Youtube Reklam Modelleri

201 0

Youtube reklam modelleri toplamda 7 adettir. Bu reklamlar ise aşağıda verilmiştir:

  • Görüntülü reklamlar verilebilmektedir.
  • Yer paylaşımlı reklamlar bulunmaktadır.
  • Skippable video ads denilen atlanabilir video reklamlar bulunmaktadır.
  • Atlanamayan video reklamlar verilebilmektedir.
  • Bumper reklamlar Youtube için uygundur.
  • Sponsorlu kart reklamları görülebilmektedir.
  • Youtube reklam modellerinden biri de trueview keşfet reklamlarıdır. Bu reklamları kullanıcılar sadece istekleri dahilinde izlemektedirler.

Görüntülü Youtube Reklamları

Görüntülü reklamlar; öne çıkan videoların sağ tarafında ve önerilen videoların sıralandığı kısmında üstünde görülebilmektedir. Oynatıcının daha büyük olması durumunda ise; oynatıcının altında yer alabilmektedir. Masaüstü cihazlardan Youtube’a giriş yapılması durumunda görülebilecek bir reklamdır. Maksimum 150 KB olabilmektedir ve en fazla 30 saniye uzunluğundadır. 300×250 veya 300×60 boyutunda olan reklamlardır.

Yer Paylaşımlı Youtube Reklamları

Yer paylaşımlı reklamlar; videonun alt kısmında, videonun %20’lik bir alanında gösterilmektedir. Sadece belirli bir süreliğine gösterilmektedirler. Sabit bir bannerdan oluşmaktadırlar. Reklama tıklanması durumunda ise; ilgili web sitesine yönlendirme yapmaktadır. Masaüstü cihazlardan görülebilecek olan bu reklamlar için dosya boyutu maksimum 150 KB olmalıdır. JPG, JPEG, GIF ve PNG formatındaki bannerlar sergilenmektedir. Boyut olarak ise; 468×60 veya 728×90 boyutundaki görseller ya da metin reklamlar olabilmektedir.

Atlanabilir Youtube Video Reklamları

Atlanabilir video reklamlar; izleyicinin izlemeye başladıktan sonra reklam bitmeden videosunu atlayabilecekleri Youtube reklam modelidir. Reklamın oynamaya başlamasından 5 saniye sonra, istenilen zaman reklam atlanabilmektedir. Bu reklam modellerinde reklamlar; ana videonun içerisine eklenmektedir. Ana video oynatılmaya başlamadan önce, oynatılırken veya bittikten sonra görülebilmektedir. Art arda oynatılan reklamların atlatılabilmesi ve bumper reklamların görülebilmesi mümkündür. Masaüstü, mobil, TV ve oyun konsolları gibi cihazlarda bu reklam türü görülebilmektedir. En az 12 saniyelik reklamlar olabilmektedirler. 16:9 veya 4:3 oranında bir video olmaktadır.

Atlanamayan Youtube Video Reklamları

Atlanamayan video reklamlar; Youtube’ta açılmış olan ana videonun öncesinde, video oynatılırken veya video bittikten sonra görülebilmektedir. Ana videoyu görüntülemeye devam edebilmek için izleme zorunluluğu olan reklamlardır. Herhangi bir saniyeden sonra reklamı atla butonu çıkmamaktadır. Masaüstü ve mobil cihazlarda karşılaşılabilecek olan bir reklam modelidir. Ortalama olarak 15 veya 20 saniye uzunluğundaki reklamlardır. Bu süre bulunulan bölgenin standartlarına göre farklılık gösterebilmektedir. 16:9 veya 4:3 oranına sahip bir video formatında eklenmesi gerekmektedir. Videonun formatı MP4 veya MPEG4 olmalıdır. Ayrıca ses de MP3 veya AAC olmalıdır. 720p veya 1080p çözünürlük önerilmektedir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Bumper Youtube Reklamları

Bumper reklamlar; bir videonun oynatılabilmesi için ondan önce görülen video reklamlardır. 6 saniyeye kadar sürebilmektedirler. 6 saniyeden daha uzun süreli reklamlar bu modelde yayınlanamadığı için mesajını 6 saniyede verebilecek videosu olan markaların tercih etmesi gereken bir reklam türüdür. Atlanamayan reklamlardandır. Masaüstü ve mobil cihazlarda bumper reklamlar görülebilmektedir. Çözünürlüğü en az 640×360 veya 480×360 olmalıdır. Videonun oranı 16:9 veya 4:3 olmalıdır. Format olarak MP4 veya MPEG4 tercih edilmelidir. Ayrıca ses olarak da MP3 veya AAC kullanılmalıdır.

Sponsorlu Youtube Reklam Kartları

Sponsorlu kartlar; video ile alakalı olan içeriklerin gösterildiği reklamlardır. Youtube reklam modellerinden biri olan bu tür; video ekranının sağ kısmında birkaç saniyelik kart bilgisi olarak görülebilmektedir. Kartlarda yer alan bilgilerin görülebilmesi için ise; videonun sağ üst köşesinde çıkan simgeye tıklanabilmektedir. Masaüstü ve mobil cihazlarda, sponsorlu kartlar görülebilmektedir. En fazla 5 MB boyutunda bir dosya olabilmektedir. JPG, GIF veya PNG formatında olabilmektedir. 1:1 boyutunda kare kartlar olmaktadır. Ancak kartların boyutları değişebilmektedir.

5

Youtube Reklam Modelleri

Görüntülü reklamlar; öne çıkan videoların sağ tarafında ve önerilen videoların sıralandığı kısmında üstünde görülebilmektedir. Oynatıcının daha büyük olması durumunda ise; oynatıcının altında yer alabilmektedir. Masaüstü cihazlardan Youtube’a giriş yapılması durumunda görülebilecek bir reklamdır. Maksimum 150 KB olabilmektedir ve en fazla 30 saniye uzunluğundadır. 300×250 veya 300×60 boyutunda olan reklamlardır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder