İçindekiler
Sosyal medya uzmanlığı, markaların sosyal medya ile etkileşimlerini arttırarak daha fazla müşteriye hitap etmelerini sağlayan bir meslek dalıdır. Bu işi yapan insanlar, birbirinden tamamen farklı marka, firma ve kişilerle çalışır. Yaptıkları çalışmalar kapsamında tanıtım, reklamcılık, marka kampanyaları yürütme ve duyurma gibi görevleri yerine getirirler. Bu nedenle bu kişilerin bilmeleri gerekenler, öncelikle çalıştıkları markalara ait bilgilerdir. Çalıştıkları firmanın çalışma prensipleri, alanları, müşteri ilişkileri ve kampanya sınırlarını bilerek buna göre hareket etmek, sosyal medya uzmanının daha profesyonel ilerlemesine yardımcı olacaktır.
Sosyal medya uzmanının bilmesi gerekenlerin başında gelen web sitesi yönetimi, algısal değişiklik becerileri, web site kurulumu ve site özellikleri gibi pek çok bilgi, alınacak sertifikalarla öğrenilebilmektedir. Bunun yanında bu eğitimler, işinize profesyonellik katar. Sektörde çalışarak eğitim almadan da kendinizi var edebilirsiniz. Ancak hem kendinize, hem birlikte çalışmak istediğiniz firma ve kişilere kendinizi ispatlamak, web siteleri ile ilgili teknik bilgilerden yararlanmak ve bu bilgileri işinizi ileri boyutlara taşımak için kullanmak istiyorsanız, eğitim almanız kaçınılmaz olacaktır. Bu sayede sizi ilk defa tanıyan yurt içi ve yurt dışından pek çok firma için, kendinizi tanıtmanıza yardımcı olacak güvenilir bir kaynak sunmuş olursunuz.
Sadece Facebook ve Twitter kullanmak ve bu iki uygulamanın detaylarını bilmek sizi iyi bir sosyal medya uzmanı yapmaz. Kendinizi tanıtmak ve daha fazla kişiye ulaşmak istiyorsanız, kendi tanıtım çalışmanızı yapmak zorundasınız. Bunun yolu da şüphesiz tüm sosyal medya araçlarında var olmaktan geçmektedir. Bu sayede kendi tanıtım çalışmanızı yaparak adınızı duyurabilirsiniz. Ayrıca sizinle çalışmak isteyen firmalar da yalnızca Facebook gibi popüler sosyal medya araçlarına reklam vermenizi değil, Google+ ve Linkedln gibi profesyoneliteye önem veren site ve uygulamalara da kampanyalar düzenlemenizi isteyecektir. Hem talepleri karşılamak, hem de işinizde iyi ve yeterli olmak için tüm sosyal medya araçlarını bilmeniz gerekir.
Sosyal medya uzmanı olmak istiyorsanız, en büyük referansınız kendi siteleriniz olacaktır. İnsanlar sizi seçeceklerse, kendiniz için yaptığınız kampanyaları, kendi sitenizin düzenini ve kendi erişim rakamlarınızı baz alarak seçerler. Bu yüzden, iyi bir tanıtım için takipçiniz ve etkileşiminiz fazla olmalıdır. İster sahte hesaplardan, ister gerçek beğeni ve yorumlardan çalışmalarınıza devam edin, sizinle çalışan insanlar da onların takipçi sayılarını arttırmanızı isteyecektir. Bu yüzden etkileşim arttırmak için uygulanan yöntemleri ve takip, takipçi sayısı arttırma yollarını iyi bilmeniz gerekecektir.
Bilginin her insanı cezp edeceğini unutmayın! Sosyal medya uzmanları, genellikle o an çalıştıkları firmaların yalnızca sosyal medyaya yansıtılan yüzü hakkında bilgi sahibi olurlar. Bu nedenle sosyal medyada karşılaşılan ufak sorunlarda bile büyük stres yaşarlar. Bunun yanında aktif olarak takip edilmesi gereken web siteleri olabilir. Bunun olmaması için yalnızca firmanızın kampanyaları ve sosyal medyadaki yüzü hakkında değil, firmanızın çalışma alanına ait genel anlamda her bilgiye hakim olmanız gereklidir. Bu, sürekli aktif tutulması gereken sayfa ve etkileşimlerde fazlasıyla işe yarar. Bu sayede gelen sorulara cevap verebilirsiniz ve yapacağınız kampanyanın firmanızı nasıl etkileyeceği hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.
Sosyal medyada yürüteceğiniz işlerde kelimeleriniz, hazineniz olacaktır. Bu yüzden işlerinizi kelimeleri kullanarak yürütmeyi öğrenin. Etkileyici bir yazı dili, hızlı alınan sonuçlar anlamına gelir. Bu sayede yürüttüğünüz projeler daha hızlı etkileşim alır ve daha fazla rağbet görür. İyi bir sosyal medya uzmanı, kendini kusursuz bir şekilde ifade edebilmelidir.
Sosyal Medya Uzmanının Bilmesi Gerekenler
Sosyal medya uzmanlığı, markaların sosyal medya ile etkileşimlerini arttırarak daha fazla müşteriye hitap etmelerini sağlayan bir meslek dalıdır. Bu işi yapan insanlar, birbirinden tamamen farklı marka, firma ve kişilerle çalışır.