İçindekiler
Gelişen iletişim teknolojileriyle birlikte insanlar artık internet ortamında oldukça fazla zaman geçirmektedir. Her yaştan insan gün içerisinde her fırsatta telefonlarla meşgul olup internet ortamında gezinmektedir. İnternette en çok kişisel paylaşım siteleri olan sosyal medya programları talep görmektedir. Gün içerisinde ne yaşadıklarını, düşüncelerini ve ilgisinin çektiği herhangi bir şeyi fotoğraf, video, konum, metin gibi birçok öğeyle paylaşan insanlar bunu en çok da her şeyden bir eğlence aracı olarak görürler.
Ülkemizde bireylerin araştırmalar sonucunda günlük ortalama 2 buçuk saat sosyal medyada zaman geçirdiği tespit edilmiştir. Kimilerimiz bu yeni iletişim türünde daha fazla zaman geçirmektedir.
Bu kadar vakit geçirdiğimiz iletişim araçları reklam verenler ve reklam pazarlama uzmanları için büyük bir pazar haline gelmiştir. Video izlerken, bir maç sonucuna bakarken, haber okurken yani yaptığımız tüm sosyal medya içerikli aktivitelerde reklamlarla karşılaşırız.
Sosyal medya uzmanlığı bir firmanın sosyal medya reklamlarının ya da bir kişisel hesabın daha fazla izlenmesini, takip edilmesini sağlayan bir iş dalıdır.
Sosyal medya uzmanlığı için mevcut olarak henüz bir lisans programı olmasa da iletişim fakültelerinde ders olarak verilmektedir. Ayrıca halk eğitim merkezleri, özel kurslar veya üniversiteler aracılığıyla sertifika eğitimi alınabilmektedir.
Sosyal medya uzmanları ne kadar maaş alır sorusunun tam bir cevabı yoktur. Çünkü sosyal medya uzmanları özel sektöre, kişisel becerilere dayalı bir iştir. Fakat en az 2000 TL gibi bir rakam olduğunu söylemek yanlış olmaz.
Sosyal Medya Uzmanı Nedir
Gelişen iletişim teknolojileriyle birlikte insanlar artık internet ortamında oldukça fazla zaman geçirmektedir. Her yaştan insan gün içerisinde her fırsatta telefonlarla meşgul olup internet ortamında gezinmektedir.