İçindekiler
Sosyal medya raporlama işlemi, sosyal medya içeriklerinden daha önemli bir konudur. Sosyal medya içeriklerinin ve hesaplarının genel hareketlerinin yer aldığı sosyal medya raporları, hesapların dönemlik verilerini ortaya sermektedir. Verilerin eksiksiz şekilde yansıtılması için sosyal medya raporu hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler, yazı içerisinde detaylıca açıklanmıştır.
Sosyal medya raporu hazırlama aşamasının en önemli noktası, içeriğin ne kadar kapsamlı olacağının belirlenmesi ve raporun sayfa sayısının hesaplanmasıdır. Sosyal medya raporları, uzmanlar tarafından müşterilere sunulacağı için hazırlama esnasında çok dikkatli olmak gerekir. Sosyal medya raporları ne kadar kapsamlı ve uzun olursa, müşterilerin rapora olan ilgisi o kadar azalacaktır. Uzun sayfalar halinde hazırlanan sosyal medya raporları, peşi sıra pek çok sorunun gelmesine sebep olmaktadır. Sosyal medya raporlarının giriş aşamasında, iki önemli noktaya dikkat edilmesi gerekir. Bu noktalardan bir tanesi, geçen aylara göre ne kadar gelişim gösterildiğinin belirlenmesi, yeni dönem içerisinde kaç kişiyle etkileşime geçildiğinin belirlenmesi ve en büyük 5 rakip firmanın sosyal medya hesaplarında meydana gelen değişiklik verilerinin belirtilmesi gerekir. İkinci bölümde ise sosyal medya hesaplarının almış olduğu etkileşim oranlarının, geçen ayların verilerine göre hangi aşamada olduğunun belirlenmesi ve rakip firmalara ait aynı oranlara birlikte sıralanması gerekir.
Sosyal medya raporunun hazırlandığı müşterilerin dikkat ettiği en önemli konu, rapor içerisinde yer alan yönetici açıklamasının bulunduğu giriş kısmının kusursuz olmasıdır. Sosyal medya raporu için kapak tasarımı yapıldıktan sonra, kapak kısmının hemen ardından yönetici özeti kullanılmalıdır. Yönetici özeti sayfasında, sosyal medya raporunun genelinde ele alınan konuların bir özetini barındırmalı ve gelecek ay için planlanan çalışmalar için detaylı açıklama yapılmalıdır. Yönetici özeti bölümünde, olabildiğince az terime yer verilmesi gerekir. Kullanılan terimler müşteriler tarafından anlaşılmayacağı için raporun anlatmak istediği konular havada kalacaktır. Sosyal medya raporlarının giriş bölümünde, mümkün olduğunca açık ve anlaşılır cümleler kullanılmak zorundadır.
Sosyal medya raporu için hazırlanan her sayfanın altında, ufak bir açıklama bölümüne yer verilmelidir. Rapora eklenen verilerin ve grafiklerin ne anlama geldiği, bu açıklama bölümüne eklenmelidir. Müşteriler grafikleri ve verileri okuyamayacağı için açıklama bölümünde anlaşılır bir şekilde grafiklerin belirtilmesi gerekir. Grafikler anlaşılır bir dille açıklanmazsa, müşteriler verilerden hiçbir şey anlamaz ve rapor amacına ulaşmamış olur. Sosyal medya raporlarının ilerleyen bölümlerinde, ay içerisinde en fazla etkileşim alan üç paylaşıma yer verilmesi gerekir. En fazla etkilerim yani beğeni ve yorum alan içeriklerin rapora eklenmesinin amacı, ilerleyen dönemlerde bu tarzdaki içeriklerin sayısının artırılması için gerekli stratejilerin geliştirilmesini sağlamaktır.
Sosyal medya raporları içerisinde, genel olarak sayısal veriler ve grafikler kullanılmaktadır. Ancak bu türdeki verilerin ve veriler için hazırlanan açıklamaların, birbiriyle uyum içerisinde olması gerekir. Sosyal medya raporlarının tasarımları içerisinde, raporun hazırlandığı markaya ait logolara yer verilmesi gerekir. Açıklamaların, sayısal verilerin ve grafiklerin belli bölümlere ayrılmaları, rapor tasarımının kaliteli görünmesini sağlayacak ve müşterilerin dikkatini cezbedecektir.
Sosyal medya raporları, ayda bir olacak şekilde hazırlanmalıdır. Müşterilerin talep ve istekleri göz önüne alınarak, 15 gün ila 3 aylık periyotlar şeklinde rapor tasarımı yapılabilir. Sosyal medya raporu hazırlığı için belirlenen periyot süreleri, sosyal medya hesaplarının etkileşim oranlarına göre değişiklik gösterebilir. Sosyal medya raporu nasıl hazırlanır sorusunun cevabı, yazı içerisinde detaylı şekilde açıklanmıştır.
Sosyal Medya Raporu Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Sosyal medya raporlama işlemi, sosyal medya içeriklerinden daha önemli bir konudur. Sosyal medya içeriklerinin ve hesaplarının genel hareketlerinin yer aldığı sosyal medya raporları, hesapların dönemlik verilerini ortaya sermektedir. Verilerin eksiksiz şekilde yansıtılması için sosyal medya raporu hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler, yazı içerisinde detaylıca açıklanmıştır.