Linkedin’de Nasıl Reklam Verilir?

251 0

Linkedln reklamı vermek için firmalar adına Linkedln hesabı oluşturulmalıdır. Linkedln üzerinden verilebilen reklam türleri aşağıda sıralanmıştır:

  • Metin Reklamları
  • Linkedln Dönen Reklamlar
  • Banner Reklamları
  • Sponsorlu İçerik Reklamları
  • Sponsorlu İnmail Paylaşımları

Linkedln uygulamasına giriş yapıldıktan sonra, ayarlar bölümü üzerinden reklam kampanyaları oluşturulmaktadır. Linkedin reklamlarından hangilerinin kullanılacağı belirlendikten sonra, uygulama üzerinden reklamlar oluşturulabilir.

LinkedIn Reklamlarının Türleri ve Özellikleri

LinkedIn reklam kampanyalarının türleri ve özellikleri aşağıda detaylıca açıklanmıştır:

  • Metin Reklamları: LinkedIn uygulamasının reklam akışında, profillerin en üst bölümünde ve sayfaların kenarlarında yayınlanmaktadır. Sayfaların ilk bölümlerinde, 4 farklı metin reklamı yayınlanmaktadır. Metin reklam kampanyalarında, metinden başka bir içerik kullanılmamaktadır. Hedef kitlenin ana sayfa akışını incelemesi durumunda, metin reklamları kullanıcılara gösterilecektir.
  • Linkedln Dönen Reklamlar: Masaüstü ve mobil cihazlarda yayınlanan reklam modelidir. Birden çok hizmet ya da ürünü aynı anda yayınlayan reklam modeline, LinkedIn dönen reklam adı verilmektedir. Görsel ve yazılı içeriklerle yayınlanarak, hedef kitlenin dikkatini çekmektedir.
  • Banner Reklamları: Banner reklam kampanyalarında, görsel içeriklere yer verilmektedir. Reklamların yayınlanacağı hedef kitle doğru şekilde belirlendiği zaman, banner reklamlarından yüksek oranda dönüşüm alınmaktadır. En fazla başarı sağlayan banner reklamı, ilgi çekici içeriklerle hazırlanan ve doğru zamanda yayınlanan reklamlardır.
  • Sponsorlu İçerik Reklamları: Hedeflenen kullanıcı kitlesinin haber akışında, normal bir paylaşım olarak gösterilen reklam modelidir. Paylaşımlarda ilgi çekici içerik ve metinlere yer verildiği zaman, yüksek dönüşümler sağlamaktadır.
  • Sponsorlu İnmail Paylaşımları: LinkedIn üzerinden belirlenen hedef kitleye, e-posta yoluyla ulaşılmasını sağlayan reklam kampanyasıdır.

LinkedIn Reklamlarının Amacı Belirlenmelidir

LinkedIn reklamlarının kullanım amacı belirlenmeden, reklam kampanyası oluşturulamaz. Reklamların hangi sebeple yayınlanacağı belirlendikten sonra, hedeflenen amaca uygun reklam modelleri tespit edilebilir. LinkedIn reklamlarının amacı belirlenirken web sit tanıtımı, ürün satışı, firma tanıtımı ya da bireysel hizmet tanıtımı gibi amaçlar arasında seçim yapılmalıdır. LinkedIn reklamlarının her biri, farklı hedef kitleye hitap etmekte ve farklı amaçlarla kullanılmaktadır. Reklam kampanyasını yayınlanmasından önce hedef kitle belirlenmezse, yanlış reklam kampanyaları kullanılır ve reklamlardan herhangi bir getiri elde edilemez.

Linkedin Reklamlarında Hedef Kitle Belirlenmelidir

LinkedIn reklamlarında hedef kullanıcı kitlesinin belirlenmesiyle, hazırlanan reklamlar doğrudan potansiyel müşterilere ulaştırılmaktadır. Hedef kitle belirlemesi yapılmadığı zaman, reklam kampanyalarından dönüş alınamaz. LinkedIn üzerinden yayınlanan reklamlar, sosyal medya platformlarında paylaşılan reklam yayınlarına göre daha maliyetlidir. Bu sebeple hedef kitlenin dikkatli ve doğru şekilde belirlenmesi gerekir. Hedef kitlenin dışında tercih yapıldığı zaman, reklam maliyetleri beklenin üzerine çıkar ve reklamların geri dönüşümü sağlanamaz.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Linkedin Reklamı Yayınlamak İçin Kullanılan Adımlar

LinkedIn reklamı hazırlamak ve yayınlamak için izlenmesi gereken adımlar aşağıda sıralı olarak belirtilmiştir:

  1. İlk olarak LinkedIn uygulamasına giriş yapılmalı ve menüden reklam platformu açılmalıdır. “New Ad Campaing” ve “Start New” seçenekleri tercih edildikten sonra, reklam kampanyası oluşturma ekranı açılacaktır.
  2. Reklamların hangi dillerde yayınlanacağı belirlenmelidir.
  3. Reklamlarda metin ya da video içeriklerinden hangilerinin kullanılacağı belirlenmelidir.
  4. Reklam kampanyası için açıklama metni oluşturulmalıdır. Reklam başlığının en fazla 25 karakter, reklam metninin açıklamasının en fazla 75 karakter olması gerekir.
  5. Reklamların paylaşılacağı hedef kitle belirlenmelidir.
  6. Reklam ödemelerinin hangi yöntemle gerçekleştirileceği belirlenmelidir. Ödeme yöntemlerinde, tıklanma başına ödeme ya da her 1000 görüntüleme başına ücretlendirme modellerinden bir tanesi seçilebilir.
  7. Reklam yayınları için günlük bütçe planlaması yapılmalıdır.
  8. Hedef kitle hakkında potansiyel toplama seçimi yapılmalıdır.

Tüm işlemleri tamamlandıktan sonra, hazırlanan Linkedin reklamını yayınlamak için onay verilmelidir.

5

Linkedin’de Nasıl Reklam Verilir?

Metin Reklamları: LinkedIn uygulamasının reklam akışında, profillerin en üst bölümünde ve sayfaların kenarlarında yayınlanmaktadır. Sayfaların ilk bölümlerinde, 4 farklı metin reklamı yayınlanmaktadır. Metin reklam kampanyalarında, metinden başka bir içerik kullanılmamaktadır. Hedef kitlenin ana sayfa akışını incelemesi durumunda, metin reklamları kullanıcılara gösterilecektir.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yorum Gönder