En Çok Kullanılan Mobil Pazarlama Teknikleri

1492 0

Mobil pazarlama stratejileri, mobil cihazların kullanım oranının artması ve cihazların kapasitesinin gelişmesiyle, etkili pazarlama yöntemleri arasında yerini almıştır. Masaüstü cihazlardan daha fazla kullanılan mobil aygıtlar, günlük hayattaki teknolojik alt yapı ihtiyacının büyük bir bölümünü karşılamaktadır. Mobil cihazların yaygınlaşması, etkilerinin genişlemesi ve cihazlardaki internet kullanımının artmasıyla, mobil pazarlama teknikleri ileri seviyeye taşınmıştır. Mobil pazarlama yöntemleriyle, marka ve müşteri arasındaki etkileşim her zaman sıkı tutulmaktadır. Mobil pazarlama stratejileri arasında en fazla getiri sağlayan yöntemler ve bu yöntemlerin genel özellikleri, yazıda tüm detaylarıyla ele alınmıştır.

Mobil Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

Mobil pazarlama stratejisi türleri aşağıda listelenmiştir:

  • Mobil uyumlu dijital reklamlar
  • Mobil uygulamalar
  • Mobil web site kullanımı
  • SMS reklamları
  • QR kod uygulamaları
  • Konum bazlı dijital reklam servisleri

Belirtilen mobil pazarlama stratejileri, mobil cihazların reklamlara ve içeriklere erişimini kolaylaştırmaktadır. Mobil pazarlama yöntemlerinin doğru şekilde uygulanmasıyla, reklamlardan dönüşüm alma ihtimali artacaktır.

SMS Mobil Pazarlama Stratejileri ve Özellikleri

SMS dijital pazarlama yöntemleri kullanılarak, içeriklerin etkili şekilde kullanıcılara iletilmesi mümkündür. Özellikle sadık müşteri kitlesinin ya da daha önce markayla etkileşim urmuş müşterilerin bilgilendirilmesini sağlamak için kullanılan SMS mobil pazarlama yöntemleri, müşterilerin tüm indirim ve kampanyalardan haberdar olmasını sağlamaktadır. Müşteri kitlesinin belirttiği telefon numarası üzerinden, markalar tarafından hazırlanan indirimler, kampanyalar ve müşterilere özel ayrıcalıklar bildirilmekte, müşteriyle firma etkileşimi aktif olarak devam ettirilmektedir.

Mobil Uygulamaların Mobil Pazarlamaya Etkisi

Mobil uygulama geliştirilmesi, web sitelerinin mobil cihazlarda da etkin şekilde kullanılmasını sağlamaktadır. Son dönemlerde artan mobil cihaz kullanımı, tüm web sitelerinin mobil uyumlu tasarımlar geliştirmesini zorunlu kılmıştır. Mobil uyumlu olmayan ve mobil cihazlarda, web sitesi şeklinde yayınlanan siteler, müşteri trafiğini kaybedecektir. Web sitesinin güvenilir olması, tüm reklamların uygun olarak mobil cihazlarda görüntülenmesi ve müşterilerin alışverişlerinin kolaylaştırılması için mobil uygulamalar ve mobil uyumlu internet siteleri tasarlanmalıdır. Markalara özel mobil uygulamalar indirildiğinde, tüm gelişmeler için müşterilere bildirim gönderilecek ve etkileşim aktif tutulacaktır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Konuma Göre Mobil Pazarlama Teknikleri

Mobil cihazların konumları tespit edilerek, o konuma göre Google ADS reklamları yayınlanmaktadır. Google ADS reklamları verilirken, sadece yakın konumdaki kişiler hedeflenmelidir. Müşterilerin arama yapması durumunda, Google tarafından konum bazlı olarak belirtilen reklamlar yayınlanacaktır. Google reklamlarının yayınlanması esnasında, belirtilen içerikler ön planda tutulur ve müşterilerin firmalarla etkileşim kurması sağlanır. Müşterilerin bayi ya da mağazaya gelmesi için reklamın yanında Google Haritalar uygulaması da etkinleştirilir ve adres göstergesi açılır. Tüm bu stratejiler, müşterilerin doğrudan mağazaya gelmesini sağlamak için tasarlanmış mobil pazarlama yöntemleridir.

QR Kod Kullanımıyla Mobil Pazarlama Nasıl Yapılır?

QR kod sistemi, mobil pazarlama için geliştirilmiş etkili stratejilerden bir tanesidir. Mobil pazarlamanın teknolojiye uygun hale getirildiği QR kod sistemiyle, herhangi bir reklam çalışmasına gerek kalmadan, sadece hedef kitlenin içeriklere ulaşması sağlanmaktadır. Müşteriler ürün ya da hizmetlerde yer alan QR kodu, mobil cihazların kamerasına okutarak reklam içeriğine erişmektedir. Merak uyandırdığı için, QR kod sistemlerinin geri dönüşü oldukça fazladır.

Mobil Pazarlama Stratejilerinin Önemi ve Getirileri

Mobil pazarlama teknikleri kullanılarak, sürekli mobil cihazlardan bir şeyler arayan ve günlük ihtiyaçlarını mobil cihazlarla gideren geniş bir kitleye ulaşılmaktadır. Mobil pazarlama stratejileri için geliştirilen yöntemler, içeriklerin doğrudan müşterilere ulaştırılmasını ve müşteriyle firma arasında daimî etkileşim olmasını sağlamaktadır. Mobil pazarlama stratejileri, çevrimiçi pazarlama yöntemleriyle çevrimdışı pazarlama yöntemleri arasında bağlantı kuracaktır. Büyük marka ve firmalar, mobil pazarlama tekniklerini aktif olarak kullanmakta ve müşterilerinin her an kendilerinden haberdar olmasını sağlamaktadır.

En Çok Kullanılan Mobil Pazarlama Teknikleri

Mobil pazarlama stratejileri, mobil cihazların kullanım oranının artması ve cihazların kapasitesinin gelişmesiyle, etkili pazarlama yöntemleri arasında yerini almıştır. Masaüstü cihazlardan daha fazla kullanılan mobil aygıtlar, günlük hayattaki teknolojik alt yapı ihtiyacının büyük bir bölümünü karşılamaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
4.5 (2 Oy)

    Yorum Gönder