İçindekiler
Sesli aramalar için SEO nasıl yapılır sorusuna meraklıları için yanıt verelim. Bilindiği üzere insanların arama alışkanları değişmeye başladı. Bu da sanal asistanların her geçen gün daha fazla kullanılması anlamına geliyor. Yapılan araştırmalara göre 2020 yılında yapılan aramaların birçoğu sesli sanal asistanlar yardımı ile olacak. Bu da özellikle işletmeleri sesli aramalar için şimdiden uyumlu olmak için çalışmalara itiyor. Şimdiden önlemini alan şirketlerin, pazarlama konusunda daha etkili olacağı ortada. Bu nedenle şirketler arasında konu hakkında yatırımlar ve çalışmalar hız kazandı.
Google web yöneticisi olarak çalışan John Mullet, içeriklerin optimize edilmesi için bazı ipuçlarını paylaştı. Bu ipuçların içinde sesli aramalar için optimizasyonlar ve Google Asistan’ı nasıl daha görünür kılınabileceğine dair ipuçları yer alıyor. Sesli aramaların ileriki yıllarda odak noktası olacağı bunun için yeni çalışmalar yapılacağı diğer edinilen bilgiler arasında yer alıyor.
Sesli aramalar için SEO işi ile ilgileniyorsanız, yapmanız gereken ilk şey, içeriklerinizin daha iyi tanınmasını sağlamaktır. Bunun için veri aracı iyi bir yöntemdir. Google Asistan aramalarınız bir yandan artarken diğer yandan çalışmalarınız hem SEM hem de SEO değerleri için etkili olacaktır.
Web sitesi oluşturduğunuz zaman söylendiği gibi yazmak büyük önem taşır. Diyelim ki yemek tarifi veren bir içerik üretiyorsunuz ve elinizde kullanıcılarınıza ulaştırmak istediğiniz nohut tarifi var. Bunu yaparken nohut tarifi yazmak yerine nohut tarifi için gerekli olan malzemeler nelerdir yazdığınız zaman daha çok etkileşim alırsınız. Aynı şekilde diğer sektörde faaliyet gösteren kişiler de aynı stratejiden faydalanabilirler.
Hiç kimse içerisinde bir ton gereksiz link, bilgi, video ya da fotoğraf olan bir sitede uzun süre kalmak istemez. Eğer sitenizin Google Asistan için uyumlu olmasını istiyorsanız, sitenizdeki fazlalıklardan kurtulmanız gerekecektir. Bu sayede sesli arama sonuçlarında sitenizin ön plana çıkmasını sağlarsınız. Sitenizi mümkün olan en sade hale getirin. Göreceksiniz, etkileşimleriniz kısa südre artacak.
Sitenizde çok uzun cümleler mi yer alıyor? Bu tercih edilen bir durum değildir. İçerik kalitenizin artmasını sağlamak için uzun cümleleri eleyin, yerine soru cevap şeklinde olacak kısa metinleri tercih edin. Metinleriniz karışık olmasın. Yalın, kısa, kolay anlaşılır metinleri tercih etmeniz daha fazla kullanıcı çekmenizi sağlayarak, sitenizin yararına olacaktır. Bunu yaptığınız zaman siteniz sesli aramalarda ön plana çıkacaktır. Neden mi? Çünkü Google Asistan algoritmasının çalışma şekli soru cevap mantığına dayanmaktadır. Ne kadar çok algoritma ile alakalı veriniz olursa, o ölçüde ön plana çıkma olasılığınız artmış olacaktır.
Diyelim ki yapılandırmış veriler artık yeterli gelmemeye başladı. Podcast ya da store’da bulunan bir uygulama üzerinde çalışma yapıyorsanız, Google’dan bu konu hakkında yardım almak akıllıca olacaktır. Bu sizin iyileştirmeleri yapmanıza olanak sağlar. Aynı zamanda algoritma çalışma mantığının dışına çıkmış olursunuz.
Bütün bu ipuçlarını hayata geçirmek isterseniz, ilk denemenizi yapabilirsiniz. Bunun için WordPress alt yapısını kullanmanız önerilir. Bu size yapısal bir veri şablonunu kullanmanıza olanak sağlayacaktır. Bu yöntem ile site kurmak hızlı ve pratiktir.
Siz de vakit kayıp etmeden, sesli aramalar için SEO yapımına uyumlu site içerikleri yayınlayarak site etkileşimi artırabilirsiniz!
Sesli Aramalar İçin SEO Nasıl Yapılır?
Sesli aramalar için SEO nasıl yapılır sorusuna meraklıları için yanıt verelim. Bilindiği üzere insanların arama alışkanları değişmeye başladı. Bu da sanal asistanların her geçen gün daha fazla kullanılması anlamına geliyor.