Sosyal Medya Etkili Reklam Stratejileri

1915 0

Sosyal medya pazarlama stratejilerinin kullanımıyla, kitlelere ulaşmak ve ürünlerin tanıtımını yapmak için kullanılan reklamların bilinirliğini arttırmak mümkündür. Reklamların doğru biçimde kullanılabilmesi için sosyal medya etkili reklam stratejilerinin doğru şekilde kullanılmaması durumunda, beklenen sonuca ulaşmak mümkün değildir.

Sosyal Medya Reklamları İçin Hedef Kitle Belirlenmelidir

Hedef kitlenin belirlenmesi sonucunda, zaman ve kaynaklar doğru şekilde kullanılmış olmaktadır. Sosyal medya etkili reklam oluşturma stratejilerinin başında gelen hedef kitle belirlemesi için yapılacaklar şu şekilde belirlenmiştir:

  • Müşterilerin pazarlama karakteri belirlenmelidir.
  • Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin gibi panellerin ağırlıklı kitleleri araştırılmalıdır.
  • Arama fonksiyonunun kullanımıyla, daha ileri etkileşim seviyelerine çıkılmalı ve aktivitelere ulaşılmalıdır.

Sosyal Medya Reklamları İçin Hedef Koymak

Sosyal medya reklam hedefinin koyulması ile pazarlama çabasının ne türde olması ve neye ulaşılması gerektiği belirlenir. Sosyal medya etkili reklam stratejisi nasıl oluşturulur sorusunun ikinci adımı olan hedef belirlemede dikkat edilecek maddeler şu şekildedir:

  • Spesifik: sosyal medya reklamları için koyulan hedef, tanımlanmış ve net olmalıdır.
  • Ölçülebilir: Hedeflerin ilerleme aşamalarının ölçülmesi ve adımlarının izlenebilmesi gerekir.
  • Ulaşılabilir: Belirlenen hedeflere ulaşımın kolay olması gerekir.
  • Gerçekçi: Hedeflerin mevcut kaynaklara, bütçeye ve zamana uyumlu olacak şekilde belirlenmesi gerekir.
  • Zamana Duyarlı: Raporlama ve analiz işlemlerinin yapılabilmesi için belirlenen zaman dilimi içerisinde hedefe ulaşılmalıdır.

Hedef belirlerken, şirketlerin ya da markaların mevcut hedeflerinden dışarı çıkılmamalıdır. Şirket stratejileriyle paralel şekilde hedef belirlemenin amaçları şu şekildedir:

  • Markanın tanınma oranını arttırmak
  • Devamlı takipçi kitlesi sağlamak ve mevcut hizmetlerin tanıtımını gerçekleştirmek
  • Yeni çıkan ürün ve hizmetlerin bilinir olmasını sağlamak
  • Geri dönüt alabilmek ve yatırımların getirilerini arttırmak
  • Web sitesinin takip oranını arttırıp, trafiği yükseltmek

Başarı Metrikleri Belirlenmelidir

Anahtar başarı metriklerinin belirlenmesi durumunda, belirlenen hedeflerin efektifliği ölçülebilir. Başarı metrikleri arasında en önemli olanlar şu şekilde sıralanmaktadır:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Web sitesinin yönlendirilmesini sağlayan trafik
  • Etkileşim
  • Siteyi ziyaret eden topluluğun büyümesi ve etkileşimi
  • Duyarlılık
  • Deri dönüş

Belirtilen metriklerin hepsi bir arada kullanılmamalıdır. Sosyal medya reklamları için belirlenen hedefe uygun olan metriklerin seçilmesi gerekir.

Sosyal Medya Mevcudiyetini Denetlemek

Sosyal medya denetiminin yapılması sayesinde, hedef kitlenin ve hedeflerin belirlenmesinin ardından nasıl bir işleyişle hareket edileceği belirlenmektedir. Firmaların pozisyonlarını denetlemek için dikkat etmesi gereken adımlar şu şekilde sıralanmaktadır:

  • En fazla aktif olunan sosyal medya platformu belirlenmelidir.
  • Sosyal ağlardaki profillerin, profesyonel olup olmadığı incelenmelidir.
  • Sosyal medya hesaplarındaki takipçi sayıları incelenmelidir.
  • Hangi sosyal platformdan daha fazla yatırım getirisinin sağlandığı belirlenmelidir.
  • Rakip firmalara kıyasla, sosyal medya mevcudiyetinin durumu gözlenmelidir.

En Verimli Sosyal Medya Yönetim Aracı Seçilmelidir

Sosyal medya yönetim aracının seçilmesi esnasında, dikkat edilecek faktörler şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Sosyal medya ile ulaşılmak istenen hedef
  • Sosyal medya araçlarını inceleme gereği duyulmasının sebebi
  • Ulaşılmak istenen sosyal medya uygulaması
  • Ücretli sosyal medya kampanyalarının getirileri

İçerik Oluşturma ve Düzenleme

Sosyal medya içerik oluşturma işlemiyle, sosyal medya stratejisinin başarısı belirlenir. Sosyal medya kitlelerinin dikkatini çeken konular şu şekilde sıralanmaktadır:

  • İnsanların problemlerine hitap edecek işe yarar içerikler,
  • Bilinirliliği artacak içerikler,
  • Listeler,
  • Çekilişler ve çeşitli yarışmalar,
  • Teşvik edici promosyon ve kuponlar.

Sosyal Medya Hesaplarını Analiz Etmek ve İyileştirmek

Sosyal medya analizi sayesinde, başarılı bir reklam süreci yaşanmaktadır. Sosyal medya reklam stratejilerinin son aşaması olan analiz ve iyileştirmenin detayları şu şekilde sıralanmaktadır:

  • Ana elementlerin analiz edilmesi sayesinde, yatırım getirilerinde yükseliş yaşanacaktır.
  • En başta belirlenen hedef doğrultusunda, sosyal medya pazarlama planı incelenmeli ve stratejilerin yeni planları belirlenmelidir.
  • Semanticum.com gibi araçların kullanımı sayesinde, sosyal medya pazarlama tekniklerinin takip ve analizi gerçekleştirilip, gerekli düzenlemeler yapılabilir.
5

Sosyal Medya Etkili Reklam Stratejileri

Sosyal medya pazarlama stratejilerinin kullanımıyla, kitlelere ulaşmak ve ürünlerin tanıtımını yapmak için kullanılan reklamların bilinirliğini arttırmak mümkündür. Reklamların doğru biçimde kullanılabilmesi için sosyal medya etkili reklam stratejilerinin doğru şekilde kullanılmaması durumunda, beklenen sonuca ulaşmak mümkün değildir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder