Sosyal Medya Kanallarındaki Başarıyı İzlemek İçin Kullanılabilecek Metrikler

737 0

Sosyal medya kanallarındaki başarıyı izlemek için çeşitli araçlar kullanılabilmektedir. Bu araçlar bazı metrikleri baz alarak sosyal medya kanallarındaki başarıyı analiz etmektedir ve çeşitli istatistikleri markalara sunmaktadırlar. Markaların daha başarılı olabilmek için gerekli stratejiyi belirleyebilmesi açısından sosyal medya kanallarındaki başarı oranını da takip etmeleri gereklidir.

Sosyal Medya Kanallarındaki Başarıyı İzlemek İçin Kullanılabilecek Metrikler Nelerdir?

Sosyal medya kanallarındaki başarıyı izlemek için metrikler aşağıda belirtilmiştir:

  • Dönüşüm oranları sosyal medyada elde edilen başarının izlenebilmesi için kullanılabilecek metriklerdendir.
  • Sosyal medya hesabı üzerinden yönlendirilen web sitesinde kullanıcıların harcadığı zamana bakılarak başarılı olunup olunmadığı tespit edilebilmektedir.
  • Sosyal medya hesaplarını ve web sitesini toplamda ziyaret eden kişi sayısı ile beraber ulaşılan kişi sayısı kullanılan metriklerden biridir.
  • Sosyal medyada markanın etiketlenerek paylaşılma sayısı analiz edildiğinde ne kadar başarılı olunduğu görülebilmektedir.
  • Paylaşım sayıları sosyal medya kanallarındaki başarıyı izlemek için kullanılan metriklerdendir.
  • Markanın sosyal medya hesabı üzerinden yapılan yorum sayılarına bakılarak başarı oranı tespit edilebilmektedir.

Sosyal Medya Pazarlamasının Başarılı Olduğunu Gösteren Metrikler Nelerdir?

Sosyal medya pazarlamasında etkili olan sosyal medya metrikleri aşağıda açıklanmıştır:

  • Satış oranlarına bakılmaktadır. Yapılan satışların toplamda hangi saat aralıklarında ve hangi günlerde yapıldığı izlenerek başarı tespit edilebilmektedir.
  • Bir müşterinin tek bir siparişinde yaptığı harcama tutarını kapsayan ortalama sipariş boyutu önemli metriklerdendir.
  • Brüt kar hesaplaması yapılmaktadır. Bunun için yapılan satışlardan elde edilen tutardan toplam maliyet tutarı çıkartılmaktadır.
  • Belirli bir zaman dilimindeki kar marjına bakılmaktadır.
  • Kullanıcıların toplamda yaptığı işlem sayısını belirten işlem sayısı önemli olmaktadır.
  • Siteyi bir kere ziyaret edenlerin daha sonra tekrar siteyi ziyaret etmek için gelip gelmediğini belirten dönüşüm oranı baz alınmaktadır.
  • Müşterilerin alışveriş sepetine ürün ekledikten sonra siparişi tamamlamadan ürünleri sepette bırakıp siteden çıkma oranına bakılmaktadır. Bu oranın düşük olması durumunda başarı oranını ölçerken kullanılan metriklerden birinde başarılı olunduğu görülmektedir.
  • Satılan ürünlerin yakınlıklarına ve ilişkilerine bakarak çapraz tanıtım stratejisi izlenebilmektedir. Bu sayede başarı yakalanabilmektedir.
  • Envanter seviyeleri ürünün satış hızının tespit edilebilmesini ve dolayısı ile hangi ürünün tanıtımının daha iyi yapıldığının görülebilmesi için iyi bir metriktir.

Hedef Kitle Analizinin Sosyal Medya Kanallarındaki Başarıda Yeri Nedir?

Hedef kitle analizi yapılarak sosyal medyada daha başarılı olunabilmesi mümkündür. Hangi kitleye hitap edildiğinin farkında olunması gereklidir. Hedef kitle tespit edilirken kullanılabilecek metrikler ise şöyledir:

  • Yaş analizi yapılmalıdır. Hangi yaş grubuna hitap edildiği ve hangi yaş grubunun hangi ürünleri aldığı tespit edilmelidir.
  • Hangi bölgeye yoğun satış yapıldığı tespit edilmelidir.
  • Gelir seviyesine göre hedef kitle analizi yapılabilmektedir.
  • En çok kullanılan sosyal ağın tespit edilmesi gereklidir. Yapılan işe, satılan ürüne uygun olan sosyal ağ üzerinden müşterilere ulaşılmalıdır.

Sosyal Medya Kanallarındaki Başarıyı İzlemek İçin Kullanılabilecek Araçlar Nelerdir?

Sosyal medya kanallarındaki durumu görebilmek için kullanılabilecek araçlardan bazıları şunlardır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Sensekit aracılığı ile belirli anahtar kelimeler belirleyerek sosyal medyada bu anahtar kelimeler ile ilgili yapılan yorumların görülebilmesi mümkündür. Türkiye merkezlidir ve müşterilerin marka ile ilgili yorumlarının geniş çerçevede görülebileceği bir uygulamadır.
  • Monitera hedef kitlenin marka ile ilgili düşüncelerinin belirli tarih aralıklarında görülebilmesini ve raporlanabilmesini sağlamaktadır.
  • Somera aracılığı ile rekabet, performans, duygu analizi gibi analizler yapabilmek mümkündür.
  • BoomSonar sosyal medya kanallarındaki başarıyı arttıracak stratejiyi belirlemek için markaların ihtiyaç duyacağı istatistikleri görebileceği bir platformdur.
5

Sosyal Medya Kanallarındaki Başarıyı İzlemek İçin Kullanılabilecek Metrikler

Sosyal medya kanallarındaki başarıyı izlemek için çeşitli araçlar kullanılabilmektedir. Bu araçlar bazı metrikleri baz alarak sosyal medya kanallarındaki başarıyı analiz etmektedir ve çeşitli istatistikleri markalara sunmaktadırlar.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder