Sosyal Medyanın E-Ticaret’teki Rolü

626 0

Sosyal medyanın e-ticaretteki rolü satıcılar için olumludur. Sosyal medya kullanımı her geçen gün artıyor. Bu nedenle birçok firma artık tanıtımlarını yapmak için sosyal medya ekiplerini tercih ediyorlar. Sosyal medya ve e-ticaret arasındaki güçlü bağ, markaların özellikle genç ve orta yaşlı insan kitlesi tarafından daha iyi bilinmesini sağlamış ve onları bu ürünleri tüketmeye yöneltmiştir.

Sosyal Medya Sayesinde Pazar Maliyetleri Azalıyor

Sosyal medyanın e-ticaretteki rolü ilk olarak pazarlama maliyetlerinin düşürülmüş olmasıdır. Viral pazarlama adı verilen yöntem kullanıldığından, kişilerin pazarlaması yapılmış olan ürünü ağızdan ağza anlatmaları, ürünün yayılmasını sağlar. Bu da bir anlamda para vermeden reklam yapmaktır. Özellikle sosyal medya kullanımının fazla olduğu ülkelere baktığımız zaman, bu ülkelerdeki e ticaret faaliyetlerinin gelişmiş olduğunu görürüz.

Sosyal Medya ile Hedef Kitleye Daha Kolay Ulaşmak Mümkün

Sosyal medyanın e-ticaret üzerindeki ikinci rolü, hedef kitleye olan kolay erişimin sağlanmasıdır. Çoğu zaman insanların birebir ilgili olduğu konular hakkında ürünler kişinin sayfasına düşer. Kişinin geçmişte yapmış olduğu araştırmalar, beğendiği gönderiler ve buna benzer kişiselleştirilmiş veriler baz alınır. Durum böyle olunca, reklamı gören kişi ürünü almak için potansiyeli yüksek kişidir.

Türkiye’de Sosyal Medya Üzerinden Yapılan E-ticaret Faaliyetleri

Türkiye’de en çok kullanılan sosyal ağlar:

  • Pinterest,
  • Facebook,
  • Twitter,
  • İnstagram’dır.

Sosyal medyayı kullanarak viral reklam yapmak isteyen şahıs ya da kuruluşlar bu platformlardan birisine yönelmeyi tercih etmektedir. Bu sayede kısa sürede çok fazla insana ulaşmak mümkün olur. Platformlarda yer alan insanların dünyanın dört bir yanından olması, markanın globalleşmesine katkı sağlar, reklamı ülke sınırları içinde sınırlamaz.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

E-ticaret için Sosyal Medyayı Nasıl Kullanmalıyız?

Sosyal medyada yazılardan ziyade görseller ve videolar en çok paylaşım alan içeriklerdir. Oluşturulan reklamlar uzun uzun yazılar olmaktan ziyade, insanların bakmaktan hoşlanacağı ve ilgi çeken içerikler olmalıdır.

Sosyal medya üzerinden reklam yapmaya karar verdiğiniz zaman, insanlara muhakkak sosyal medya dili ile seslenmek gerekir. Bu reklamın daha doğal ve samimi olmasını da sağlayacaktır.

Yapılan reklam ne kadar yaratıcı olursa o kadar iyidir. Yaratıcı ve yenilikçi reklamlar ilgi çeker ve kısa sürede yüksek beğeni alırlar. Daha yüksek etkileşimleri olur. Bu da reklamın git gide daha geniş alana yayılması ve reklamı yapılan ürünlerin satışlarının artması anlamına gelir.

E-ticaret için Kullanılan Sosyal Ağlar

Facebook, hemen hemen her ticari markanın sayfasını barındırmaktadır. Aktif Facebok kullanımı yapan firma, reklamını yalnızca internete girdiği bilgilerle yapabilir. Twitter ülkemizde sık kullanılan ve bütün dünyada 300 milyonu aşkın kullanıcısı olan bir sosyal ağdır. Yazı karakterleri ile reklam yapmak isteyen şirketlerin, reklamlarını 140 karaktere sığdırmaları gerekmektedir. Paylaşımları yaparken hashtag kullanımı mutlaka olmalıdır. Zamanla Twitter üzerinden takipçi sayısını artırarak daha fazla insana ulaşılabilir.

Instagram ise, 2010 yılında kullanılan ve dünya çapında 1 milyar kullanıcıya sahip uygulamadır. Reklam yapılırken hashtag kullanılması daha fazla insana ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Instagram hesapları benzer sektörle uğraşan sayfaları takip ederek kısa sürede takipçi sayısını artırabilir. Son olarak makaleler ile firma reklamlarını yapabilirsiniz. Yazılan makalelerin Google arama motorunda bunması için mutlaka SEO uyumlu yazılmış olması gerekir. Makalelerin içeriği bilgilendirici olursa, insanların ürün ya da hizmet hakkında kafalarındaki soru işaretleri giderilmiş olur. Kısaca özetlemek gerekirse, sosyal medyada e-ticaret ilişkisi her geçen gün kuvvetlenme, firmalar reklam yapmanın en etkili yöntemi olarak sosyal medya araçlarını kullanmaktadırlar.

5

Sosyal Medyanın E-Ticaret’teki Rolü

Sosyal medyanın e-ticaretteki rolü satıcılar için olumludur. Sosyal medya kullanımı her geçen gün artıyor. Bu nedenle birçok firma artık tanıtımlarını yapmak için sosyal medya ekiplerini tercih ediyorlar

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder