İçindekiler
Instagram ürün etiketleme özelliği Instagram’ın 2016 yılından bu yana test ettiği bir özellik. Instagram ürün etiketleme özelliğini Instagram hikayelerinde ve gönderilerde kullanmak mümkün. E-ticaret uygulaması olarak hizmet veren özellik sayesinde Instagram Shopping yani Instagram alışverişi kavramı oluştu. Bir gönderide herhangi bir ürünü etiketlediğiniz zaman, ürün potansiyel alıcısı ile karşılaştırılmış oluyor. Alıcı, almak istediği, ürün ya da hizmet hakkında yakından bilgi sahibi oluyor.
Instagram ürün etiketleme özelliği oldukça basit görünse de, Instagram üzerinden yapılan alışveriş faaliyetlerinin artmasını sağladı. Bu fırsattan özelikle ürün pazarlaması yapmak isteyen firmalar yararlanıyor. Büyümek isteyen markalar, Instagram’ın bu özelliğini kullanmayı tercih ediyorlar.
Instagram hikayeleri her gün 300 milyon kişi tarafından izleniyor. İzleyen kişiler, sevdikleri markaları takip etmek, yeni ürünleri hakkında güncel kalmak, ürünler ve hizmetler hakkında daha yakından bilgi almak istedikleri için hikaye izlediklerini paylaştılar.
Instagram ürün etiketleme özelliği tam da bu noktada devreye giriyor. Bu özellik ile birlikte firmalar sundukları ürün hakkında özellik, fiyat ve kullanım detayları gibi gerekli bilgilere yer verebiliyorlar. Uygulama içinde bulunan link etiketleri sayesinde müşteriler doğrudan web sayfalarına yönlendirilmiş oluyorlar.
Başlamadan önce Instagram’ın en son sürümünü kullandığınızdan emin olmanız gerekir. Özellikten yalnızca Instagram alışveriş için onaylı olan sayfalar yararlanabilmektedir. Bu noktalardan emin olduktan sonra etiketleme yapmak için aşağıdaki adımları takip edin:
Eğer alışveriş kısmı sizde görünmüyorsa, hesabınız halen değerlendirme aşamasında olabilir. Sayfaların değerlendirme sürecinden geçmesi 2 ile 5 gün arasında değişmektedir.
Gönderilerinizde ürün etiketlemek için:
Tek bir gönderi için en fazla 5 tane etiket yapma hakkına sahipsiniz. Eğer gönderinizde birde fazla foto varsa, 20’ye kadar hakkınız bulunuyor.
Instagram alışveriş özelliğini kullanmak isterseniz, işletmenizin bir takım özellikleri sağlaması gerekmektedir
Bu koşulları sağlıyor olmanız halinde, hesabınız değerlendirmeye alınır. Değerlendirme süreci 2 ile 5 gün arasında değişebilir. Hesabınızın onaylanması halinde, Instagram size bir bildirim gönderecektir. Bu bildirimle birlikte ayarlar kısmına gelip ürün etiketleme özelliğini aktifleştirebilirsiniz.
Alışveriş özelliği henüz her yerde etkin değil. Bu özelliğin kullanıldığı ülkeler arasında:
Yalnızca onaylanmış işletmeler bu özellikten faydalanabileceklerdir. Bu özellikten faydalanmak için ilgi çekici postlar paylaşmayı unutmayın. Bu yazımızda Instagram ürün etiketleme nasıl yapılırdan tutun, bu özelliğin kullanılmasından ve diğer kullanım detaylarından bahsettik, umarım faydalı olmuştur.
Instagram Ürün Etiketleme Özelliği
Instagram ürün etiketleme özelliği Instagram’ın 2016 yılından bu yana test ettiği bir özellik. Instagram ürün etiketleme özelliğini Instagram hikayelerinde ve gönderilerde kullanmak mümkün.