Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

538 0

Günümüzde artık geleneksel medyadan daha çok sosyal medya aracılığıyla birçok işlevi yerine getiriyoruz. Örneğin bir konu hakkındaki haberi sosyal medya üzerinden çok daha hızlı ve özet olarak aldığımızdan bize büyük bir artı katmakta. Bu sadece sosyal medyanın bizlere artılarından bir örnektir. Sosyal medya geleneksel medyanın üstünde bir hizmet sunmanın dışında bizlere bambaşka yenilikler kattı. Örnek olarak sosyal medya aracılığıyla sevdiklerimizi takip edebiliyor veya onlara bir anımızı anında paylaşıyoruz. Diğer bir örnek ise sosyal medya sayesinde kendimize bir iş alanı yaratabiliyoruz.

Sosyal medya sayesinde reklam verenler ve reklam ajansları da kendine yepyeni bir platform kazandı. Bugün sosyal medyada hesabı olmayan bir firma neredeyse yok gibi. Firmalar sosyal medyada olmadıkları takdirde rekabetin dışında kalacaktır. Bu nedenle sosyal medya aracılığıyla kendi marka kimliğini var etmeye katkı sağlayan firmalar bu alana oldukça fazla önem vererek bu platform için bir iş ve işçi gücüne ihtiyaç duymaya başladılar. Çünkü sosyal medya artık her kurum ve kişi tarafından oldukça etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bu etkin kullanımlar arasında fark yaratmak ve kaybolmamak için uzman bir sosyal medya yönetimi hizmetine ihtiyaç vardır. Sosyal medya yönetimi nasıl yapılır sorusuna cevap vermek için sizlere yararlı bir çalışma hazırladık.

Sosyal Medya Hesap Yönetimi Nasıl Yapılır?

  • Kişi ve marka hedefine ve imajına uygun paylaşımlar yaparak dikkatleri markaya veya kişiye çekmenin yollarını aramalı. Marka veya kişi imajı dışında paylaşım yapmak veya tam uyum sağlayan paylaşımda bulunmamak marka hakkında takipçilerin algısında bir bütünlük oluşturmaz.
  • Her zaman dikkat çekici ve farklı olmaya özen gösterilmeli. Çünkü aynı temada paylaşım yapan onlarca hesap bulunulmakta.
  • Paylaşımların sıklığına dikkat edilmeli. Kurum imajına doğru orantıda paylaşım yapılırken takipçileri aynı bilgiler ve fazla paylaşımlarla bunaltmamaya özen gösterilmeli.
  • Özel gün ve özel durumları tebrik eden paylaşımlar yaparak sosyal bir imaj katmalı.
  • Sosyal medyada hashtag kullanım ve içerik yazıları kişi, marka ve paylaşıma uygun olmalı.
  • Sosyal medya modasına (akımlarına) uygun ve güncel konularda paylaşımlar yapmalı.
5

Sosyal Medya Yönetimi

Günümüzde artık geleneksel medyadan daha çok sosyal medya aracılığıyla birçok işlevi yerine getiriyoruz. Örneğin bir konu hakkındaki haberi sosyal medya üzerinden çok daha hızlı ve özet olarak aldığımızdan bize büyük bir artı katmakta. Bu sadece sosyal medyanın bizlere artılarından bir örnektir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

    Yorum Gönder