Google Görsel Aramaları İçin Optimizasyon İpuçları

913 0

Google görsel aramaları için optimizayon ipuçları sayesinde markanızın görünürlük oranını artırmaya ne dersiniz? Sosyal medya platformlarını aktif olarak kullanıyorsanız Google görsel arama optimizasyonu şirketiniz için oldukça faydalı olacaktır. Genellikle insanlar SEO optimizasyonlarının yalnızca metinlerle ilgili olduğunu zanneder. Oysa durum farklıdır: görsel içeriklerin iyileştirilmesi için SEO çalışmalarından faydalanabilirsiniz.

Bunu sağlamak için bazı adımları takip etmeniz ve ilgili içerikler oluşturmanız şart. Bunları yaptığınız zaman tanıtımınızı yapacak, daha çok kar elde edecek ve umulur ki daha çok dönüş alacaksınız.

Google Görsel Aramaları İçin Görsel Boyutunu Doğru Seçmelisiniz

Diyelim ki, şirketiniz için çok uygun olduğunu düşündüğünüz bir görsel keşif ettiniz. Fakat görseli sayfanıza eklediğiniz zaman bir problemle karşılaştığınız: görsel sayfa için o kadar küçük ki insanların fark etmesi dahi zor. Ya da tersi durum da olabilir: görseliniz sayfanızın büyük bir kısmını engelleyecek şekilde kaplayabilir.

Böyle bir durumda görsel boyutunun seçilmesi önem taşır. Seçilen görsellerin çok büyük ya da çok küçük olmamasına özen gösterin. Çünkü seçilen görselin boyutu, arama bulunma yüzdesi üzerinde doğrudan etkiye sahiptir. Arama motorları sıralama yaparken, yeterli büyüklükte olanlar ön plana çıkarırlar.

Google Görsel Aramaları İçin Anahtar Kelime Seçerken Görsel İlişkisini Göz ardı Etmeyin

Anahtar kelimeler arama motorları için çok önemlidir. Eğer sayfanızın daha verimli çalışmasını istiyorsanız anahtar kelime seçimine dikkat edin. İnsanlar anahtar kelime tercihi yaparken en önemli noktalardan bir tanesini atlıyorlar: görsel ile anahtar kelimeni uyumu.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Her kullanıcı direk olarak sizin siteniz üzerinde arama yaparak görsele ulaşmayabilir. Görsele ulaşma kaynağı Google Images olabilir. Böyle bir durumda, görsel ile anahtar kelime arasında uyum olması hayati önem taşır. Bu görsel sayesinde potansiyel müşterinizin sizi ziyaret etme olasılığı yüksektir.

Sayfanın Yüklenme Süresini Kontrol Edin

Hiç kimse yüklenme sorunları olan bir sayfada uzun süre kalmak ve sayfayı yeniden ziyaret etmek istemez. Bu oldukça sinir bozucu bir durumdur. Bazen internetin yavaş olması nedeniyle sayfa geç yüklenebilir. Ya da görseller ve videoların boyutları gereğinden fazla olduğu için yüklenme problemleri olabilir. Böyle bir durumda kullanıcılara öncesinden ne ile karşılaşacaklarını bildirebilirsiniz. Bu küçük işlem SEO anlamında ciddi olumlu geri dönüşümler almanıza yardımcı olacaktır.

Alt metinleri Başlıklar ile Desteklemeyi Unutmayın

Başlıklar ve alt metinler arama hacminin artmasına yardımcı olabilir. Genellikle insanlar yalnızca alt nitelikleri giriyorlar. Oysa bu yeterli değildir. Alt niteliğin desteklenmesi için başlık girmeniz şarttır. Başlık, bir görselin ne olduğunu bize söyleyen kısa bir ifadedir. Başlık anlaşılması zor, uzun ve karışık olmamalıdır. Mümkün olduğunca kısa ve öz olmalıdır. Alt başlık ve başlık uyumunu sağladığınız zaman uzun vadede arama motoru çalışmalarınızın olumlu yönde etkilendiğini fark edeceksiniz.

Sayfanız için Aldığınız Etkileşimi Artırın

Sayfanız için görsellerinizi seçtiniz fakat aldığınız etkileşim sayısı yeterli gelmiyor. Ne yapmalısınız? Genel olarak sitenin etkileşimini arttırdığınız zaman, görsel etkisini de kendiliğinden artırmış olacaksınız.

Etkileşimin artırılması için etkili yöntemlerden bir tanesi, sosyal medya hesaplarından görsellerinizi paylaşmaktan geçer. Etkileşiminiz ne kadar artarsa o oranda Google’da üst sıralarda yer alam ihtimaliniz artacaktır. Arama motorları yüksek etkileşim alan sayfalar sever.

Etkileşimi artırmak için kullanabileceğiniz bir diğer yol ise, çarpıcı görseller kullanmaktır. Farklı fotoğraf tercih edin. İnsanların ilgisini canlı tutun. Kaliteli fotoğrafları kullanmayı tercih edin. Kullandığınız fotoğrafların hedef kitleniz ile uyumlu olmasına özen gösterin. Örneğin vegan bir müşteri döner tarifi veren bir Google görsel aramalar sayfası ile ilgilenmeyecektir.

5

Google Görsel Aramaları İçin Optimizasyon İpuçları

Google görsel aramaları için optimizayon ipuçları sayesinde markanızın görünürlük oranını artırmaya ne dersiniz? Sosyal medya platformlarını aktif olarak kullanıyorsanız Google görsel arama optimizasyonu şirketiniz için oldukça faydalı olacaktır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder