri

1-Hoşgeldiniz – karşılama mailleri

Markayı ilk kez ziyaret etmiş ziyaretçilere bilgilendirme amacıyla atılmış bir e-mail pazarlama çeşididir.

2-Promosyon amaçlı e-mailler

Satın alma amaçlı atılan ve indirim gibi başlıklarla manuel olarak atılan maillerdir.

3-Sezon veya özel gün kampanyası mailleri

Bir firma satış karlarını yükseltme amacıyla özel günlerdeki ( sevgililer günü , anneler günü vb.) yoğun alışveriş döneminde bir takım indirim yaptığını duyurmak ve özel günleri kutlayarak müşteri memnuniyeti kurmak için attığı maillerdir.

Satış aşamasında alışveriş sepeti konusunda atılan hatırlatma mesajlarıdır.

4-Satış işlemi sonrası e-mailler

Alışveriş bittikten sonra yapılan alışveriş özetinin atıldığı ve müşteriyi diğer kendi medya kanallarını yönlendirdiği mesajlardır.

5-E-bülten mailleri

Yaklaşan etkinlik ve duyular hakkında atılan mesajlardır.

6-Tekrar etkileşim kurmayı hedefleyen mailler

Daha etkileşimde bulunulmuş müşterileri mağazaya tekrar ziyaretini gerçekleştirmek için maillerdir.

5

Email Pazarlaması

İletişim teknolojilerinin gelişmesiyle bir iletişim alanın olan pazarlama sektörü de doğrudan ilerleme kaydetmektedir. Bir pazarlama uzmanı pazarlamanın dinamik yapısını çok iyi bildiğinden, dinamizme ayak uydurmak veya devam ettirmek amacıyla her türlü teknolojik gelişmeye ve güncel gelişmelere açık hareket eder.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder