İçindekiler
Google reklamlarının gösterim aralığını belirlemek için cihaza göre tekliflendirme yapılmalıdır. Google Ads cihaza göre tekliflendirme işlemleri, reklamların telefon, bilgisayar ya da tabletlere göre ayrıştırılmasını ve gösterimin fazla olması istendiği cihaza ağırlık verilmesini sağlamaktadır. Google reklamları için belirtilen tekliflendirme faaliyetleri, reklamların doğrudan hedef kitleye ulaşmasını ve gereksiz reklam gösterim oranının azaltılmasını desteklemektedir.
Google Ads reklamları için belirlenen cihaz teklifleri, aşağıdaki formatlar üzerinde kullanılmaktadır:
Yukarıda belirtilen faaliyetler için cihaza göre tekliflendirme yapılabilir. Reklamlarının kapsam aralığı -%100 ila +%900 aralığında belirlenmelidir. Reklamlarının hangi cihazlarda gösterilmesi istenmiyorsa, o cihaz için hazırlanan teklifin %100 oranında azaltılması gerekir. Reklamların gösteriminin yapılmak istenmediği cihazların teklif oranı %100 azaltıldığı zaman, reklam grupları içerisinde o cihazın etkinliği kullanılmamaktadır.
Google ADS cihazına göre teklif verme planlamalarının ayarlaması yapıldığı zaman, teklifin ne kadarlık oranda arttırılıp azaltılacağı da belirlenecektir. Teklifin ne kadar arttırılacağını belirlemek için bu oranlar birbiriyle çarpılmaktadır. Cihazlara dair birleştirilmiş teklifler ilin en fazla %900 oranında teklif artışı yapılmaktadır. Kampanya seviyesinde ve reklam grubu seviyesinde iki ayrı tekliflendirme yapıldığı zaman, reklam teklifinin son durumunu tespit etmek amacıyla reklam grubu teklifleri dikkate alınmaktadır. Kampanya seviyesinde cihaz teklifi %100 oranında belirlendiği zaman, reklam grubu teklifi dikkate alınmaz ve kampanya seviyesindeki cihaz tekliflerine göre ayarlama yapılır.
Google reklamlarının etkin bir şekilde kullanılması amacıyla, birbirinden farklı teklif stratejileri kullanılmaktadır.
Google reklam teklifleri için belirlenen teklif stratejileri arasından en fazla tercih edilen stratejiler şunlardır:
Google Ads reklamları için belirlenen tekliflerin belirlenmesi için temelde 3 farklı metot kullanılmaktadır. “Dönüşüm – Gösterim – Tıklama” olarak sıralanan değerlendirmeler, reklam tekliflerinin hangi yönde ilerleyeceğini bildirmektedir.
Google reklamlarının arama ağı üzerindeki gösterilen görüntülü reklam ya da Youtube üzerinde yayınlanan reklamlar için kullanılan teklif stratejisi türüdür. Reklamların daha fazla kişi tarafından görüntülenmesi amacıyla kullanılan gösterim odaklı reklam stratejisinin belirlenmesi aşamasında dikkat edilen faktörler aşağıda sıralandığı gibidir:
Google Ads reklamları için belirlenen teklif stratejilerinin ayarlaması için gerekli olan adımlar aşağıda açıklandığı gibidir:
Google Ads cihaza göre teklif verme işlemleri tamamlandıktan ve kaydedildikten sonra, reklam gösterimleri güncellenecektir.
Google Ads'de Cihaza Göre Tekliflendirme
Google reklamlarının gösterim aralığını belirlemek için cihaza göre tekliflendirme yapılmalıdır. Google Ads cihaza göre tekliflendirme işlemleri, reklamların telefon, bilgisayar ya da tabletlere göre ayrıştırılmasını ve gösterimin fazla olması istendiği cihaza ağırlık verilmesini sağlamaktadır.