İçindekiler
Google Adwords tıklama başı maliyet belirlemenin ortalama tutarı; toplam tıklanma maliyetinin, reklamın toplam tıklanma sayısına bölünmesi ile elde edilir. Bir örnek vermek gerekir ise; reklam verecek olan kişi toplam da 2 adet reklam verecek ise ve bu reklamlardan birinin maliyeti 0.20 TL, diğeri ise 0.40 TL ise ortalama tıklama başı maliyeti bulabilmek için bu reklamların maliyetleri toplamı olan 0.60’ın reklam sayısına yani 2’ye bölünmesi gereklidir. Gerçek tıklama maliyetini temel alıyor olmasına rağmen; reklam verenin tıklama başı maliyetinin maksimum olabileceği miktarı vermez, sadece ortalamasını verir. Kampanyalar kısmında ’’Ort. TBM’’ diye belirtilmiş olan kısımdan ne kadar olduğu ile ilgili bilgi edinilebilmektedir.
Adwords tıklama başı maliyet belirleme; reklamlara yapılan her tıklamanın, reklam verene olan maliyetinin belirlenmesidir. Tıklama başı ödeme yani TBÖ olarak da adlandırılabilmektedir. Maksimum TBM teklifi verilebileceği gibi; eğer maksimum TBM teklifi verilmiş ise tıklamalarda reklam verene bundan daha fazla bir maliyet çıkma olasılığı yoktur. Fakat maksimum TBM değil de, daha düşük bir miktar belirlenmiş ise; bu tutar gerçek TBM tutarı olarak adlandırılır. TBM için manuel ve otomatik olarak teklif verebilme seçenekleri bulunmaktadır.
Adwords tıklama başı maliyeti hesaplamasını kişinin kendisinin manuel olarak yapabilmesini sağlayan yöntemdir. Google’ın bu tutarı otomatik olarak belirleyemiyor oluşu; kişinin her tıklama için ödeyeceği miktarı bütçesine göre ayarlayabilmesine imkan sağlamaktadır. Ayrıca reklam kampanyasına bütçeyi eşit olarak dağıtmak yerine, ağırlık vermek istediği bölüme ağırlık verebilmesi de mümkündür. Örneğin; kişi reklam kampanyası için bazı anahtar kelimelerin çok daha uygun olduğunu tespit etmişse ve bu anahtar kelimeler için gerekli olan bütçe fazla ise, kişi reklamın tamamına ayırdığı bütçenin en büyük kısmını anahtar kelimeler için harcayacak şekilde kendisini ayarlayabilmektedir.
Adwords reklamlarının tıklanma başı maliyetini azaltabilecek olan yöntemler şunlardır:
Google Adwords Tıklama Başı Maliyet Belirleme
Google Adwords tıklama başı maliyet belirlemenin ortalama tutarı; toplam tıklanma maliyetinin, reklamın toplam tıklanma sayısına bölünmesi ile elde edilir. Bir örnek vermek gerekir ise; reklam verecek olan kişi toplam da 2 adet reklam verecek ise ve bu reklamlardan birinin maliyeti 0.20 TL, diğeri ise 0.40 TL ise ortalama tıklama başı maliyeti bulabilmek için bu reklamların maliyetleri toplamı olan 0.60’ın reklam sayısına yani 2’ye bölünmesi gereklidir. Gerçek tıklama maliyetini temel alıyor olmasına rağmen; reklam verenin tıklama başı maliyetinin maksimum olabileceği miktarı vermez, sadece ortalamasını verir. Kampanyalar kısmında ’’Ort. TBM’’ diye belirtilmiş olan kısımdan ne kadar olduğu ile ilgili bilgi edinilebilmektedir.