Linkedin Reklam Boyutları

1798 0

Linkedin reklam modelleri kullanılarak, iş dünyasıyla alakalı ürün ve hizmetlerin tanıtımını yapmak mümkündür. İş dünyasıyla alakalı paylaşımların sıklıkla yapıldığı Linkedin aracılığıyla, kurumsal ve profesyonel markaların birbiriyle etkileşim kurması sağlanmaktadır. Bu ağ üzerinden kullanılan reklamların profesyonel olması için belirlenen Linkedin reklam boyutları şu şekilde adlandırılmaktadır:

  • Linkedin Profil Paylaşım Görseli
  • Linkedin Sayfa Paylaşım Görseli
  • Linkedin Bağlantı Görseli

Linkedin Görsel Boyutları

Linkedin fotoğraf boyutları, görsel türüne göre değişiklik göstermektedir. Linkedin reklam boyutları nedir sorusunun cevabı, şu şekilde belirtilmektedir:

  • Linkedin profil fotoğrafı boyutu: 400 px X 400 px
  • Linkedin sayfa profil görseli boyutu: 300 px X 300 px
  • Linkedin kapak fotoğrafı boyutu: 1000 px X 425 px
  • Linkedin sayfa kapak fotoğrafı boyutu: 1584 px X 300 px
  • Linkedin bağlantı görseli boyutu: 1200 px X 627 px
  • Linkedin profil paylaşım görsel boyutu: 1200 px X 800 px
  • Linkedin sayfa paylaşım görsel boyutu: 1200 px X 627 px

Linkedin reklam Verme İşleminden Önce Yapılması Gerekenler

Linkedin reklamı öncesi yapılacaklar şu şekilde belirlenmiştir:

  • Reklam Verme Amacı Belirlenmelidir: Linkedin’de yayınlanacak reklamın, hangi amaçlara hizmet edeceği belirlenmek zorundadır. Web sitesi, blog, marka ya da bir firmanın tanıtımının yapılacağı reklamların işleyişi birbirinden ayrılmaktadır. Tercihe göre B2B ve B2C türünde Linkedin reklamlarını kullanma şansı bulunmaktadır.
  • Hedef Kitlesi Belirlenmelidir: Linkedin reklamları, Facebook ve Instagram reklamlarına oranla daha maliyetli tanıtımlardır. Bu sebeple hangi kitleye hitap edileceği, net biçimde tespit edilmelidir. Paylaşılan reklamın hedef kitlesi belirlenmeden, başarı sağlanma olasılığı yoktur. Ayrıca reklamların tamamının, hedef kitlenin dikkatini çekecek modelde hazırlanması ve günlük optimizasyonlarla takip edilmesi gerekir.
  • Reklam Modeli Belirlenmelidir: Her reklam türünün farklı özellikleri mevcuttur. Ulaşılmak istenen hedef kitle doğru biçimde tespit edildikten sonra, bu kitlelere hitap edecek reklam modellerinin belirlenmesi gerekir.

Linkedin Reklam Modelleri

Linkedin reklam çeşitleri şu şekilde sıralanmaktadır:

  1. Linkedin Sponsorlu İçerik:
  • Şirketlerin göz önünde bulunmasını istediği içeriklerin, öne çıkarılmasını sağlamaktadır.
  • İçerisinde resim, video ve metinler kullanılabilir.
  • Sponsorlu içeriklerle, Linkedin’in zaman akış verileri gözlemlenebilir.
  • Sponsorlu içerikte kullanılan resim boyutu en fazla 50 x 50 oranında olabilir.
  • Sponsorlu içeriklere, web sitesinin linkini eklemek ve sitenin ziyaretçi trafiğini arttırmak da mümkündür.
  1. Linkedin Metin Reklamları:
  • Sitenin üst ya da sağ kısmında yer alan metin akışlarından meydana gelir.
  • Metin reklamlarına sitenin amblemi eklenebilir.
  • Bu reklam türüne resim eklenemez.
  • Metne tıklayan kişilerin tamamı, reklam verenin internet sitesine yönlendirilir.
  1. Sponsorlu InMail:
  • Linkedin içerisinde belirlenen kişilere, doğrudan gönderilen reklamlardır.
  • Linkedin içerisindeki mail kısmı kullanılır.
  • “Sponsorlu InMail” şeklindeki mesajlar, mesaj kutusuna gönderilmektedir.
  1. Dinamik Reklamlar:
  • Kişiye özel olarak hazırlanan, özgün reklam modelidir.
  • Kişilerin, şirketlerin isminin yanında, tanıtımı yapılmak istenen projeleri de içerisinde barındırır.
  • Diğer üyeler tarafından, reklam verenin adı ve soyadı görülmez.
  • Linkedin hesabında oturum açan üyeler, sayfanın sağ tarafındaki bantta dinamik reklamları görmektedirler.
  1. Linkedin Görüntülü Reklamlar:
  • Sadece Linkedin masaüstü modelinde görülmektedir.
  • Ana ekranın sağ tarafından yer almaktadır.
  1. Linkedin Dışına Yerleştirilen Reklamlar:
  • Linkedin reklamlarının tamamı uygulamanın içerisinde yayınlanmaktadır.
  • Reklam veren kişi “Linkedin Hedef Kitle İletişim Ağı” seçeneğini “Açık” olarak belirlemişse, verilen reklamlar üçüncü taraf yayın organlarında da yayınlanmaktadır.
  • Linkedin reklam verme işleminin dışarıya açılmasında, kullanıcıların şahsi bilgileri başka sitelere gönderilmez.

Linkedin Reklam Raporlama

Linkedin reklam analizlerinin kullanılması sayesinde, Linkedin reklamlarının kontrolü sağlanmaktadır. Reklam raporlamanın detayları şu şekildedir:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Yayınlanan reklamın günlük veri analizi sağlanır.
  • Reklamın günlük tıklanma verileri, harcama durumu ve CTR gibi veriler incelenebilir.
  • Kampanyaların analizlerini belirlemek için CPC istatistiklerine ulaşılabilir.
  • Linkedin reklamları için CTR değerlendirmesinin %0,3 ve daha fazla oranda olduğu tespit edilmiştir.
5

Linkedin Reklam Boyutları

Linkedin reklam modelleri kullanılarak, iş dünyasıyla alakalı ürün ve hizmetlerin tanıtımını yapmak mümkündür. İş dünyasıyla alakalı paylaşımların sıklıkla yapıldığı Linkedin aracılığıyla, kurumsal ve profesyonel markaların birbiriyle etkileşim kurması sağlanmaktadır.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

    Yorum Gönder