İçindekiler
Google’dan sonra dünyanın ikinci büyük arama motoruna sahip olan Youtube, SEO ve reklam çalışmaları açısından geniş potansiyele sahiptir. Youtube SEO kılavuzunun hazırlanma amacı, reklam verenlerin ve içerik sahiplerinin, Youtube üzerinden başarılı SEO çalışmalarını yürütmesine yardımcı olmaktır. Dünyanın ikinci büyük arama motoruna sahip olan Youtube, bünyesinde barındırdığı geniş içerik hacminin sıralanmasında SEO çalışmalarından yardım almaktadır. Youtube için paylaşılan içerikler, SEO planlaması aracılığıyla listelenmekte ve kullanıcıların hizmetine sunulmaktadır. Youtube SEO çalışmalarıyla başarı sağlamak için dikkat edilmesi gereken adımlar, yazı içerisinde detaylı şekilde ele alınmıştır.
Youtube SEO çalışmalarının başarı elde etmesinin en önemli şartı, yüklenen videoların dikkat çekici ve kaliteli olmasıdır. Son dönemlerde en fazla izlenen video konuları tespit edilerek, benzer konularda videolar çekilmelidir. Youtube videolarının büyük bir kısmı, 10 dakikanın altında olacak şekilde hazırlanmaktadır. İzleyenlerin uzun süreli videolardan hoşlanmaması, Youtube içeriklerinin süreye göre izlenmesine yol açmıştır. Kullanıcıların tercih ettiği içerikler, boş ve anlamsız olmamalıdır. Arama listesinde ya da haberler bölümünde karşılaşılan videoların, insanlarını ilgisini çekecek kadar kaliteli olmasına özen gösterilmelidir. Youtube videolarının daha fazla ilgi çekici olması hakkında fikir sahibi olmayanların, içerik uzmanlarından yardım alması gerekmektedir.
Youtube videolarının izlenme istatistikleri, videonun dikkat çekici konulara sahip olmasına ve yüksek çözünürlükte çekilmesine göre değişiklik göstermektedir. Videoların çekim kalitesi ve çözünürlük derecesi, kişilerin videolara olan ilgilerini belirleyecektir. Bugün “8K” olarak değerlendirilen görüntü kalitesi “7680 x 4320 Px” çözünürlükteki videolar için uygundur. Youtube üzerinden yürütülebilen en yüksek görüntü kalitesi “8K” olarak ifade edilirken, 8K görüntü kalitesinin sayısal temsili “4320p” değerindedir. Youtube videolarında saniye başına gösterilen kare sayısı 60 olarak netleştirilmiştir. Youtube videolarının bu kadar yüksek çözünürlüğe sahip olması, uygulamada yer alan tüm içeriklerin yüksek çözünürlükte olmasını zorunlu hale getirmiştir. Youtube araması yapan kullanıcılar, en yüksek kaliteye sahip olan videoların izlemeyi tercih etmektedir. Youtube SEO sıralamasında ilk sıralara gelmek ve video etkileşimini yükseltmek için videoların çözünürlüğüne özen gösterilmelidir.
Youtube SEO kılavuzunda yer alan en önemli maddelerden bir tanesi de videolara uygun başlık ve anahtar kelime seçimidir. Tıpkı Google içeriklerinde olduğu gibi, Youtube içeriklerinde de anahtar kelimeler dikkate alınmaktadır. Videoların açıklama kısmında ve başlığında kullanılan anahtar kelimeler, kullanıcıların aramalarına göre videoların sıralanmasını sağlayacaktır. Videoların açıklama bölümünde, SEO çalışmalarını destekleyecek anahtar kelimelerin kullanılması, ancak bu kelimelerin yazı içerisine özenle dahil edilmesi oldukça önemlidir. Google içerikleriyle Youtube içeriklerini ayıran nokta, Youtube içeriklerinde etiketlerin kullanılmasıdır. Videoların trendlere çıkmasını, SEO planlamasında en üst sıraya alınmasını ve kullanıcıların videolara erişmesini sağlayan etken, videolara eklenen etiketlerdir. Videonun yüklenme aşamasında kullanılacak dosya isminde de SEO çalışmalarına uygun anahtar kelimelerin kullanımına özen gösterilmelidir. Videoların içerikleri ve anahtar kelimeleriyle uyumlu başlık seçimine özen göstermek gerekir. Başlıkların videolarla alakalı olmaması, tıklanma ve izlenme oranını düşürecektir.
Videoların tanıtımı olarak değerlendirilen kapak resimleri, videonun tüm içeriklerinden birer parça barındırmalıdır. Dikkat çekici ve kaliteli görsellerin kullanıldığı kapaklarda, videonun tüm içeriğinden bir şeyler kullanılmalıdır. Video içeriklerinin detayları ya da video başlığı, kapak resminde yazılı olmalıdır. Youtube aramalarında ilk sayfaya çıkan içerikler, kullanıcıların dikkatini çekmeyi başaran görseller kullanmıştır. Dikkat edildiği zaman, tüm içeriklerde benzer kapak resimlerinin yer aldığı anlaşılacaktır. Kullanıcılar, videonun konusundan çok, kapaklardaki dikkat çekici görsellere göre video izlemektedir. Youtube SEO çalışmalarında etkileşimi arttırmak için kapak resimlerinde kaliteye özen gösterilmelidir.
Youtube SEO Kılavuzu
Google’dan sonra dünyanın ikinci büyük arama motoruna sahip olan Youtube, SEO ve reklam çalışmaları açısından geniş potansiyele sahiptir. Youtube SEO kılavuzunun hazırlanma amacı, reklam verenlerin ve içerik sahiplerinin, Youtube üzerinden başarılı SEO çalışmalarını yürütmesine yardımcı olmaktır.