Google Ads’de Cihaza Göre Tekliflendirme

822 0

Google reklamlarının gösterim aralığını belirlemek için cihaza göre tekliflendirme yapılmalıdır. Google Ads cihaza göre tekliflendirme işlemleri, reklamların telefon, bilgisayar ya da tabletlere göre ayrıştırılmasını ve gösterimin fazla olması istendiği cihaza ağırlık verilmesini sağlamaktadır. Google reklamları için belirtilen tekliflendirme faaliyetleri, reklamların doğrudan hedef kitleye ulaşmasını ve gereksiz reklam gösterim oranının azaltılmasını desteklemektedir.

Google Ads Cihaz Tekliflerinin Kullanılacağı Yerler

Google Ads reklamları için belirlenen cihaz teklifleri, aşağıdaki formatlar üzerinde kullanılmaktadır:

  • Reklam kampanyalarının kapsamını oluşturmak
  • Reklam gruplarını sınırlandırmak
  • Kampanyalar kapsamında hazırlanan reklam gruplarının işleyişini belirlemek

Yukarıda belirtilen faaliyetler için cihaza göre tekliflendirme yapılabilir. Reklamlarının kapsam aralığı -%100 ila +%900 aralığında belirlenmelidir. Reklamlarının hangi cihazlarda gösterilmesi istenmiyorsa, o cihaz için hazırlanan teklifin %100 oranında azaltılması gerekir. Reklamların gösteriminin yapılmak istenmediği cihazların teklif oranı %100 azaltıldığı zaman, reklam grupları içerisinde o cihazın etkinliği kullanılmamaktadır.

Cihaza Dayalı Birden Fazla Google Ads Teklif Ayarlama

Google ADS cihazına göre teklif verme planlamalarının ayarlaması yapıldığı zaman, teklifin ne kadarlık oranda arttırılıp azaltılacağı da belirlenecektir. Teklifin ne kadar arttırılacağını belirlemek için bu oranlar birbiriyle çarpılmaktadır. Cihazlara dair birleştirilmiş teklifler ilin en fazla %900 oranında teklif artışı yapılmaktadır. Kampanya seviyesinde ve reklam grubu seviyesinde iki ayrı tekliflendirme yapıldığı zaman, reklam teklifinin son durumunu tespit etmek amacıyla reklam grubu teklifleri dikkate alınmaktadır. Kampanya seviyesinde cihaz teklifi %100 oranında belirlendiği zaman, reklam grubu teklifi dikkate alınmaz ve kampanya seviyesindeki cihaz tekliflerine göre ayarlama yapılır.

Google Ads Reklam Teklif Stratejileri Nelerdir?

Google reklamlarının etkin bir şekilde kullanılması amacıyla, birbirinden farklı teklif stratejileri kullanılmaktadır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Google reklam teklifleri için belirlenen teklif stratejileri arasından en fazla tercih edilen stratejiler şunlardır:

  • Hedef EBM / edinme başı maliyet stratejileri
  • Hedef ROAS / reklam harcamalarının getirilerinin belirlenmesi
  • Reklam dönüşüm oranlarını üst seviyeye çıkarma çalışmaları
  • Reklam dönüşüm değerini üst düzeye çıkarma
  • Reklam geliştirilmiş TBM / GTBM

Google Ads reklamları için belirlenen tekliflerin belirlenmesi için temelde 3 farklı metot kullanılmaktadır. “Dönüşüm – Gösterim – Tıklama” olarak sıralanan değerlendirmeler, reklam tekliflerinin hangi yönde ilerleyeceğini bildirmektedir.

Gösterim Odaklı Google Ads Reklam Teklif Stratejileri

Google reklamlarının arama ağı üzerindeki gösterilen görüntülü reklam ya da Youtube üzerinde yayınlanan reklamlar için kullanılan teklif stratejisi türüdür. Reklamların daha fazla kişi tarafından görüntülenmesi amacıyla kullanılan gösterim odaklı reklam stratejisinin belirlenmesi aşamasında dikkat edilen faktörler aşağıda sıralandığı gibidir:

  • Reklamların hedefe gösterim payları
  • Reklamların bin gösterim başına görüntüleme maliyeti
  • Reklamların arama sayfasındaki konumu
  • Hedeflerin reklama geçiş payları
  • Hedeflerin sayfada gösterim oranları
  • Reklamlara ait görüntüleme başına maliyeti
  • Bin gösterim başına reklam maliyeti

Google Reklamlarının Teklif Ayarları Nasıl Yapılır?

Google Ads reklamları için belirlenen teklif stratejilerinin ayarlaması için gerekli olan adımlar aşağıda açıklandığı gibidir:

  • Google Ads hesabı üzerinden oturum açılmalıdır.
  • “Cihazlar” butonuna tıklayarak, teklif ayarlaması sayfasına giriş yapılmalıdır.
  • Cihazlar için ayarlama yapılmak istenen teklif satırı belirlenmeli ve “Teklif ayarlaması” bölümünün altında yer alan kalem simgesine tıklanmalıdır.
  • Cihazların hangi aşamada yayınlanması isteniyorsa, ona uygun reklam grubu oluşturulmalıdır.
  • Teklif planlaması için açılan sayfa üzerinden “Artır” ya da “Azalt” öğelerinden bir tanesine tıklanmalıdır.
  • Cihazlar için mevcut teklif ayarları kaldırılmak istendiği zaman, sayfada yer alan değerler silinmelidir.
  • Cihaz teklifleri belirlendikten sonra “Kaydet” butonuna tıklanmalıdır.

Google Ads cihaza göre teklif verme işlemleri tamamlandıktan ve kaydedildikten sonra, reklam gösterimleri güncellenecektir.

5

Google Ads'de Cihaza Göre Tekliflendirme

Google reklamlarının gösterim aralığını belirlemek için cihaza göre tekliflendirme yapılmalıdır. Google Ads cihaza göre tekliflendirme işlemleri, reklamların telefon, bilgisayar ya da tabletlere göre ayrıştırılmasını ve gösterimin fazla olması istendiği cihaza ağırlık verilmesini sağlamaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder