Instagram Ürün Etiketleme Özelliği

//Instagram Ürün Etiketleme Özelliği

Instagram ürün etiketleme özelliği Instagram’ın 2016 yılından bu yana test ettiği bir özellik. Instagram ürün etiketleme özelliğini Instagram hikayelerinde ve gönderilerde kullanmak mümkün. E-ticaret uygulaması olarak hizmet veren özellik sayesinde Instagram Shopping yani Instagram alışverişi kavramı oluştu. Bir gönderide herhangi bir ürünü etiketlediğiniz zaman, ürün potansiyel alıcısı ile karşılaştırılmış oluyor. Alıcı, almak istediği, ürün ya da hizmet hakkında yakından bilgi sahibi oluyor.

Instagram ürün etiketleme özelliği oldukça basit görünse de, Instagram üzerinden yapılan alışveriş faaliyetlerinin artmasını sağladı. Bu fırsattan özelikle ürün pazarlaması yapmak isteyen firmalar yararlanıyor. Büyümek isteyen markalar, Instagram’ın bu özelliğini kullanmayı tercih ediyorlar.

Instagram Ürün Etiketleme ile Alışveriş Çılgınlığı

Instagram hikayeleri her gün 300 milyon kişi tarafından izleniyor. İzleyen kişiler, sevdikleri markaları takip etmek, yeni ürünleri hakkında güncel kalmak, ürünler ve hizmetler hakkında daha yakından bilgi almak istedikleri için hikaye izlediklerini paylaştılar.

Instagram ürün etiketleme özelliği tam da bu noktada devreye giriyor. Bu özellik ile birlikte firmalar sundukları ürün hakkında özellik, fiyat ve kullanım detayları gibi gerekli bilgilere yer verebiliyorlar. Uygulama içinde bulunan link etiketleri sayesinde müşteriler doğrudan web sayfalarına yönlendirilmiş oluyorlar.

Instagram Ürün Etiketleme Özelliğini Nasıl Kullanabilirim?

Başlamadan önce Instagram’ın en son sürümünü kullandığınızdan emin olmanız gerekir. Özellikten yalnızca Instagram alışveriş için onaylı olan sayfalar yararlanabilmektedir. Bu noktalardan emin olduktan sonra etiketleme yapmak için aşağıdaki adımları takip edin:

Firmajans Blog Yazılarını Takip Etmek İster Misiniz? Ücretsiz Abone Olmak İçin Tıklayın.
  • Etiket simgesine dokunun,
  • Kullanmaya başla kısmına dokunun,
  • Alışveriş kısmına gelin,
  • Devama basın,
  • Ürün kataloğu tercihi yapın,
  • Bitti’yi işaretleyin.

Eğer alışveriş kısmı sizde görünmüyorsa, hesabınız halen değerlendirme aşamasında olabilir. Sayfaların değerlendirme sürecinden geçmesi 2 ile 5 gün arasında değişmektedir.

Gönderilerde Ürün Etiketleme Özelliği Nasıl Kullanılır?

Gönderilerinizde ürün etiketlemek için:

  • Göndermek istediğiniz foto seçin,
  • Etiketlemek istediğiniz ürünlerin üstüne dokunun,
  • Etiket için ürün adı girin,
  • Bitti’yi işaretleyin,
  • Paylaş sekmesine dokunun.

Tek bir gönderi için en fazla 5 tane etiket yapma hakkına sahipsiniz. Eğer gönderinizde birde fazla foto varsa, 20’ye kadar hakkınız bulunuyor.

Instagram Alışveriş Özelliğini Kullanmak için Nasıl Onay Alınır?

Instagram alışveriş özelliğini kullanmak isterseniz, işletmenizin bir takım özellikleri sağlaması gerekmektedir

  • İşletme mutlaka Facebook’un sunmuş olduğu ticaret ilkelerine uygun fiziksel ürünleri satıyor olması gerekir.
  • Satış yapan profiller işletme profili olabilir.
  • İşletme profilleri Facebook kataloglarına bağlı olmak zorundadır.
  • Ülke ve yaş sınırlamasına bağlı olarak bazı mağazalar desteklenmez.

Bu koşulları sağlıyor olmanız halinde, hesabınız değerlendirmeye alınır. Değerlendirme süreci 2 ile 5 gün arasında değişebilir. Hesabınızın onaylanması halinde, Instagram size bir bildirim gönderecektir. Bu bildirimle birlikte ayarlar kısmına gelip ürün etiketleme özelliğini aktifleştirebilirsiniz.

Instagram Alışveriş Özelliği Hangi Ülkelerde Kullanılıyor?

Alışveriş özelliği henüz her yerde etkin değil. Bu özelliğin kullanıldığı ülkeler arasında:

  • ABD,
  • Meksika,
  • İtalya,
  • Letonya,
  • Malta,
  • Lüksemburg,
  • Peru,
  • Uruguay
  • Finlandiya,
  • Dominik Cumhuriyeti,
  • Romanya,
  • Belçika,
  • Almanya,
  • Çin,
  • Kore,
  • Kanada,
  • Fransa,
  • Bulgaristan,
  • Belize yer alır.

Yalnızca onaylanmış işletmeler bu özellikten faydalanabileceklerdir. Bu özellikten faydalanmak için ilgi çekici postlar paylaşmayı unutmayın. Bu yazımızda Instagram ürün etiketleme nasıl yapılırdan tutun, bu özelliğin kullanılmasından ve diğer kullanım detaylarından bahsettik, umarım faydalı olmuştur.

5

Instagram Ürün Etiketleme Özelliği

Instagram ürün etiketleme özelliği Instagram’ın 2016 yılından bu yana test ettiği bir özellik. Instagram ürün etiketleme özelliğini Instagram hikayelerinde ve gönderilerde kullanmak mümkün.

Gönderiliyor
Ziyaretçi Oyları
0 (0 Oy)

Yazar: | 2019-08-07T09:13:39+00:00 7 Ağustos 2019|Kategoriler: Sosyal Medya|0 Yorum

Yorum Gönder

Reklam Ver
WhatsApp