Web Sitesinde Geçirilen Sürenin Kalite Puanına Etkisi

44 0

Adwords kalite puanı, aynı kelimelerle aynı şekilde reklam veren yüzlerce markanın birbirinden ayrılması için ortaya konmuş, Google gözünde markaların değerini belirleyen bir puanlama sistemidir. Bu sistem, oluşturulan sitenin Google aramalarında kaçıncı sırada gösterileceğini belirler. Bu sıralamanın artması için kullanıcının sitedeki verileri işe yarar bulup okuması, dolayısıyla sitede vakit geçirmesi gereklidir. Kullanıcının sitede geçirdiği süre arttıkça kalite puanı da artacaktır.

Rank Brain İle Dost Olun!

Google Rank Brain, kullanıcıların sorgulamaları sırasında ulaştıkları sayfaları, sayfa etkileşimlerini ve tıklanma durumlarını raporlayarak, sayfada kalma durumuna göre Adwords kalite puanını belirleyen yapay zekadır. Google arama sonuçlarını daha tatmin edici bir şekilde sunmak için programlanan bu makine öğrenme sistemi, kullanıcıların web siteleri ziyaret ettikleri süreyi ve sitede kalma sürelerini baz alarak kalite puanlarını belirlemektedir. Bu sayede kalite puanına bağlı olarak siteler Google aramalarında üst sıralara çıkar ya da aşağı düşer. Bu yüzden Google Rank Brain algoritmasının çalışma sistemini bilmek, web sitesi yöneticilerine kolaylık sağlar. Ayrıca algoritmanın verileri kapsamında siteye kullanıcı girişleri, kullanıcıların kalma süreleri gibi rakamlar, dışarıdan da görülebilmektedir.

Google Web Sitede Geçirilen Süreyi Nasıl Kayda Alır?

Bu başlıkta bir örnek üzerinden devam edelim; A, Google arama motorunu açar ve ‘Ticaret ile faiz arasındaki farklar’ kelimelerini aratır. İlk sayfa sonuçları tarar. Sonuçlar arasında anahtar kelimelerin geçişine bağlı olarak aranan sonuca en yakın bulduğu web sitesini en öne çıkarır. Bu yazı İslam ekonomisi hakkındadır. A, bu sayfayı açar ve sayfadaki yazıları 4 dakika boyunca inceler.

A, geri düğmesini tıklar ve arama sırasının alt kısımlarında kalan zayıf başlıklardan birine tıklar. Başka bir arama sonucu olan bu başlık, A tarafından ilgi görmez ve A, bu sayfada yalnız 1 dakika geçirir. Bu sayfadaki içerik diğer sayfaya göre daha zayıf kalmıştır ve A’nın arattığı kelimelerden uzaklaşmaktadır.

Google, Rank Brain algoritması sayesinde bu verileri kayda alır. Kullanıcının hareketleri dahilinde sayfaların işe yararlık düzeylerine ulaşmayı hedefleyen algoritma, hangi yazıda daha fazla zaman harcandıysa, onu daha yeterli ve uygun olarak değerlendirerek üst sıralara çıkarır. Bu da sayfanın Adwords kalite puanını etkiler.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

İçerik Kalitesi ile Sayfada Kalma Süresini Arttırın!

Yapılan araştırmalarda Google Adwords kalite puanı en yüksek sayfaların, web sitede kalma süresinin 3 dakika 10 saniye olduğu görülmüştür. Ortalama olan bu rakam, en güksek puana sahip 10 sayfadan elde edilmiştir. Bu sayfalardan sağlanan bilgiler göz önüne alındığında, kullanıcıların grafik sayesine sayfaya giriş yaptıkları, ancak içeriğin kalitesi doğrultusunda sayfada kaldıkları görülmüştür. Bu nedenle en önemli sayfada kalma etkeni, yazının içeriğidir. İçerik bilgi vermiyor ya da Google arama motorunda aranan sorunun yanıtını vermiyorsa, kullanıcılar bu sayfada kalmak istememektedir. Bu nedenle içeriğe çok daha fazla önem verilmeli, başlık ile yazı arasındaki uyum gözden kaçırılmamalıdır.

Sitede Geçen Süreyi Arttıracak Grafik Önerileri

Kullanıcıların sitede geçirecekleri vakitleri arttıracak şekli etkileyen öneriler şöyle sıralanabilir:

  • Yazıların ekranın üst kısmında olduğuna emin olun. Alt kısmı görseller için ayırın.
  • Aşağı kaydırma yapmadan yazınızın ilk cümlesinin okunabilir olduğundan emin olun.
  • İçerikte bolca maddeli yazıya yer verin. Uzun paragraflar kullanıcının gözünü korkutacaktır.
  • Görselleri, çizelgeleri ve Youtube videolarını kullanın.
  • Reklamları ikinci paragraftan başlatın.
  • Yazı aralıklarını çok küçük tutarak kullanıcıların gözlerini bozmasına neden olmayın.

Bu uyarıları dikkate alarak web sitesinde geçirilen sürenin kalite puanına etkisi

5

Web Sitesinde Geçirilen Sürenin Kalite Puanına Etkisi

Adwords kalite puanı, aynı kelimelerle aynı şekilde reklam veren yüzlerce markanın birbirinden ayrılması için ortaya konmuş, Google gözünde markaların değerini belirleyen bir puanlama sistemidir. Bu sistem, oluşturulan sitenin Google aramalarında kaçıncı sırada gösterileceğini belirler.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder