Sosyal Medya Uzmanı Olmak İsteyenlere Tavsiyeler

2013 0

Sosyal medya uzmanı olmak, aynı anda birden fazla konuya hakim olmayı ve bu konular hakkındaki fikirlerini kusursuz bir dille ifade edebilmeyi gerektirir. Bu kapsamda tavsiye alınmak isteniyorsa, ilk olarak ifade yeteneğinin geliştirilmesinin gerekliliğine değinilmelidir. Yapılan kampanya ve reklamlarda kullanılan dil, kişileri kendine çekmesi ve müşteri potansiyelini arttırması açısından bazen firmanın kendi çalışmasından daha fazla işe yarar. Bu nedenle reklam dilinin ve kendini ifade etmenin öğrenimi, sosyal medya uzmanlığında her şeyden daha önemlidir.

Eğitim, Her Şeydir!

Sosyal medya uzmanı olmak istiyorsanız, bunu yalnızca araştırarak, tüm sosyal mecralarda faal olarak ya da deneyimleyerek, zamanla öğreneceğinizi düşünmeyin, bu iş, karşınıza çıkan şirketin bakış açısı ve çalışma şartları gibi pek çok alanın bir araya gelmesi ile oluşan, sizi şirketin insanlara tanıtılmasında bir marka haline getirecektir. Bu nedenle alan genişledikçe, ilgilenmeniz gereken sorunlar artar. Bazı sorunlar için bilgi edinecek, araştıracak ya da deneyim kazanacak vaktiniz olmayabilir. Bu durumda imdadınıza koşacak olan aldığınız eğitimdir.

Yetkin bir kurumdan alacağınız sertifika ya da üniversitelerin halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümü mezuniyeti, sizi rakiplerinizin önüne taşıyacaktır. Aldığınız eğitimler, tercih edilme nedeniniz olurken, size en uygun alanda çalışma fırsatı da verir. Ayrıca sosyal medya danışmanlığı, yalnızca sosyal medya üzerindeki insanlarla etkileşim kurmayı değil, bazı web sitesi işlemlerini de kapsar. Bu nedenle web siteleri ile ilgili teknik bilgiye de sahip olmak zorunda kalırsınız. Tüm bu sebepler, sizi eğitim almaya yönlendirmelidir.

Güncel Olun!

Etkileşimde olduğunuz insanlara güncel olarak bilgi vermeniz ya da her an etkileşim halinde olmanız, yapacağınız reklamın kalitesini arttıracaktır. Kontrolünüze verilen sosyal medya hesapları, her gün aktif bir şekilde kampanya yürütmenizi talep edebilir. Şirketlere ait web sayfalarının güncel paylaşımları yalnızca günaydın ve iyi günler boyutunda olmamalıdır. Düzenli olarak paylaşım yapmak sitenin erişimini arttıracağı gibi, sosyal mecraların logaritmalarında aktif olma durumu doğrultusunda etkileşimi de arttıracaktır.

Kaliteli İçerik Üretmenin Sırlarını Öğrenin!

Sosyal medya uzmanı olmak isteyenlere tavsiyeler kapsamında verilecek en önemli öğütlerden biri kaliteli içerik üretimidir. Bu becerinin kazanılabilmesi için web sitelerinin ve kullanılan programların tüm yazılımsal işlevlerinin bilinmesi, aynı zamanda programların sınırlılıklarından da haberdar olunması gerekmektedir. İyi yazı yazmak ve kendini profesyonel bir şekilde ifade etmek bir yana, bazen bu becerilerin yetmediği durumlarla da karşılaşılabilir. Bu durumlarda ilgi çekici spotlar, video ve giflerle yazının desteklenmesi gerekecektir. Bu desteği sağlayacak olan da yine sizin bilginiz olacaktır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Ayrıca sitede paylaşıma açacağınız içeriğin firmanızla ilgili olması, aynı zamanda ortak ilgi uyandırması oldukça önemli bir kriterdir. Bu kriter kapsamında firma sitesinde firmadan bağımsız, okuyana bilgi katmayacak yazıların paylaşılması ya da sosyal medya hesaplarından okuyucuyu hakkınızda fikir sahibi yapmayacak ya da irrite olmasına neden olacak yazıların paylaşılması, firmanın sosyal yüzü için büyük bir tehlikedir. Bu nedenle içeriğin kalitesinin yükseltilmesi, firmanın sosyal etkileşimini arttıracaktır.

Siyasetten Uzak Durun!

Hangi firmanın kampanyasını yürütüyor olursanız olun, siyaset aynı siyasi görüşe sahip olduğunuz kitlelerin bile firmadan ve sayfadan irrite olmasına neden olacaktır. Konunuzdan sapmadan, sadece tanıtım ve kampanya amaçlı paylaşımlarda bulunun. Bunun dışında tabii ki toplumun tamamının etkilendiği toplumsal olaylarla ilgili firmaya ait paylaşımları düzenlemeniz gerekecektir. Deprem, toplu ölümler, kazalar ve şehit haberleri gibi hepimizi üzen durumlarla ilgili abartısız paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Ancak iyi bir sosyal medya uzmanı siyasi görüşlerini sosyal medyaya yansıtmaz.

5

Sosyal Medya Uzmanı Olmak İsteyenlere Tavsiyeler

Sosyal medya uzmanı olmak, aynı anda birden fazla konuya hakim olmayı ve bu konular hakkındaki fikirlerini kusursuz bir dille ifade edebilmeyi gerektirir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder