Linkedin Reklamları İçin İlgili Alanı Hedefleme

648 0

Linkedin reklamlarının başarı sağlaması için hedef kitle belirlemesi yapılmalıdır. İlgi alanı hedefleme özelliği olarak değerlendirilen hedef kitle belirlemesi, kişilerin belirlediği ilgi alanlarına göre reklam kampanyalarının gösterilmesini sağlayacaktır. Linkedin reklamları için ilgi alanı hedeflemesi, reklam kampanyalarının geri dönüş sağlamasına yardımcı olmak amacıyla kullanılan stratejiler arasındadır. Doğru hedef kitle ve ilgi alanı belirlemesi yapıldığı zaman, reklamların sağladığı dönüşüm getirilerinde artış görülecektir.

Linkedin İlgi Alanı Hedeflemesinde Belirlenen Seçenekler Nelerdir?

Linkedin reklamlarının ilgi alanlarında göre yayınlanması için sunulan ilgi alanı kategorileri aşağıda sıralanmıştır:

  • Sanat & Eğlence
  • İş & Yönetim
  • Finans & Ekonomi Alanı
  • Pazarlamam & Reklamcılık Kategorisi
  • Politika & Yasalar
  • Sales & Retail
  • Bilim & Çevre Kategorisi
  • Society & Culture
  • Teknoloji Kategorisi

Yukarıda belirtilen kategoriler, Linkedin üyelerinin tercih ettiği ve paylaşım yaptıkları kategorileri olarak değerlendirilmektedir. Linkedin reklamlarının yayınlanması aşamasında hedef kitle belirlemesi yapılırken, ilgi alanı seçimine de dikkat edilmelidir. Kullanıcıların ilgi alanlarına hitap eden reklam yayınları, kullanıcıların reklam dönüşüm oranını arttıracaktır. Reklam yayınlarıyla etkileşim kuran kullanıcılar, kendi ilgi alanlarına hitap etmeye reklam içeriklerini dikkate almayacaktır. Linkedin reklamlarının getiri sağlaması ve markaların satış değerini arttırması için reklamların hitap ettiği ilgi alanlarının belirlenmesi gerekir.

Linkedin Hedef Kitle Oluşturmanın Önemi Nedir?

Linkedin üzerinden hedef kitle belirlemesinin yapılması, reklam yayınlarının doğru kişilere ulaştırılmasını destekleyecektir. Linkedin reklamlarında kullanılan hedefleme seçenekleri, potansiyel müşteriyle doğrudan etkileşim kurulması açısından oldukça önemlidir. Linkedin hedef kitle ve ilgi alanı hedefleme seçenekleri, birbiriyle bağlantılı olarak çalışmaktadır. Linkedin üzerinden yayınlanan reklamlar için 200 ve üzerinde ilgi alanı seçeneği sunulmaktadır. Hedef kitlelerin tercih edeceği ilgi alanları belirlenerek, reklam hedeflemesinde bu ilgi alanlarına yönelmek gerekir. Linkedin reklamlarını yayınlamadan önce, reklamların tam eşlemeyle kullanıcılara ulaştırılması için hedef kitle belirlemesi yapılması talep edilecektir. Reklam çalışmalarıyla eşleşen hedef kitle seçimleri yapılarak, reklam paylaşımlarına başlanabilir. Reklamlarda yayınlanan hizmetlere uygun olan müşterilerin belirlenmesi aşamasında, çalışma alanı, üyelerin kabiliyetleri, iş unvanı, şirket bağlantıları ve üye grupları türünden çeşitli kategoriler ele alınmalıdır.

Linkedin Hedef Kitle Seçimi Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Linkedin reklamları için hedefleme yapılırken, hedef kitlenin seçiminde dikkatli davranmak gerekir. Reklam kampanyalarına eklenen her hedef kitle niteliğinde, ulaşılmak istenen hedef kitlenin kapsamı azalacaktır. Öznitelik içerisinde yapılan seçimler, hedef kitlenin boyutunu genişletmektedir. Hedef kitle seçiminde, reklamlarla kullanıcıların arasındaki bağlantılara dikkat edilmelidir. Reklamları gören kullanıcıların, reklamda belirtilen ürün ya da hizmete ihtiyacı olmalıdır. Reklamların içerikleriyle, belirlenen hedef kitle arasında herhangi bir bağ bulunmazsa, reklam geliri elde edilemez. Ayrıca gereksiz yere reklam gösterimi yapılması sebebiyle reklam maliyetlerinde de açıklar meydana gelecektir. Reklam maliyetlerinin düşmesi ve reklam dönüşüm oranlarının artması için ilgi alanı seçimi göz önüne alınarak, hedef kitle belirlemesi yapılmalıdır.

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.

Eşleşen Hedef Kitle Belirlemesi Aşamasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Linkedin reklamlarında kullanılan hedef kitle belirleme özelliği, hedef kitle seçiminde tam eşleme yapılmasına ve reklam stratejilerinin doğrudan potansiyel müşteriye ulaştırılmasına yardımcı olmaktadır. Linkedin reklamlarını eşleşen hedef kitle listesine uyumlu hale getirmek için hedef kitle eşleştirmeleri aşamasında, hesap listesi hedefleme, kişi listesi hedefleme ya da veri tümleştirme gibi özelliklerden faydalanılmalıdır. Ancak bu türden listelerin seçilmesiyle birlikte, hedef kitlenin boyutunun da azaldığı bilinmelidir. Hedef kitlenin kapasitesi azaldıkça, ulaşılabilecek müşteri sayısı azalır ve reklamların geri dönüşüm oranları, beklenenden daha düşük olur. Linkedin reklamı ve ilgi alanı eşlemeleri, reklamların hedef kitleyle tam eşleme içerisinde olmasına yardımcı olmaktadır.

5

Linkedln Reklamları İçin İlgili Alanı Hedefleme

Linkedin reklamlarının başarı sağlaması için hedef kitle belirlemesi yapılmalıdır. İlgi alanı hedefleme özelliği olarak değerlendirilen hedef kitle belirlemesi, kişilerin belirlediği ilgi alanlarına göre reklam kampanyalarının gösterilmesini sağlayacaktır. Linkedin reklamları için ilgi alanı hedeflemesi, reklam kampanyalarının geri dönüş sağlamasına yardımcı olmak amacıyla kullanılan stratejiler arasındadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder