Sosyal Medyanın SEO İçin Yararları Nelerdir?

816 0

Sosyal medyanın SEO için yararları nelerdir sorusuna cevap vermek gerekir ise; arama motorlarındaki sıralamalara doğrudan olmasa da dolaylı yoldan olumlu bir etkileri vardır. Dolayısı ile SEO uygulamalarına katkı sağlayarak, sıralama sinyallerini arttırmaktadırlar. Ayrıca öteki taraftan bakıldığında da; sosyal medya da diğer siteler gibi değerlendirilebilmektedir. Dolayısı ile sıralamalara bir katkı sağlamaktadır. Sosyal medya kişinin içeriğini daha hızlı duyurabilmesi adına önemlidir. Ayrıca bir anda daha fazla kişiye ulaşabilmesine yardımcı olur. Bu yüzden markaların sosyal medya hesapları açarken mutlaka web sitelerine ait linkleri ve logolarını profillerine koymaları gereklidir. Ayrıca iletişim bilgileri ve markanın sektörünü, amacını ifade eden bilgilere de profilde yer vermeleri gereklidir. Paylaşımlarını görsel ağırlıklı yapmaları daha dikkat çekici olacaktır. Ayrıca her mecranın hedef kitlesi farklı olduğu için; her mecrada farklı bir yol izlenmelidir.

Facebook’ta Uygulanması Gereken Kurallar Nelerdir?

Sosyal medya ve SEO ilişkisi bakımından Facebook’ta uygulanması gereken kurallar şunlardır:

  • Kişinin gün içerisinde düzenli olarak 1 ile 5 arasında paylaşım yapması gereklidir.
  • Kişinin yaptığı paylaşımlardaki görsellerin yüksek kalitede olması gereklidir.
  • Hesap yönetimine özen gösterilmeli ve günlük olarak yorum takipleri, analizler yapılmalıdır.
  • Facebook hesabının, markaya göre optimize edilmesi gereklidir. İlgili markanın bilinirliğinin artması için büyük önem taşımaktadır.
  • Gruplarda paylaşım yapılması durumunda daha fazla kişiye hitap edileceğinden, markaya geri dönüş olması sağlanabilmektedir.

Twitter’da Uygulanması Gereken Kurallar Nelerdir?

Twittter’da uygulanması gereken kurallar şunlardır:

  • Sosyal medyanın SEO için yararları dikkate alındığında; Google sıralama algoritmasına en fazla etkiyi sağlayan Twitter’dır.
  • Yapılan paylaşımlarda etkileşim alabilmek amaçlanmalıdır. Dolayısı ile markanın profilini daha fazla kişi ziyaret etmiş olur ve markanın bilinirliği artar.
  • Twitter’da daha ilgi çekici görsellerin kullanılması gereklidir. Çünkü Facebook’a göre hitab ettiği kitle daha farklıdır.
  • Gündemin yoğun olarak takip edildiği bir mecra olduğu için; bu mecrada gündem ile ilgili zamanında paylaşımların yapılması önemlidir.
  • Düzenli retweetlerin yapılması, listelerin oluşturulması ve abartmamak kaydı ile belirli aralıklarla paylaşımların yapılması gereklidir.
  • Hashtag kullanımı ve özellikle bu hashtaglerin markanın özelliklerini yansıtan hashtagler olması; kişinin paylaşımına markayı entegre edebilmesine olanak sağlamaktadır.

YouTube’ta Uygulanması Gereken Kurallar Nelerdir?

YouTube’ta uygulanması gereken kurallar şunlardır:

  • Marka için VLOG çekmek gibi bir strateji uygulanmalıdır.
  • Marka hakkında bilgilendirici olduğu kadar, popüler kültüre de uyum sağlayabilen bir video içeriği oluşturulmalıdır. Bu videolar markanın bilinirliğinin artmasına fazlası ile yardımcı olacaklardır.
  • Kişilerin paylaşacakları videoya koyacakları başlık önemlidir. Hem izleyecek olan kişinin ilgisini çekebilecek hem de videonun içeriğini karşılayabilecek bir başlık olmalıdır.
  • Açıklama kısmına, kişilerin okuduklarında videoyu izleme ihtiyacı güdecekleri bir açıklama yazılmalıdır. Bu açıklamanın uzunluğu konusunda bir sınır yoktur ancak videoyu izleyecek olan kişinin sonunu getirebileceği açıklamaların yazılması gereklidir.
  • Açılan YouTube kanalının açıklama, hakkında kısmına; markanın bütün sosyal medya hesaplarının linkleri doğru bir şekilde eklenmelidir ve markayı açıklayan cümleler ile bu kısım doldurulmalıdır.

Instagram’da Uygulanması Gereken Kurallar Nelerdir?

Instagram’da uygulanması gereken kurallar şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Paylaşılacak olan fotoğrafların görsel içerikli olmasına özen gösterilmelidir. Marka bilinirliğinin artması bakımından önemli bir kuraldır.
  • Hashtag kullanılması durumunda; markanın Instagram profilini ziyaret edenlerin sayısının artma ihtimali artmış olacaktır.
  • Kişinin markanın Instagram hesabındaki ilgili yerlere; markanın web sitesine yönlendirecek olan linkleri yerleştirmesi gereklidir. Sosyal medyada SEO uygulamaları arasında en önemlilerindendir ve kişilerin markaya yönelmesinde etkilidir.
5

Sosyal Medyanın SEO İçin Yararları Nelerdir?

Sosyal medyanın SEO için yararları nelerdir sorusuna cevap vermek gerekir ise; arama motorlarındaki sıralamalara doğrudan olmasa da dolaylı yoldan olumlu bir etkileri vardır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder