Emlak Sektörü İçin Dijital Pazarlama Stratejileri

194 0

Gayrimenkul pazarlama stratejilerinin %90’lık bölümü internet üzerinden uygulanmakta ve geri dönüş almaktadır. Yapılan araştırmalarda, emlak sektörü ve gayrimenkul alımı hakkındaki araştırmaların %90’ının internet üzerinden gerçekleştirildiği tespit edilmiştir. Müşteriler internet üzerinden yaptıkları araştırma ve incelemeler sonucunda, dikkatlerini çeken gayrimenkul ofisleriyle iletişim kurmaktadır. Dijital pazarlama stratejileri etkin şekilde kullanıldığında, emlak sektörünün müşteri portföyü genişler ve geri dönüş oranları yükselir.

Emlak Sektöründe SEO Optimizasyonlarının Kullanılması Gerekir

Gayrimenkul pazarlamada SEO kullanımıyla, dijital pazarlama stratejileri ön plana çıkarılmaktadır. SEO optimizasyonu, Google sıralamasını doğrudan etkileyen ve arama sonuçlarında içeriklere erişilmesini sağlayan temel stratejiye verilen isimdir. Türkiye’de gayrimenkul almayı hedefleyen kişiler, ilk olarak Google ve diğer tarayıcılar üzerinden araştırma yapmaktadır. Google üzerinden yapılan gayrimenkul araştırmalarında, SEO anahtar kelime modeliyle doğrudan emlak reklamları ve web sitelerine ulaşılacaktır. Müşterilerin arama yapmasının ardından, sonuçlar kısmında doğrudan görüntülenmek için SEO anahtar kelimeleri tüm içeriklere eklenmelidir. Pazarlanmak istenen emlak türü, gayrimenkullerin lokasyonu ve ücretleri açısından birçok anahtar kelime oluşturulmuştur. Müşteriler, Google aramalarında karşılarına ilk çıkan siteleri ve reklamları inceledikten sonra, emlak alımı hakkında net fikirler elde etmektedir. Yapılan araştırmalarda, kullanıcıların Google arama sonucunda çıkan ilk üç sıralamadaki web sitelerine giriş yaptığı tespit edilmiştir. Kullanıcıların %75’i web sitesi incelemesi yaparak firmalarla etkileşim kurmaktadır.

Emlak Sektörüne Uygun Olarak Web Sitesi Tasarımı Yapılmalıdır

Emlak sitelerinin tasarımı, web sitesi trafiğini ve sitelerin ziyaretçi potansiyelini arttırmaktadır. Emlak hizmetleri ve satışı yapılacak gayrimenkullere uygun olarak web site tasarımı yapıldığı zaman, müşterilerin firmalarla etkileşim kurma olasılığı yükselmektedir. Emlak ofisinin portföyünde bulunan gayrimenkullerin ilanları kullanılarak, web sitesi tasarımları etkinleştirilmelidir. İnternet sitesinde yer alan ilanların fiyat detayları, özellikleri, ödeme modelleri ve resimleri detaylıca açıklanmalıdır. Web sitesi üzerinden müşterilerle irtibat kurulacak iletişim bilgileri, sayfanın ilk sırasına eklenmelidir. Bu sayede Google üzerinden web sitesini ziyaret eden kullanıcıların firmayla iletişime geçmesi kolaylaştırılır.

Emlak Sektöründe Sosyal Medya Dijital Pazarlama Modeli Kullanılmalıdır

Gayrimenkul pazarlamasının etkin şekilde gerçekleştirilmesi için sosyal medya pazarlama stratejileri uygulanmak zorundadır. Sosyal medya uygulamalarında işletme hesabı oluşturulduktan sonra, firmaya ait tüm hizmetler profillere eklenmelidir. Instagram başta olmak üzere, Facebook, LinkedIn ve Twitter uygulamalarını aktif şekilde kullanan firma sahipleri, ücretsiz tanıtım yapma fırsatına erişmiş olacaktır. Firmalara ait web sitesinin bir bağlantısı, sosyal medya profillerinde yer almalıdır. Müşterilerin firmayla iletişim kurması için profil giriş kısmında iletişim bilgilerine yer verilmelidir. Sosyal medya hesapları üzerinden hedef kitleye ulaşabilmek için düzenli olarak sosyal medya içerikleri yüklenmelidir. Sürekli reklam temalı içerik yüklendiği zaman, takipçiler sosyal medya hesaplarından sıkılır ve bir daha içerikleri incelemez. Bu sebeple yüksek takipçi oranına eriştikten sonra, eğlendirici ve bilgilendirici içeriklerin de yer aldığı sosyal medya hesapları oluşturulmalıdır

Google Ads Reklamlarıyla Gayrimenkullere Alıcı Bulunabilir

Google reklamları kullanılarak, web sitesi ve firma hakkında tanıtımlar oluşturulmalıdır. Google Ads çalışmaları yürütülerek, web sitesinin ziyaretçi sayısını arttıracak ve dönüşüm oranını yükseltecek etkili reklamlar oluşturulabilir. Google Adwords çalışmalarında, her bütçeye ve talebe uygun reklam modelleri yer almaktadır. Google aramalarında ilk sırada gösterilen sponsorlu içerikler ve internet sitelerinde çıkarılan reklam bağlantıları, Google Ads reklamları tarafından yayınlanmaktadır. Doğru şekilde hedef kitle belirlemesi ve anahtar kelime analizi yapıldığı zaman, web sitelerinin ziyaretçi oranı yükselecektir. Emlak sektöründe dijital pazarlama stratejilerinin etkin şekilde kullanılması için etkin bir bütçe yönetimi yapılmalı ve doğru içerikler tercih edilmelidir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Emlak Sektörü İçin Dijital Pazarlama Stratejileri

Gayrimenkul pazarlama stratejilerinin %90’lık bölümü internet üzerinden uygulanmakta ve geri dönüş almaktadır. Yapılan araştırmalarda, emlak sektörü ve gayrimenkul alımı hakkındaki araştırmaların %90’ının internet üzerinden gerçekleştirildiği tespit edilmiştir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder