Sosyal Medya Pazarlama Stratejisinde Altın Kurallar

587 0

Sosyal medya pazarlama stratejisindeki altın kurallardan bazıları aşağıda verilmiştir:

  • Hedef kitle analizi en doğru şekilde yapılmalıdır. Ayrıca belirlenen hedef kitlenin doğru olup olmadığının doğrulaması da sonraki paylaşımlardan alınan geri dönüşlere göre test edilmelidir.
  • Sosyal medya pazarlama stratejisinin önemli kurallarından biri de hedef belirlemektir. Bir marka kendisine ne kadar uygun bir hedef belirler ise; o hedefe ulaşmak için kendisini ileriye götürecek doğru paylaşımları ancak bu şekilde yapabilmektedir.
  • Sabırlı ve hoşgörülü olunması gereklidir. Bazen çok kısa süre içerisinde geri dönüşler olmayabilir. Ayrıca takipçilere karşı belirli bir sınırın her daim korunması gereklidir.

Hedef Kitleyi Analiz Etme

Hedef kitleyi tanımak, sosyal medya pazarlama stratejisinin altın kurallarından biridir. Başarıya ulaşabilmek için öncelikle kime hitap ettiğini biliyor olmak gereklidir. Sosyal medyada hazırlanacak olan içerikten hedef kitlenin ne beklediğini çok iyi bilmek gereklidir. Hedef kitlenin beklentisine göre içerik beslenmelidir. Hedef kitleyi tanımak için yapılabilecek analizler ise şöyledir:

  • Sosyal medya hesabından web sitesine yönelen kişilerin trafiğinin ölçülmesi gereklidir.
  • Yapılan paylaşıma ne kadar etkileşim verildiği analiz edilmelidir.
  • Takipçiler, beğeniler, yorumlar, sayfa üzerinde geçirilen toplam vakit gibi konuların ölçümleri için araçlar kullanılmalıdır.
  • Takipçilerin memnuniyetlerinin tartılması gereklidir.

Ana İçeriğe Odaklanma

İçeriğe stratejik yaklaşmak, dikkat edilmesi gereken kurallardan biridir. Öncelikle marka için en doğru stratejinin oluşturulması ve benimsenmesi gereklidir. Birden fazla strateji uygulamak hem markaya zarar verebilmektedir hem de vakit kaybı olabilmektedir. Bu yüzden kullanıcılar üzerinde etkileşimi arttıran içeriklere yoğunlaşılmalıdır. Sosyal medya pazarlama stratejisinde etkileşim %90 oranında içeriği başarılı kılabilmektedir. Etkileşim sağlayan bazı içerikler ise şu şekildedir:

  • Herhangi bir soruna çözüm olarak sunulan içerikler etkileşim almaktadır. İnsanlar kendilerine yardım eden içerikler ile ilgilenmektedirler.
  • Çekilişler ve kampanyalar, markanın insanların dikkatini çekebilmesini sağlamaktadır.
  • Kupon veya promosyon verilmesi, insanların markaya karşı olan ilgisini arttırabilecek içeriklerdendir.
  • Bilgilendirici içerikler, en çok etkileşimin verildiği içerikler olmaktadır.

Takipçiler İle İletişim İçinde Olma

Takipçilerin kendisi ile iletişim kurmasına izin vermesi gerekmektedir. Markanın hedef kitle için ulaşılamaz gözükmemesi gerekmektedir. Takipçiler marka ile iletişime geçtiklerinde ise kendilerine cevap verilmelidir. Bu noktada markanın sosyal medya hesabının daha fazla ilgi çekebilmesi isteniyor ise; takipçilerin marka ile ilgili paylaşımlarına özgün ve mizahi bir dil ile karşılık verilebilmektedir. Takipçiler marka ile ilgili bir istekte bulunduklarında, rastgele bir kişiye hediye gönderilebilmektedir. İnsanlarla iletişimde kalabilmenin bir diğer yolu ise; gündemde yer alan konular ile ilgili markanın vizyonuna uygun olarak paylaşımlar yapmaktır. Ayrıca bu paylaşımlarda, takipçilerin de görüşlerini belirtmelerini istemektir. Bu sayede sadece takip eden kişilere değil, takipçileri takip eden ve markayı bilmeyen diğer kişilere de ulaşabilmek mümkün olmaktadır.

Sosyal Medya Takvimi Kullanma

Sosyal medya takvimi oluşturmak, sosyal medyayı daha iyi kullanabilmek açısından önemlidir. Bu takvim sayesinde, hangi paylaşımın hangi tarihte ve saatte yapılabileceği önceden planlanabilmektedir. Bu sayede marka sosyal medya hesabından bayramları, özel günleri kutlamak için paylaşım yapmayı atlayamamaktadır. İnsanların markalarda en çok dikkat ettiği konu, duyarlılıktır. Herhangi bir özel gün ile ilgili paylaşım yapmayan markalar, takipçilerinin gözünde itibar kaybetmektedirler. Bu durumun önüne geçebilmek için bazı araçları kullanmak mümkündür. Ayrıca genel olarak hangi içeriğin hangi sıra ile paylaşılacağı önceden planlandığı için paylaşımlarda herhangi bir hata yapılmasının, gaf yapılmasının önüne geçilebilmektedir. Sosyal medya pazarlama stratejisinde, büyük markaların hepsi planlı hareket etmek için bir içerik takvimi oluşturmaktadır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
5

Sosyal Medya Pazarlama Stratejisinde Altın Kurallar

Hedef kitleyi tanımak, sosyal medya pazarlama stratejisinin altın kurallarından biridir. Başarıya ulaşabilmek için öncelikle kime hitap ettiğini biliyor olmak gereklidir. Sosyal medyada hazırlanacak olan içerikten hedef kitlenin ne beklediğini çok iyi bilmek gereklidir. Hedef kitlenin beklentisine göre içerik beslenmelidir. Hedef kitleyi tanımak için yapılabilecek analizler ise şöyledir:

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

    Yorum Gönder