İçindekiler
Facebook, Instagram ya da Twitter gibi sosyal ağlar, reklamların en fazla yayınlandığı ve birçok şirketin buralar üzerinden para kazandığı alanlardır. Facebook yapılanması da Instagram, Audience Network ve Messenger üzerinde çeşitli reklam türlerini destekler ve bu alanda birçok firmayla ortak çalışır. Facebook’ta yer alan reklam boyutları da Facebook reklam kılavuzlarına göre belirlenmektedir.
Facebook reklam kılavuzu, Facebook reklamlarını boyutlarını, hangi alanda gözükeceklerini ya da reklamların nasıl gözükeceği ile alakalı detayları içermektedir. Buna göre her reklamın iki bileşeni vardır; reklamın nasıl gözükeceği ve reklamın nerede gözükeceği bu bileşenelerdir. Facebook reklam kılavuzları da her bir format ve reklam alanına yönelik gereklilikleri açıklar.
Facebook reklam formatları, genel olarak reklam kullanmak isteyen kişilerin inisiyatiflerine bağlı olarak değişmektedir. Ancak her geçen gün yeni bir reklam modelinin kullanılmaya başlanması kişilerin akıllarında soru işaretlerine sebep olmaktadır. Buna göre Facebook reklam boyutları hakkında bilgi almak isteyen kişilerin göz atabileceği formatlar şunlardır;
Facebook özellikle video pazarlamasında öne çıkan ve bu alanda pek çok müşterisine kazanç sağlamaktadır. Video pazarlamasında bilinmesi gereken en önemli detay bir modelin herkese uyma şartının bulunmaması durumdur. Özellikle video reklamlarında dikkat edilmesi gereken en önemli şey içeriğin ne kadar kısa olursa o kadar iyi olacağıdır. Genellikle etkili video reklamları gerektiği kadar kısa olandır. Bunun en önemli nedeni kişilerin asıl ulaşmak istedikleri şeye ulaşırken karşılarına çıkan reklamları geçme durumudur. Kısa olan reklamları kişileri sıkmadan vermek istediği mesajı veren reklamlardır. Bu yüzden bu videoların tamamlanmadan geçilme durumu daha azdır. Bu reklamların diğer bir avantajları ise karmaşık mesajlarınızı dahi oldukça kısa süre içinde ve kolay bir şekilde ulaştırmak istediğiniz kitleye ulaştırabilmenizdir.
Facebook reklam türleri arasında en fazla tercih edilen ve kısa zamanda en fazla kişiye ulaşmayı sağlayan video reklamları da kendi içinde birçok farklı çeşide sahiptir. Buna göre kişiler reklamlarının türlerine göre video reklam türünü belirleyebilirler. Buna göre Facebook üzerinde kullanılabilen video türleri şunlardır;
Facebook üzerinde video reklamı vermek isteyen kişiler, yukarıda verilen video çeşitlerinden dilediklerini kullanarak reklam içeriklerini oluşturabilmektedirler.
Reklamları yaymanın en önemli metotlarından birisi olan gifler, özellikle kısa olmaları açısından en fazla tercih edilen ve video akışında anında karşı tarafın dikkatini çeken reklam yollarından birisidir.
Facebook reklam modelleri arasında en fazla dikkat çeken ve tercih edilen video reklamları avantajları şunlardır;
Facebook Reklam Boyutları
Facebook, Instagram ya da Twitter gibi sosyal ağlar, reklamların en fazla yayınlandığı ve birçok şirketin buralar üzerinden para kazandığı alanlardır. Facebook yapılanması da Instagram, Audience Network ve Messenger üzerinde çeşitli reklam türlerini destekler ve bu alanda birçok firmayla ortak çalışır. Facebook’ta yer alan reklam boyutları da Facebook reklam kılavuzlarına göre belirlenmektedir.