Sosyal Medya İçeriklerinizde Hashtag Kullanımı

342 0

Sosyal medya hashtag kullanımıyla, içeriklerin kategorilere ayrılması ve dahil oldukları kategorilerde kullanıcılara ulaştırılması mümkündür. Sosyal medya içeriklerinde hashtag kullanılması, içeriklerin daha fazla kullanıcı tarafından görüntülenmesini sağlamaktadır. Sosyal medya hesaplarına bakıldığında Instagram, Facebook ve Twitter platformlarında, farklı stratejilerle hashtag kullanımı yapılmaktadır.

İçeriklerde Hashtag Kullanırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Hashtag kullanımıyla, sosyal medya içerikleri yeni kullanıcılara ulaştırılmakta ve içeriklerin etkileşim oranı arttırılmaktadır. Sosyal medya platformlarına göre, hashtag kullanımında farklılıklar görülmektedir. Sosyal medya içeriklerinde hashtag kullanımı için bilinmesi gerekenler şu şekilde ifade edilmektedir:

  • Hashtag kullanımları ve hashtag etiketlerinin getirileri, içeriğin paylaşılacağı sosyal medya kanalına göre değişmektedir. Sosyal medya uygulamalarına göre belirlenen hashtag kuralları incelenerek, içeriklerin dönüşüm alması sağlanmalıdır.
  • İçeriklerin etkili olması ve hedef kitleye ulaşması için ortalama 1-2 adet hashtag kullanılmalıdır.
  • Gereksiz ya da anlamsız hashtagler içeriklere eklendiğinde, uygulama tarafından içerikler geri plana itilmektedir.
  • Tek bir kelime üzerinden birçok hashtag türetmek yerine, kısa ve anlamlı kelime grupları oluşturulmalıdır. Hashtag kelimelerinin akılda kalıcı ve trend olmasına dikkat edilmelidir.
  • İçeriklerdeki tüm yazılarda hashtag kullanma çabasına girilmemelidir. İçeriklerin başarılı olması ve etkili dönüşüm sağlaması için dikkat çekici metinlerde ve paylaşımlarda hashtag kullanılmalıdır.

Etkili Hashtag Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

İçeriklerde hashtag stratejisi oluşturmak için izlenmesi gereken adımlar ve dikkat edilmesi gereken durumlar aşağıda detaylıca açıklanmıştır:

  • Etkili hashtag stratejisi geliştirmek için hashtag seçiminin güncel ve trend konular arasından yapılması gerekir.
  • Hashtag seçiminde başarılı olabilmek için hedef kitlenin beğenileri ve yönelimleri takip edilmelidir.
  • İçeriklere hashtag eklendiği zaman, içerikler belirli bir kategori dizininde sıralanmaktadır.
  • Hashtag kullanımlarının, trendde olan konuları temsil etmesi, içeriklerin dönüşüm oranını doğrudan etkileyecektir.

Instagram İçeriklerinde Hashtag Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Instagram hashtag kullanımı hakkındaki genel özellikler aşağıda açıklanmıştır:

  • Instagram uygulamasındaki hashtag kullanımı, diğer sosyal medya uygulamalarından daha farklıdır.
  • En fazla hashtag kullanımına izin veren sosyal medya kanalı Instagram uygulamasıdır.
  • Instagram içerikleri için 30 adet hashtag kullanılmasına izin verilmektedir. Ancak içeriklerin spama düşmemesi ve etkileşim oranının yüksek olması için en fazla 10 adet hashtag kullanılmalıdır.
  • Instagram yayınlarında en az 1 hashtag kullanıldığı zaman, hashtag etiketi bulunmayan içeriklerden %12,6 oranında fazla etkileşim aldığı belirlenmiştir.
  • İçeriklerle bire bir uyumlu etiketler kullanıldığı zaman, içeriklerin tanınırlık oranı yükselecektir. Ancak içeriklerle alakası bulunmayan hashtag kullanımı, içerikler için spam değerlendirmesi yapılmasına sebep olmaktadır.

Facebook Hashtag Kullanım Detayları

Facebook içeriklerinde hashtag kullanımı için gerekli kriterler aşağıdaki gibidir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Facebook uygulaması, Instagram ya da Twitter uygulamalarında olduğu kadar hashtag kullanımını desteklememektedir.
  • İçeriklere eklenen hashtag etiketleri, içeriklerin etkilemiş oranını etkilemez.
  • Paylaşılan içeriklere en fazla 1 ya da 2 adet hashtag eklenmelidir. Daha fazla sayıdaki hashtag etiketleri, içeriklerin profesyonellik seviyesini düşürecek ve dönüşüm oranlarını etkileyecektir.

Facebook uygulamasında kullanıcılara ait özel profillerin bulunması, paylaşımların takipçi ve arkadaş çevresiyle sınırlı kalmasına sebep olmaktadır. Popüler bağlantıların yer aldığı bir bölüm olmadığından, hashtag kullanımlarının içeriklerin tanıtımına bir etkisi olmayacaktır.

Twitter İçeriklerinde Hashtag Kullanımı Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Twitter paylaşımlarında hashtag kullanırken dikkat edilmesi gereken noktalar aşağıda detaylıca ele alınmıştır:

  • Twitter içeriklerinde hashtag kullanımı, içeriklerin değerini ve erişilebilirliğini arttırmaktadır.
  • Her tweet için en fazla 1 ya da 2 hashtag kullanılması gerekir. Daha fazla sayıdaki hashtag kullanımı, içeriklerin etkileşim oranını düşürmektedir.
  • Yapılan araştırmalarda, bir adet hashtag kullanılan tweet paylaşımlarının daha fazla etkileşim aldığı tespit edilmiştir.
5

Sosyal Medya İçeriklerinizde Hashtag Kullanımı

Sosyal medya hashtag kullanımıyla, içeriklerin kategorilere ayrılması ve dahil oldukları kategorilerde kullanıcılara ulaştırılması mümkündür. Sosyal medya içeriklerinde hashtag kullanılması, içeriklerin daha fazla kullanıcı tarafından görüntülenmesini sağlamaktadır. Sosyal medya hesaplarına bakıldığında Instagram, Facebook ve Twitter platformlarında, farklı stratejilerle hashtag kullanımı yapılmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
5 (1 Oy)

Yorum Gönder