İçindekiler
Soyal medya, her gün yüzlerce farklı kişinin aktif olarak erişiminde olan bir ağdır. Dünyanın en önde gelen adresleri global anlamda sağladıkları etkileşimlerle beraber bir o kadar da yüksek seviyede sosyalleşme olanaklarını sunarlar. Bu noktada sosyal medya pazarlama aşamasında boyutların önemi bir hayli büyüktür. Görsel açıdan ön planda tutulması gereken tüm detayların net olarak erişilebilmesi noktasında boyutlar en önemli nokta olur. Sosyal medya boyutları doğru ayarlamasıyla, görsellerin düzenleri başarıyla sağlanır. Hizmet sunan markalar için imajı yansıtmada mevcut olan fotoğrafların aktarılması sosyal medya görsel boyutları üzerinden şekillendirilmelidir.
Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Linkedin ve Google Plus en çok kullanılan sosyal medya siteleri olarak ön plana çıkıyorlar. Her sosyal medya adresinin kendisine özgün belirlediği boyutlar farklı seviyededir.
Facebook görsel boyutları:
Profil fotoğrafı: 180 x 180 px
Sayfa Kapağı görseli: 820 x 312 px
Profil Kapağı görseli: 851 x 315 px
Twitter görsel boyutları:
Profil fotoğrafı: 400 x 400 px
Kapak görseli: 1500 x 500 px
Paylaşım görseli: 1024 x 512 px
Instagram görsel boyutları:
Profil fotoğrafı: 110 x 110 px
Paylaşım: Kare – 1080 x 1080 px, Dikey – 1080 x 1350 px, Yatay – 1080 x 566 px
Hikaye Görseli: 1080 x 1920 px
Linkedin görsel boyutları:
Profil: 400 x 400 px
Sayfa profili: 300 x 300 px
Kapak Görseli: 1000 x 425 px
Google Plus görsel boyutları:
Profil: 250 x 250 px
Kapak görseli: 1080 x 608 px
Paylaşım görseli: 1200 x 480 px
Youtube görsel boyutları:
Kanal Profil fotoğrafı: 800 x 800 px
Kapak: 2560 x 1440 px
Video Görseli: 1280 x 720 px
Sosyal medyada sunulan alanlarda mevcut olan boyutların her biri, kullanımda olan görselin yeteri kadar alana sığmasına imkan verir. Standart olarak sunulan boyutlardan düşük veya yüksek boyutlu fotoğrafların her biri mevcut seviyeye getirmek adına yeniden düzenlenir. Görsellerde yaşanacak olan değişimler kötü görüntüyü ve piksel kaybına yol açar. Sosyal medya görsel boyutlarının doğru şekilde kullanılması her zaman önemlidir.
Sosyal Medya Boyutları
Soyal medya, her gün yüzlerce farklı kişinin aktif olarak erişiminde olan bir ağdır. Dünyanın en önde gelen adresleri global anlamda sağladıkları etkileşimlerle beraber bir o kadar da yüksek seviyede sosyalleşme olanaklarını sunarlar. Bu noktada sosyal medya pazarlama aşamasında boyutların önemi bir hayli büyüktür. Görsel açıdan ön planda tutulması gereken tüm detayların net olarak erişilebilmesi noktasında boyutlar en önemli nokta olur. Sosyal medya boyutları doğru ayarlamasıyla, görsellerin düzenleri başarıyla sağlanır. Hizmet sunan markalar için imajı yansıtmada mevcut olan fotoğrafların aktarılması sosyal medya görsel boyutları üzerinden şekillendirilmelidir.