Sosyal Medya Reklam Modelleri

60 0

Sosyal medya ve web siteleri, günümüzde kişilere oldukça hızlı bilgi akışı sağlayan ve her konuda kişilerin bilgi edinmelerine olanak tanıyan yapılanmalardır. Aynı zamanda markalara tarafından da birer pazarlama aracı olarak kullanılan sosyal medyalar ve web siteleri kullandıkları pazarlama teknikleri için şirketlere oldukça büyük kar sağlar. Teknoloji ve pazarlama stratejilerinin gelişmesiyle yeniden şekillenen reklam modelleri bu sayede bir anda hem milyonlarca kişiye ulaşmakta hem de bu alanda oldukça markalara ya da şirketlere büyük kazançlar sağlamaktadır. Bu yüzden dünyanın her yerinde sıkça tercih edilen sosyal medya reklam modelleri, kişilerin inisiyatifine ve isteğine bağlı olarak değişir.

Advertorial Reklam Modeli

Advertorial reklam modeli, İngilizcede kullanılan advertisement ve editorial kelimelerinin birleşiminden oluşan bir haber niteliği taşıyan reklamladır. Özellikle pek çok haber sitesi tarafından tercih edilen bu yöntem, okura ilk başta reklam olduğunu fark ettirmemektedir. Bu reklam türlerinin asıl amacı, kişilere reklam okuduklarını fark ettirmeden ilgi çekici haber başlıklarıyla sunulmasıdır. Reklam ilk başta kişiye sıradan bir içerik gibi gözükür fakat aslında bu sıradan bilgilerin içinde firmaların vermiş olduğu bilgiler mevcuttur. Verilen bilgilerle advertorial olarak kullanıcılara dönüşen bu içerikler, markanın tanıtımını yapar. Genellikle içeriğin sonuç bölümünde markaya ilişkin detayları sağlayan bu reklamlar, bilgilendirici reklam modeli olarak da bilinmektedir. Bu sosyal medya reklam modelinde firmaların kendi stratejilerine göre markaları, logoları hatta sloganları dahi kullanılmayabilir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta reklamın ilan olduğunun belirtilmesidir. Bu reklam türü direk satışları hedefleyen ve oldukça popüler olan bir reklam türüdür.

Interstitial

Herhangi bir web sayfası açıldığında sayfayı tamamen kaplayan sosyal medya reklam modellerine denilmektedir. Kapatma bölmesinden kolayca kapatılabildiği için okurları hiçbir şekilde rahatsız etmemektedir. Bu reklam türünün en önemli özelliği sadece sabit reklamlarda değil aynı zamanda hareketli reklamlarda da kullanılabiliyor olmasıdır.

Page Skin Reklam Modeli

Türkçe karşılığı sayfa giydirme olan bu reklam modeli, web sitelerinde yer alan içeriklerin sağ, sol ya da üst kısımlarda bütünlük içinde yer alan ve arka plana eklenen reklamlarladır. Bu reklam modelleri okuyucu aşağı yukarı indikçe onunla inen ve tanıtımını yapan reklam türüdür. Bütünlük halinde okuyucuya sunulur.

Pop-Up Reklam Modeli

Web sitesine giren ziyaretçinin bir sitede gezerken kutucuk şeklinde karşısına çıkan reklam türüdür. Genellikle bir kelime ya da görselin içine yerleştirilmiş olabilir. Bu reklam modelindeki en önemli amaç kelime veya görselle bağlantısı olan ürünlerin alternatiflerini göstermektir.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Native Reklam Modeli

Genellikle reklam dünyasında doğal reklam olarak nitelendirilen bu reklamlar, haberlerin alt kısımlarında yer alarak ziyaretçilerin dikkatini çekmeyi hedefleyen reklam modelleridir. Aslında bu reklam modeli, advertorial mantığında çalışan ve başlık ve görsel çalışmalarının yapıldığı reklamlardır.

Maling Reklam Modeli

Mailing yani e-posta reklam modeli olan bu model, toplu halde gönderilen ve bir anda birçok kişiye ulaşmayı hedefleyen reklam modellerindendir. Bu reklam modellerindeki en önemli şey mail atılırken mail atılan kişilerden izin alınmış olmasıdır. Aksi takdirde firma tanıtımını yaptığı ürünün reklamını ne kadar da gönderse spam durumuna düşecektir. Bu reklam modelleri genellikle kullanıcılar tarafından da tercih edilmektedir. Bunun sebebi beğendikleri bir ürünü ya da markayı takip etmek ve onun durumu ile ilgili kolayca bilgi almak oldukça avantajlı olmaktadır.

Rollover Reklam Modeli

Genel olarak Mouse üzerinden çalışan bir reklam türüdür. Mouse üzerine gelindiğinde aşağıya ya da yukarıya doğru hareket etmeye başlar ve bu şekilde hızlıca açılabilir.

5

Sosyal Medya Reklam Modelleri

Sosyal medya ve web siteleri, günümüzde kişilere oldukça hızlı bilgi akışı sağlayan ve her konuda kişilerin bilgi edinmelerine olanak tanıyan yapılanmalardır. Aynı zamanda markalara tarafından da birer pazarlama aracı olarak kullanılan sosyal medyalar ve web siteleri kullandıkları pazarlama teknikleri için şirketlere oldukça büyük kar sağlar.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder