Google Adwords Tıklama Başı Maliyet Belirleme

130 0

Google Adwords tıklama başı maliyet belirlemenin ortalama tutarı; toplam tıklanma maliyetinin, reklamın toplam tıklanma sayısına bölünmesi ile elde edilir. Bir örnek vermek gerekir ise; reklam verecek olan kişi toplam da 2 adet reklam verecek ise ve bu reklamlardan birinin maliyeti 0.20 TL, diğeri ise 0.40 TL ise ortalama tıklama başı maliyeti bulabilmek için bu reklamların maliyetleri toplamı olan 0.60’ın reklam sayısına yani 2’ye bölünmesi gereklidir. Gerçek tıklama maliyetini temel alıyor olmasına rağmen; reklam verenin tıklama başı maliyetinin maksimum olabileceği miktarı vermez, sadece ortalamasını verir. Kampanyalar kısmında ’’Ort. TBM’’ diye belirtilmiş olan kısımdan ne kadar olduğu ile ilgili bilgi edinilebilmektedir.

Tıklama Başına Maliyet (TBM)

Adwords tıklama başı maliyet belirleme; reklamlara yapılan her tıklamanın, reklam verene olan maliyetinin belirlenmesidir. Tıklama başı ödeme yani TBÖ olarak da adlandırılabilmektedir. Maksimum TBM teklifi verilebileceği gibi; eğer maksimum TBM teklifi verilmiş ise tıklamalarda reklam verene bundan daha fazla bir maliyet çıkma olasılığı yoktur. Fakat maksimum TBM değil de, daha düşük bir miktar belirlenmiş ise; bu tutar gerçek TBM tutarı olarak adlandırılır. TBM için manuel ve otomatik olarak teklif verebilme seçenekleri bulunmaktadır.

Manuel Tıklama Başına Maliyet (TBM) Teklifi Verme

Adwords tıklama başı maliyeti hesaplamasını kişinin kendisinin manuel olarak yapabilmesini sağlayan yöntemdir. Google’ın bu tutarı otomatik olarak belirleyemiyor oluşu; kişinin her tıklama için ödeyeceği miktarı bütçesine göre ayarlayabilmesine imkan sağlamaktadır. Ayrıca reklam kampanyasına bütçeyi eşit olarak dağıtmak yerine, ağırlık vermek istediği bölüme ağırlık verebilmesi de mümkündür. Örneğin; kişi reklam kampanyası için bazı anahtar kelimelerin çok daha uygun olduğunu tespit etmişse ve bu anahtar kelimeler için gerekli olan bütçe fazla ise, kişi reklamın tamamına ayırdığı bütçenin en büyük kısmını anahtar kelimeler için harcayacak şekilde kendisini ayarlayabilmektedir.

Adwords Reklamlarının Tıklama Başı Maliyetlerini En Aza İndirebilecek Bazı Yöntemler

Adwords reklamlarının tıklanma başı maliyetini azaltabilecek olan yöntemler şunlardır:

  • Rakip Analizi: Özellikle Adwords reklamları ile ilgili fazla bilgisi olmayan kişiler, kendilerine yol göstermesi açısından bir örneğe ihtiyaç duyarlar. Bütçeyi ne şekilde ve ortalama hangi miktarda tutması gerektiğini kişi en iyi rakiplerini analiz ederek öğrenir.
  • Hedef Kitle Analizi: Hedef kitlenin hangi şehirlerden ve hangi yaş aralıklarından, hangi saatlerde geldiğinin tespitinin yapılabilmesi için Google Analytics kullanılabilir. Bu sayede reklamı yapılacak olan ürünün hedef kitlesi belirlenmiş olur ve reklamın ne şekilde yapılmasına karar verilerek bir maliyet hesaplaması yapılır.
  • Ziyaretçi Çekmek Mi, Müşteri Çekmek Mi: Reklam veren kişinin reklam verme amacını biliyor olması gerekmektedir. Ziyaretçi istiyor ise anahtar kelimelere yoğunluk vermelidir. Müşteri çekmek istiyor ise reklamların içeriğini müşteri kitlesine göre hazırlamalıdır.
  • Anahtar Kelime Planlayıcı Kullanarak Liste Oluşturma: Reklam verecek olan kişinin bütçesine göre maliyet hesabı yapabilmesi için mutlaka Anahtar Kelime Planlayıcı kullanması gereklidir. Çünkü anahtar kelimelerin tıklama başı maliyetlerine, rekabet oranına göre sıralanabilmesi mümkündür. Ayrıca sıralanan kelimenin haricinde kişinin yeni bulduğu anahtar kelimeyi de listeye ekleyebilmesi mümkündür.
  • Tıklama Başı Maliyeti Düşük Kelimelerde Reklama Çıkmak: Her ne kadar verimli bir yöntem olarak kabul edilmese de; tıklama başı maliyeti düşük olan kelimeler ile reklama çıkmak da maliyeti azaltabilecek olan yöntemlerdendir.
  • Marka İsimleri İle Reklama Çıkmak: Google reklamlarıtıklama başı maliyetini düşürebilmek amacı ile direkt pahalı olan anahtar kelimeyi kullanmak yerine bu anahtar kelimeyi bir marka ismi ile beraber kullanmak da bir yöntemdir.
5

Google Adwords Tıklama Başı Maliyet Belirleme

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google Adwords tıklama başı maliyet belirlemenin ortalama tutarı; toplam tıklanma maliyetinin, reklamın toplam tıklanma sayısına bölünmesi ile elde edilir. Bir örnek vermek gerekir ise; reklam verecek olan kişi toplam da 2 adet reklam verecek ise ve bu reklamlardan birinin maliyeti 0.20 TL, diğeri ise 0.40 TL ise ortalama tıklama başı maliyeti bulabilmek için bu reklamların maliyetleri toplamı olan 0.60’ın reklam sayısına yani 2’ye bölünmesi gereklidir. Gerçek tıklama maliyetini temel alıyor olmasına rağmen; reklam verenin tıklama başı maliyetinin maksimum olabileceği miktarı vermez, sadece ortalamasını verir. Kampanyalar kısmında ’’Ort. TBM’’ diye belirtilmiş olan kısımdan ne kadar olduğu ile ilgili bilgi edinilebilmektedir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder