Twitter Reklam Boyutları

73 0

Twitter reklam modelleri sayesinde, web site ya da blog sitelerinin ziyaretçi sayısı arttırılabilir. Ayrıca bir markanın ürünü ya da hizmetinin tanınması için de Twiter reklamlarını kullanmak mümkündür. Tüm bu reklamlar için belirlenen Twitter reklam boyutları kullanılmaktadır.
Twitter reklam boyutları nelerdir sorusuna cevap olarak belirlenen görsel ölçüsü;

  • En az 440 X 220 px
  • En fazla 1024 X 512 px

Olarak belirtilmiş olup, dosya yüklemek için belirlenen maksimum fotoğraf boyutu 5 MB, maksimum GİF boyutu 3 MB’dir.

Twitter Reklam Modelleri

Twitter reklam çeşitleri sayesinde; lokasyon, dil, anahtar kelimeler ve ilgi alanları gibi çeşitlere yönelik reklam modellerinin hazırlanmasını sağlamaktadır. Twitter reklam modelleri şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Sponsorlu Gündem (Promoted Trend): Kısa süreli kampanyaların gündemde olması ve yüksek kitlelere ulaşabilmesi için kullanılan yöntemdir. Bu reklam modeli için belirlenen #hashtag aracılığıyla, yayınlanan reklamın 24 saat boyunca Trend Topic olması ve listenin en üstünde yer alması sağlanır.
  • Sponsorlu Tweet (Promoted Tweet): Henüz takipçi listesinde yer almayan kişilere ulaşılmasını sağlamaktadır. Kişilerin ilgili anahtar kelimelerle arama yapması sonucunda, arama sonuçlarının ilk sıralarında hazırlanan Tweet çıkmaktadır. Bu sayede reklam verenin mesajlarının, geniş kitlelere iletilmesi sağlanır. Hazırlanan Tweetin listede yer alma süresi 3 aydır ve ücretlendirme, etkileşim sayısına göre belirlenir.
  • Web Sitesi Tıklamaları (Web Site Cards): İnternet sitelerinin ziyaret sayılarını arttırmak ve tıklanma oranını yükseltmek için kullanılan Twitter reklam verme Web siteleri üzerinden gerçekleştirilen satışların artmasını sağlar.
  • Uygulama Yükleme ve Etkileşim (App İnstalls): Bu model sayesinde Twitter haber kaynağı üzerinden gerçekleşen reklamların ve mobil kullanıcıların uygulamasının indirilmesi sağlanmaktadır.

Twitter Görsel Boyutlandırma İçin Kullanılacak Programlar

Twitter reklam boyutlarını ayarlamak için kullanılabilecek bazı programlar vardır ve şu şekilde sıralanmaktadır:

  • İ.R.M.E
  • File Minimizer Pictures
  • Online Image Resize
  • I Love IMG
  • Photoshop
  • Social Image Resizer Tool
  • Picresize
  • Microsoft Paint
  • Plastiliq Image Resizer
  • Fast Stone Photo Resizer

Twitter Reklam Boyutlarının Etkisi

Twitter görsel boyutlarının sağlamakta olduğu etkiler şu şekilde sıralanmaktadır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • UX: Yanlış kullanılan görsel boyutları sebebiyle, sayfada yer alan bilgilendirmeler yanlış anlaşılacaktır. Reklamlarda kullanılan görsellerin boyutlarının yanlış seçilmesi halinde, kullanıcılar tarafından itici bulunur ve reklam dikkat çekmez.
  • Marka İmajı: Amatör fotoğrafların yer aldığı bir sosyal medya hesabı, markanın mevcut imajını zedelemektedir. Görsel boyutları ayarlanmayan reklamlar; müşterilerde olumsuz düşünceler oluşturup, reklamın değerini düşürmektedir.
  • Trafik: Twitter’da yer alan reklam görsellerinin yanlış boyutlarda kullanılması, reklamların değerini düşürmekte ve web site trafiğini azaltmaktadır.
  • SEO: Web sitesiyle bağlantılı olan sosyal medya hesaplarının, Google botları açısından büyük önemi bulunmaktadır. Doğru görsellerin kullanılmadığı reklamlar ve sosyal medya hesapları, sitenin kalitesini düşürerek, SEO’da geri düşmesine sebep olabilir.

Twitter sponsorlu Reklam Verme

Twitter sponsorlu reklamlar sayesinde, web site ya da blogların tanıtımını yapmak mümkündür. Sponsorlu Twitter reklamları için izlenmesi gereken adımlar şu şekildedir:

  1. Twitter profil bilgilerine tıklanmalı ve liste açılmalıdır.
  2. “Reklam” yazan menüye giriş yapılır.
  3. Çıkan sayfadaki; ödeme seçeneklerini belirtmek için ülke ve saat dilimi belirlenir.
  4. Twitter TL destekli ödeme kabul etmediğinden, ödemeler Euro üzerinden yapılacaktır. Kredi kartlarını Euro kullanımına açmak gerekir.
  5. Yeni reklam oluşturmak için “Create new camping” bölümüne girilir.
  6. Twitter reklamı için çıkan formda talep edilen bilgiler sırasıyla şu şekildedir:
  • Give Your Camping A Name: Reklam için bir isim belirlenmelidir.
  • Choose A Funind Source: Ödeme seçeneğini belirlemek gerekir.
  • When Do You Want To Run This Camping: Hazırlanan Twitter reklamlarının yayınlanacağı tarih aralığı belirlenir.
  • Select Locations: Reklamın yayınlanacağı ülke belirlenir.
  • Select Gender: Reklamların hangi cinsiyetle alakalı olduğu belirlenir.
  • Select Languages: Reklamın yayınlanacağı dil seçilir.
  • Set A Daily Maximum: Günlük olarak ödenecek maksimum ücret belirlenir.
  • Set A Total Budget: Reklam için toplam bütçe belirlenir.
  • Write Your Twitter Here: Reklam için açıklama hazırlanmalıdır.
  • Add İmage: Reklam için görsel eklenir.
  • Headline: Manşet belirlenir.
  • Select A Call To Action: Reklamda çıkan butonun adı belirlenir.
  • Card Name: Boş bırakılabilir.
5

Twitter Reklam Boyutları

Twitter reklam modelleri sayesinde, web site ya da blog sitelerinin ziyaretçi sayısı arttırılabilir. Ayrıca bir markanın ürünü ya da hizmetinin tanınması için de Twiter reklamlarını kullanmak mümkündür. Tüm bu reklamlar için belirlenen Twitter reklam boyutları kullanılmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder