Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur?

2386 0

Sosyal medya uzmanlığı, internet bağlantısı aracılığıyla sosyal medyayı kullanarak, ürün tanıtımlarından marka yönlendirmelerine kadar, pek çok reklamcılık işinin altından kalkılan iştir. Üniversite ve yüksekokullarda bölümü bulunmamasına rağmen, yaptığı işler itibariyle yakın olduğu bazı bölümlerdeki kişiler, kendilerini bu işi yaparken bulabilmektedir. Üniversitelere bağlı bölümü bulunmasa da bazı eğitim merkezlerinde sosyal medya uzmanlığı/ danışmanlığı bölümü bulunmaktadır. Saatlik kurslar aracılığıyla insanlar bu işi yaparak para kazanacak kadar bilgi sahibi olmaktadır.

Sosyal Medya Uzmanlığı Yapabilecek Bölümler

Üniversite ve okullarda bu mesleğe ait belli başlı bir bölüm olmadığını söylemiştik. Ancak bazı bölümler, mezunlarının bu alanda çalışmaları için yetki vermiştir. O bölümler şu şekilde sıralanabilir:

  • İşletme
  • Pazarlama
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Bu bölümleri bitirenler sosyal medya uzmanlığı yapabilmekte iken, ayrıca özel kişisel gelişim kurslarında ve meslek edindirme kurslarında da bu alana ait bilgiler verilmektedir. Ancak sosyal medyanın ve kitleler üzerindeki etkisinin verdiği güçle, bu alanlardan mezun olmayan, özel olarak kurslara da katılmayan pek çok kişi, sosyal medya uzmanlığı, sosyal medya danışmanlığı gibi sıfatlarla kendilerini tanıtmaktadır. Bu şekilde sosyal medya uzmanı nedir, sorusunun yanıtı da verilmiştir.

Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programları

Sosyal medya uzmanı nasıl olunur, sorusunun yanıtı şudur: Özel kişisel gelişim kurslarında verilen eğitimlerle kişilere sosyal medya danışmanlığı/ uzmanlığı sertifikası verilmektedir. Bu sertifikanın alınabilmesi için gidilmesi gereken kurs saati her kurs için değişiklik göstermektedir. Bazı belediyeler tarafından meslek edindirme kursları kapsamında da açılan bu bölüm kişilere, bu mesleği profesyonel olarak yapabilmeleri için gerekli becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Kurslar kapsamında verilen derslerin kapsamı şöyle açıklanabilir:

  • İtibar yönetimi
  • Marka yönetimi
  • Sosyal medya raporlama
  • Mobil pazarlama
  • Dijital kampanya
  • PR stratejileri
  • Kriz yönetimi

Verilen eğitimler, bu kapsamda ilerlemektedir. Eğitime katılanlar için sosyal medyanın etkin kullanımı öğretilmekte, bunu marka bazında nasıl ilerletebilecekleri anlatılmaktadır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Sosyal Medya Uzmanlığı Çalışma Prensibi

Sosyal medya uzmanı olmak için gerekli eğitimleri aldıysanız, ancak işe nereden başlamanız gerektiğini bilemiyorsanız ilk yapmanız gereken kendi sosyal medya sayfalarınız üzerinde çalışmak olmalıdır. Kullandığınız sosyal medya araçları üzerindeki tanıtımlarınıza dikkat etmeli, bio ve bilgilerinizi güncel tutmalı, sık sık paylaşımlarda bulunmalısınız. Bu şekilde kendi PR çalışmanızı yaratmış olursunuz. Daha sonra internetteki iş ve kariyer sayfalarından sosyal medya uzmanı/ danışmanı ilanlarını inceleyebilir, dilediğinize başvurabilirsiniz. İnternet aleminde markalarının ve marka tanıtımlarının yükselmesini isteyen firmalar, sıklıkla size başvuracaktır.

Sosyal Medya Uzmanlığının Çalışma Alanı Sınırları

Sosyal medya uzmanı olan kişi, bazı sınırlar ve çizgiler çerçevesinde işini yürütmektedir. Bu sınırlar, birlikte çalışmakta olduğu markaya ya da kişiye göre değişiklik gösterse de temelde mesleki sınırlılıklar arasında yer alır. Bu sınırlılıklardan biri, yıkılan bir itibarı kurtarmakla ilgilidir. Sosyal medya uzmanı ya da danışmanı, bir markanın güvenilirlik ve itibarını kurtarmayı hedefleyerek sosyal medya üzerinden kampanyalar başlatabilir, bu kampanyalarla markayı müşteriye daha sempatik göstermeye çalışabilir. Ancak markanın itibarını kurtarmayı hedeflerken etik değerleri unutmamalı, kampanyasında yalan kullanmamalıdır.

Bir diğer sınırlılık çalışma alanı ile ilgilidir. Sosyal medya uzmanının bir ofisi yoktur. Dolayısıyla tüm işlerin internet üzerinden yürümesi, kişide bir güvensizlik duygusu yaratabilir. Bu nedenle sosyal medya uzmanı olan insanların, yalnızca internetin kendi işleri ile ilgili alanını değil, güvenilirlik ve sorgulama gibi alanlarını da bilmesi gereklidir.

5

Sosyal Medya Uzmanı Nasıl Olunur?

Sosyal medya uzmanlığı, internet bağlantısı aracılığıyla sosyal medyayı kullanarak, ürün tanıtımlarından marka yönlendirmelerine kadar, pek çok reklamcılık işinin altından kalkılan iştir. Üniversite ve yüksekokullarda bölümü bulunmamasına rağmen, yaptığı işler itibariyle yakın olduğu bazı bölümlerdeki kişiler, kendilerini bu işi yaparken bulabilmektedir. Üniversitelere bağlı bölümü bulunmasa da bazı eğitim merkezlerinde sosyal medya uzmanlığı/ danışmanlığı bölümü bulunmaktadır. Saatlik kurslar aracılığıyla insanlar bu işi yaparak para kazanacak kadar bilgi sahibi olmaktadır.

Sosyal Medya Uzmanlığı Yapabilecek Bölümler

Üniversite ve okullarda bu mesleğe ait belli başlı bir bölüm olmadığını söylemiştik. Ancak bazı bölümler, mezunlarının bu alanda çalışmaları için yetki vermiştir. O bölümler şu şekilde sıralanabilir:

  • İşletme
  • Pazarlama
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Bu bölümleri bitirenler sosyal medya uzmanlığı yapabilmekte iken, ayrıca özel kişisel gelişim kurslarında ve meslek edindirme kurslarında da bu alana ait bilgiler verilmektedir. Ancak sosyal medyanın ve kitleler üzerindeki etkisinin verdiği güçle, bu alanlardan mezun olmayan, özel olarak kurslara da katılmayan pek çok kişi, sosyal medya uzmanlığı, sosyal medya danışmanlığı gibi sıfatlarla kendilerini tanıtmaktadır. Bu şekilde sosyal medya uzmanı nedir, sorusunun yanıtı da verilmiştir.

Sosyal Medya Uzmanlığı Sertifika Programları

Sosyal medya uzmanı nasıl olunur, sorusunun yanıtı şudur: Özel kişisel gelişim kurslarında verilen eğitimlerle kişilere sosyal medya danışmanlığı/ uzmanlığı sertifikası verilmektedir. Bu sertifikanın alınabilmesi için gidilmesi gereken kurs saati her kurs için değişiklik göstermektedir. Bazı belediyeler tarafından meslek edindirme kursları kapsamında da açılan bu bölüm kişilere, bu mesleği profesyonel olarak yapabilmeleri için gerekli becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Kurslar kapsamında verilen derslerin kapsamı şöyle açıklanabilir:

  • İtibar yönetimi
  • Marka yönetimi
  • Sosyal medya raporlama
  • Mobil pazarlama
  • Dijital kampanya
  • PR stratejileri
  • Kriz yönetimi

Verilen eğitimler, bu kapsamda ilerlemektedir. Eğitime katılanlar için sosyal medyanın etkin kullanımı öğretilmekte, bunu marka bazında nasıl ilerletebilecekleri anlatılmaktadır.

Sosyal Medya Uzmanlığı Çalışma Prensibi

Sosyal medya uzmanı olmak için gerekli eğitimleri aldıysanız, ancak işe nereden başlamanız gerektiğini bilemiyorsanız ilk yapmanız gereken kendi sosyal medya sayfalarınız üzerinde çalışmak olmalıdır. Kullandığınız sosyal medya araçları üzerindeki tanıtımlarınıza dikkat etmeli, bio ve bilgilerinizi güncel tutmalı, sık sık paylaşımlarda bulunmalısınız. Bu şekilde kendi PR çalışmanızı yaratmış olursunuz. Daha sonra internetteki iş ve kariyer sayfalarından sosyal medya uzmanı/ danışmanı ilanlarını inceleyebilir, dilediğinize başvurabilirsiniz. İnternet aleminde markalarının ve marka tanıtımlarının yükselmesini isteyen firmalar, sıklıkla size başvuracaktır.

Sosyal Medya Uzmanlığının Çalışma Alanı Sınırları

Sosyal medya uzmanı olan kişi, bazı sınırlar ve çizgiler çerçevesinde işini yürütmektedir. Bu sınırlar, birlikte çalışmakta olduğu markaya ya da kişiye göre değişiklik gösterse de temelde mesleki sınırlılıklar arasında yer alır. Bu sınırlılıklardan biri, yıkılan bir itibarı kurtarmakla ilgilidir. Sosyal medya uzmanı ya da danışmanı, bir markanın güvenilirlik ve itibarını kurtarmayı hedefleyerek sosyal medya üzerinden kampanyalar başlatabilir, bu kampanyalarla markayı müşteriye daha sempatik göstermeye çalışabilir. Ancak markanın itibarını kurtarmayı hedeflerken etik değerleri unutmamalı, kampanyasında yalan kullanmamalıdır.

Bir diğer sınırlılık çalışma alanı ile ilgilidir. Sosyal medya uzmanının bir ofisi yoktur. Dolayısıyla tüm işlerin internet üzerinden yürümesi, kişide bir güvensizlik duygusu yaratabilir. Bu nedenle sosyal medya uzmanı olan insanların, yalnızca internetin kendi işleri ile ilgili alanını değil, güvenilirlik ve sorgulama gibi alanlarını da bilmesi gereklidir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder